AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #1 Skrevet 4. oktober 2021 Noen som har erfaring med dette? At man har klart å tilgi og gå videre? og fortell gjerne litt om hvordan dere kom dere gjennom det. Anonymkode: d5a75...5e7
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #2 Skrevet 4. oktober 2021 Da skal du ufattelig mye til, spesielt av den som har blitt sveket. Så svaret mitt er nei! Anonymkode: fbd95...69d 6
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #3 Skrevet 4. oktober 2021 Det er vanskelig. Hva slags utroskap? Hvor lenge? Med hvem? Hvorfor? Får dere hjelp etterpå? Legger den utro seg flat? Mye spiller inn her. Også deres erfaringer fra tidligere, og kommunikasjonen dere mellom. Anonymkode: 26313...55d 4
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #4 Skrevet 4. oktober 2021 Spør som over. Uhell i fylla? Eller planlagt,altså oppsøkte noen å ha sex med? Eller forelsket seg og ga etter? Den første kunne jeg ha vurdert. Vi har mange år sammen og hadde han fortalt og vært sikkelig lei seg, så kanskje. Nr 2, aldri i livet. Det er bare jævlig. Nr 3, nei. Hatt god tid til å tenke igjennom. Anonymkode: e6638...424 3
Pappi Skrevet 4. oktober 2021 #5 Skrevet 4. oktober 2021 Jeg har både lest om flere og kjenner til noen som har greid det, så ja det er mulig. Jeg tror ikke det er mulig for alle. 5
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #6 Skrevet 4. oktober 2021 Er åpent forhold et alternativ? Da må han gi deg samme rettigheter som han får, og det blir sånn sett et mer likeverdig forhold. Anonymkode: 235f9...5fe
Bøtteballetten Skrevet 4. oktober 2021 #7 Skrevet 4. oktober 2021 Vet av flere som har greid å "redde" forholdet. Dog, vil tro det krever mye jobb. 3
Wilma89 Skrevet 4. oktober 2021 #8 Skrevet 4. oktober 2021 Vi kom oss gjennom det, men er nok et poeng at vi var 18 og 19 da han var utro. Han hadde sex med en annet i fylla. Nå er vi 32 og 33 og jeg stoler fult og helt på han. Kanskje naivt, men tenker nå at det å nesten miste meg, var utslagsgivende for at han skjønte at det var meg han ville være sammen med. Men jeg hadde nok ikke tilgitt i dag. Og kan skylde på at vi da var unge og ikke visste hva som var opp eller ned😅 2
Era Vulgaris Skrevet 4. oktober 2021 #9 Skrevet 4. oktober 2021 Det er sikkert mulig, men det krever mye av begge parter. Jeg er avhengig av å ha tillit til den jeg er sammen med, så jeg hadde nok ikke klart det.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #10 Skrevet 4. oktober 2021 Hvis man med «forhold» mener en ekte, kjærlighetsrelasjon, og ikke bare et ytre «kompaniskap», som felles hjem, familie og økonomi, tror jeg svaret er nei. Anonymkode: bbefb...684 4
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #11 Skrevet 4. oktober 2021 Jeg har erfaring. Jeg har tilgitt og vi er er fortsatt sammen. Vi begge har det mye bedre nå, men det har vært en lang og hard kamp for å komme dit vi er nå. Hadde nok ikke gjort det igjen. Jeg tror ikke at jeg hadde orket det igjen. Jeg tror det er lettere å gå. Vi har begge endret oss masse på veien, og det har i tillegg vært mye hendelser, utenfor vårt forhold, som har satt det ytterligere på prøve, som f.eks dødsfall, arbeidsledighet og sykdom. Vi har begge vokst mye på det hele, og jeg er alt i alt glad for erfaringen, men ville ikke nødvendigvis anbefalt andre denne reisen. Det har tatt mange år å komme over sviket og lære seg å stole på han igjen. Han har jo også måttet gjøre store endringer med seg selv for at jeg kan ha kommet dit jeg/vier i dag. Anonymkode: 0241f...3f3 9
Loff77 Skrevet 4. oktober 2021 #12 Skrevet 4. oktober 2021 Wilma89 skrev (17 minutter siden): Vi kom oss gjennom det, men er nok et poeng at vi var 18 og 19 da han var utro. Han hadde sex med en annet i fylla. Nå er vi 32 og 33 og jeg stoler fult og helt på han. Kanskje naivt, men tenker nå at det å nesten miste meg, var utslagsgivende for at han skjønte at det var meg han ville være sammen med. Men jeg hadde nok ikke tilgitt i dag. Og kan skylde på at vi da var unge og ikke visste hva som var opp eller ned😅 Tror du har mye rett her, om det er han/henne så er man rett og slett ofte ikke modne/utviklet nok i 18/19 års alderen, dessverre. Men man vokser faktisk opp;)
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #13 Skrevet 4. oktober 2021 Det kommer mye an på hvor sårbar og sterk den sårede parten er. Har du opplevd mye svik før, etc., tror jeg det kan knekke en, er du mer overfladisk og eller sterk, så ja, kanskje man kan klare det. Anonymkode: 4f0f7...95a
Strange Doll Skrevet 4. oktober 2021 #14 Skrevet 4. oktober 2021 Jeg hadde aldri klart å tilgi om det var noe forn form for emosjonell utroskap involvert. Kunne prøvd å tilgi om det var et tilfeldig ligg og han tydelig angrer, men jeg tror ikke jeg hadde klart det
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #15 Skrevet 4. oktober 2021 Jeg kan bare svare for meg selv, og det er nei. Jeg kunne aldri tilgitt utroskap. Selv om det "bare" var en gang i fylla. Jeg har nulltoleranse for utroskap. Jeg hadde følt at jeg hadde "tatt til takke" med en som ikke kunne være trofast, og ville antageligvis mistet en del selvrespekt. Jeg føler at jeg hadde fortjent bedre. Jeg kunne til gjengjeld ALDRI vært utro mot partneren min heller, bare så det er sagt. Men jeg vet om de som har gått videre. Noen med mer hell enn andre. Jeg tror det er veldig individuelt hva man klarer å takle av slikt svik. BB Anonymkode: b81c4...839 2
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #16 Skrevet 4. oktober 2021 Nei, utroskap viser en karaktersvakhet. Livet er for kort til å leve med slike mennesker. Anonymkode: f8d83...e16 4
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #17 Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Hvis man med «forhold» mener en ekte, kjærlighetsrelasjon, og ikke bare et ytre «kompaniskap», som felles hjem, familie og økonomi, tror jeg svaret er nei. Anonymkode: bbefb...684 Ekte kjærlighet er jo tilgivende og lite selvisk. Anonymkode: 235f9...5fe 1
Magika_fra_Fyll Skrevet 4. oktober 2021 #18 Skrevet 4. oktober 2021 Tror ikke det, om noen har vært utro én gang så kan de være det igjen, jeg hadde aldri stolt på dem igjen 4
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #19 Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ekte kjærlighet er jo tilgivende og lite selvisk. Anonymkode: 235f9...5fe Nei, romantisk kjærlighet er ikke det. Nestekjærlighet - caritas - er derimot tilgivende, iallfall i den tradisjonelle, kristne betydningen. Anonymkode: bbefb...684 2
Sokkar Skrevet 4. oktober 2021 #20 Skrevet 4. oktober 2021 Tror den som har vert utro aldri skjønner hvilken kamp den andre faktisk går igjennom. Det er han/hun som virkelig kjemper den vanskeligste kampen ... Jrg hadde aldri orket den kampen, for jeg tror ikke noen kan klare å bygge opp tillit og kjærlighet hos meg, når avskyen først har festet seg. 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå