AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #1 Skrevet 4. oktober 2021 Jeg jobber i butikk. Vi er kun 2 stk på jobb denne dagen. Jeg jobbet julaften i fjor. Kan sjefen da kreve at jeg igjen skal jobbe på julaften i år? Anonymkode: e203c...08d
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #3 Skrevet 4. oktober 2021 Det er ingen automatikk at hvis man jobbet i fjor så skal man ikke jobbe i år. De fleste arbeidsplasser pleier å rullere men man kan ikke kreve det. Se på det positivt, butikkene stenger kl 13:00. Anonymkode: 0ffc8...9a1 5
Fireflies Skrevet 4. oktober 2021 #4 Skrevet 4. oktober 2021 Ja. Der jeg jobbet før så rullerte vi på julaften.
Fireflies Skrevet 4. oktober 2021 #5 Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er ingen automatikk at hvis man jobbet i fjor så skal man ikke jobbe i år. De fleste arbeidsplasser pleier å rullere men man kan ikke kreve det. Se på det positivt, butikkene stenger kl 13:00. Anonymkode: 0ffc8...9a1 De kan være åpne til 16:00. Kilde: https://lovdata.no/artikkel/butikkenes_apningstider_i_julen/65 2
Gjest ATLAS6 Skrevet 4. oktober 2021 #6 Skrevet 4. oktober 2021 Fireflies skrev (Akkurat nå): De kan være åpne til 16:00. Kilde: https://lovdata.no/artikkel/butikkenes_apningstider_i_julen/65 Det kan nok stemme. Alikevel får man hele kvelden sammen med de man ønsker å feire jul med 😊
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #7 Skrevet 4. oktober 2021 På kontoret der jeg jobber er det mange som jobber hver juleaften fordi de ikke har flere feriedager igjen. Anonymkode: c9427...f59 6
Fireflies Skrevet 4. oktober 2021 #8 Skrevet 4. oktober 2021 ATLAS6 skrev (Akkurat nå): Det kan nok stemme. Alikevel får man hele kvelden sammen med de man ønsker å feire jul med 😊 Ja, men det er fortsatt hyggelig om sjefen velger å rullere på det slik at alle ansatte er forberedt på å jobbe julaften nå og da. Kjipt for den som jobber hvis man vet en alltid har fri og man har de samme oppgavene. 7
Fireflies Skrevet 4. oktober 2021 #9 Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): På kontoret der jeg jobber er det mange som jobber hver juleaften fordi de ikke har flere feriedager igjen. Anonymkode: c9427...f59 Kontor har ofte faste arbeidstider. Der jeg jobber får jeg betalt fri hvis julaften lander på hverdag. Der jeg jobbet før fikk jeg også det fordi det var billigere å ha meg hjemme enn å ha flere ledere på jobb. Men det er et viktig poeng. Har man åpent på julaften så er det beste å avtale tidlig ferie for å være sikker på at man har fri hvis man virkelig vil ha det. 2
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #10 Skrevet 4. oktober 2021 Vi har ikke lov til å ta ferie i jula uansett hvor mange julaftener vi har jobbet må jobbe hele jula og alle røde dager som om det var en vanlig hverdag Anonymkode: 420d9...5ad 2
Fireflies Skrevet 4. oktober 2021 #11 Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi har ikke lov til å ta ferie i jula uansett hvor mange julaftener vi har jobbet må jobbe hele jula og alle røde dager som om det var en vanlig hverdag Anonymkode: 420d9...5ad Hva jobber du med? 2
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #12 Skrevet 4. oktober 2021 Pappa er melkebonde og har aldri hatt fri julaften siden han var barn/ungdom. Vi må vente med å spise julemiddag til fjøsstellet er gjort kvelden. Er det egentlig krise å jobbe til butikkene stenger julaften da? Da er du jo tidlig ferdig. Anonymkode: ee0bb...4a2 16
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #13 Skrevet 4. oktober 2021 3 minutter siden, Fireflies said: Hva jobber du med? Sykepleier Anonymkode: 420d9...5ad 3
Fireflies Skrevet 4. oktober 2021 #14 Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Sykepleier Anonymkode: 420d9...5ad Forstår noen må jobbe hver dag gjennom ferien da, men merkelig at dere ikke får ta ferie. Er det veldig få sykepleiere der du jobber? De jeg kjenner som er sykpleieiere får muligheten til å ta ut ferie, men det rulleres årlig slik at de har nok bemanning. Det vil si at hadde du ferie i fjor så får du ikke i år.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #15 Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Pappa er melkebonde og har aldri hatt fri julaften siden han var barn/ungdom. Vi må vente med å spise julemiddag til fjøsstellet er gjort kvelden. Er det egentlig krise å jobbe til butikkene stenger julaften da? Da er du jo tidlig ferdig. Anonymkode: ee0bb...4a2 Er du en av søskene mine? Anonymkode: c9427...f59
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #16 Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Pappa er melkebonde og har aldri hatt fri julaften siden han var barn/ungdom. Vi må vente med å spise julemiddag til fjøsstellet er gjort kvelden. Er det egentlig krise å jobbe til butikkene stenger julaften da? Da er du jo tidlig ferdig. Anonymkode: ee0bb...4a2 Å være bonde er så mye mer enn et yrke. Det er en livsstil. Man er dessuten fysisk til stede ved gården. Anonymkode: 14764...c7f 7
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #17 Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Pappa er melkebonde og har aldri hatt fri julaften siden han var barn/ungdom. Vi må vente med å spise julemiddag til fjøsstellet er gjort kvelden. Er det egentlig krise å jobbe til butikkene stenger julaften da? Da er du jo tidlig ferdig. Anonymkode: ee0bb...4a2 Nei ikke om vi skulle vært hjemme. Hadde tenkt og kjørt tidlig på morgenen for og besøke familie som bor langt vekk. Men ser ikke ut som det kommer til og skje. Ts Anonymkode: e203c...08d 3
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #18 Skrevet 4. oktober 2021 1 minutt siden, Fireflies said: Forstår noen må jobbe hver dag gjennom ferien da, men merkelig at dere ikke får ta ferie. Er det veldig få sykepleiere der du jobber? De jeg kjenner som er sykpleieiere får muligheten til å ta ut ferie, men det rulleres årlig slik at de har nok bemanning. Det vil si at hadde du ferie i fjor så får du ikke i år. Var det jeg og trodde 😕 trodde vi i det minste skulle få et par dager fri, men får absolutt ingen. Er ikke så mange faste sykepleiere, sykepleiere som jobber som ekstravakt får ferie men ikke nok faste til at vi kan få det også. Fortvilet Anonymkode: 420d9...5ad
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #19 Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Var det jeg og trodde 😕 trodde vi i det minste skulle få et par dager fri, men får absolutt ingen. Er ikke så mange faste sykepleiere, sykepleiere som jobber som ekstravakt får ferie men ikke nok faste til at vi kan få det også. Fortvilet Anonymkode: 420d9...5ad Det er dessverre dette som er en av bakdelene med yrket. Anonymkode: 27fd0...ef6 2
Fireflies Skrevet 4. oktober 2021 #20 Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Var det jeg og trodde 😕 trodde vi i det minste skulle få et par dager fri, men får absolutt ingen. Er ikke så mange faste sykepleiere, sykepleiere som jobber som ekstravakt får ferie men ikke nok faste til at vi kan få det også. Fortvilet Anonymkode: 420d9...5ad Merkelig å skulle ha ekstra sykepleiere som aldri jobber i jula. Er ikke sykepleier selv, men har en del jeg kjenner som er det og de har en rotasjon på det slik at ikke alle må jobbe. 😕 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå