AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #1 Skrevet 4. oktober 2021 Noen som har erfaring med å steke løk myk uten smør eller olje? Skal lage en suppe og det står man skal steke løken myk i litt olje før man tilsetter resten av ingrediensene, men jeg har ikke olje, bare smør som det står på pakken er uegnet til steking. Finnes det noen god løsning eller må jeg bare på butikken å kjøpe olje? Anonymkode: 1c276...bda
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #2 Skrevet 4. oktober 2021 Da må du nok traske en tur på butikken. Anonymkode: 33aa0...f4a
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #3 Skrevet 4. oktober 2021 Hvorfor står det smør er uegnet? Jeg bruker bare smør når jeg steiker, går helt fint å steke løken myk i. Må passe på temperaturen bare, ikke for varmt.j Anonymkode: 832c8...1f9
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #4 Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor står det smør er uegnet? Jeg bruker bare smør når jeg steiker, går helt fint å steke løken myk i. Må passe på temperaturen bare, ikke for varmt.j Anonymkode: 832c8...1f9 Det er ikke alle typer margarin som egner seg til steking. Ts har nok margarin. Anonymkode: aac27...b06 2
Ugresset Skrevet 4. oktober 2021 #5 Skrevet 4. oktober 2021 Bare kok den under lokk i stekepanne. Altså "stek" den under lokk, så vil den begynne å dampe og koke i sin egen damp. Blir ikke stekt naturligvis, men myk og fungerer helt fint.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #6 Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det er ikke alle typer margarin som egner seg til steking. Ts har nok margarin. Anonymkode: aac27...b06 Ah, så klart. Bruker bare smør så tenkte ikke på margarin som smør 🙈 Anonymkode: 832c8...1f9 2
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #7 Skrevet 4. oktober 2021 Enig med ugress: lav varme og oppmerksom røring gjør at løken svetter. Det blir så bra så! Anonymkode: c496d...db1 1
Pappi Skrevet 4. oktober 2021 #8 Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Enig med ugress: lav varme og oppmerksom røring gjør at løken svetter. Det blir så bra så! Anonymkode: c496d...db1 Og tilsett litt vann om det blir tørt. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå