Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber i butikk. Vi er kun 2 stk på jobb denne dagen. Jeg jobbet julaften i fjor. Kan sjefen da kreve at jeg igjen skal jobbe på julaften i år? 

Anonymkode: e203c...08d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja 

Anonymkode: 27fd0...ef6

• Liker 21
Skrevet

Det er ingen automatikk at hvis man jobbet i fjor så skal man ikke jobbe i år. De fleste arbeidsplasser pleier å rullere men man kan ikke kreve det. Se på det positivt, butikkene stenger kl 13:00.

Anonymkode: 0ffc8...9a1

• Liker 5
Skrevet

Ja. Der jeg jobbet før så rullerte vi på julaften.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er ingen automatikk at hvis man jobbet i fjor så skal man ikke jobbe i år. De fleste arbeidsplasser pleier å rullere men man kan ikke kreve det. Se på det positivt, butikkene stenger kl 13:00.

Anonymkode: 0ffc8...9a1

De kan være åpne til 16:00.

Kilde: https://lovdata.no/artikkel/butikkenes_apningstider_i_julen/65

• Liker 2
Skrevet

På kontoret der jeg jobber er det mange som jobber hver juleaften fordi de ikke har flere feriedager igjen.

Anonymkode: c9427...f59

• Liker 6
Skrevet
ATLAS6 skrev (Akkurat nå):

Det kan nok stemme. Alikevel får man hele kvelden sammen med de man ønsker å feire jul med 😊

Ja, men det er  fortsatt hyggelig om sjefen velger å rullere på det slik at alle ansatte er forberedt på å jobbe julaften nå og da. Kjipt for den som jobber hvis man vet en alltid har fri og man har de samme oppgavene.

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

På kontoret der jeg jobber er det mange som jobber hver juleaften fordi de ikke har flere feriedager igjen.

Kontor har ofte faste arbeidstider. Der jeg jobber får jeg betalt fri hvis julaften lander på hverdag. Der jeg jobbet før fikk jeg også det fordi det var billigere å ha meg hjemme enn å ha flere ledere på jobb.

Men det er et viktig poeng. Har man åpent på julaften så er det beste å avtale tidlig ferie for å være sikker på at man har fri hvis man virkelig vil ha det.

• Liker 2
Skrevet

Vi har ikke lov til å ta ferie i jula uansett hvor mange julaftener vi har jobbet :( må jobbe hele jula og alle røde dager som om det var en vanlig hverdag

Anonymkode: 420d9...5ad

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi har ikke lov til å ta ferie i jula uansett hvor mange julaftener vi har jobbet :( må jobbe hele jula og alle røde dager som om det var en vanlig hverdag

Hva jobber du med?

• Liker 2
Skrevet

Pappa er melkebonde og har aldri hatt fri julaften siden han var barn/ungdom.

Vi må vente med å spise julemiddag til fjøsstellet er gjort kvelden.

Er det egentlig krise å jobbe til butikkene stenger julaften da? Da er du jo tidlig ferdig.

Anonymkode: ee0bb...4a2

• Liker 16
Skrevet
3 minutter siden, Fireflies said:

Hva jobber du med?

Sykepleier

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sykepleier

Forstår noen må jobbe hver dag gjennom ferien da, men merkelig at dere ikke får ta ferie. Er det veldig få sykepleiere der du jobber? De jeg kjenner som er sykpleieiere får muligheten til å ta ut ferie, men det rulleres årlig slik at de har nok bemanning. Det vil si at hadde du ferie i fjor så får du ikke i år.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er det egentlig krise å jobbe til butikkene stenger julaften da? Da er du jo tidlig ferdig.

Er du en av søskene mine?

Skrevet

Å være bonde er så mye mer enn et yrke. Det er en livsstil. Man er dessuten fysisk til stede ved gården.

Anonymkode: 14764...c7f

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei ikke om vi skulle vært hjemme. Hadde tenkt og kjørt tidlig på morgenen for og besøke familie som bor langt vekk. Men ser ikke ut som det kommer til og skje. Ts 

Anonymkode: e203c...08d

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, Fireflies said:

Forstår noen må jobbe hver dag gjennom ferien da, men merkelig at dere ikke får ta ferie. Er det veldig få sykepleiere der du jobber? De jeg kjenner som er sykpleieiere får muligheten til å ta ut ferie, men det rulleres årlig slik at de har nok bemanning. Det vil si at hadde du ferie i fjor så får du ikke i år.

Var det jeg og trodde 😕 trodde vi i det minste skulle få et par dager fri, men får absolutt ingen. Er ikke så mange faste sykepleiere, sykepleiere som jobber som ekstravakt får ferie men ikke nok faste til at vi kan få det også. Fortvilet

Skrevet

Var det jeg og trodde 😕 trodde vi i det minste skulle få et par dager fri, men får absolutt ingen. Er ikke så mange faste sykepleiere, sykepleiere som jobber som ekstravakt får ferie men ikke nok faste til at vi kan få det også. Fortvilet

Det er dessverre dette som er en av bakdelene med yrket. 

Anonymkode: 27fd0...ef6

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Merkelig å skulle ha ekstra sykepleiere som aldri jobber i jula. Er ikke sykepleier selv, men har en del jeg kjenner som er det og de har en rotasjon på det slik at ikke alle må jobbe. 😕

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...