AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #1 Skrevet 4. oktober 2021 Noen som har vært igjennom åpen bukoperasjoner som har fått plager i ettertid? Blir jo mere arrvev og innsnevret tarm jo flere ganger man opererer. Tarmen ble også sydd sammen igjen. Virker som leger har ekstremt dårlig kunnskap om dette og føler meg ganske alene og oppgitt over denne tarmen. Lite næring som kommer igjennom utenom flytende næring. Anonymkode: 5a6c4...7b6
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #2 Skrevet 4. oktober 2021 De har ikke dårlig kunnskap, det er godt kjent at det kan bli problemer med arrvev, etc. etter en slik operasjon, men jeg er enig i at de kunne vært flinkere med å opplyse om det. Kan virke som mange leger nøler med å si det som de er fordi de er redde pasientene skal krisemaksimere. Ble selv operert for ca. 10 år siden og sliter fortsatt sporadisk med smerter. Ikke invalidiserende da, på det aller verste må jeg da en paralgin forte og ligge nedpå litt. Går over i løpet av en halvtime til en dag, som regel, og skjer ikke SÅ ofte. Anonymkode: 82e3a...efa
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #3 Skrevet 5. oktober 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): De har ikke dårlig kunnskap, det er godt kjent at det kan bli problemer med arrvev, etc. etter en slik operasjon, men jeg er enig i at de kunne vært flinkere med å opplyse om det. Kan virke som mange leger nøler med å si det som de er fordi de er redde pasientene skal krisemaksimere. Ble selv operert for ca. 10 år siden og sliter fortsatt sporadisk med smerter. Ikke invalidiserende da, på det aller verste må jeg da en paralgin forte og ligge nedpå litt. Går over i løpet av en halvtime til en dag, som regel, og skjer ikke SÅ ofte. Anonymkode: 82e3a...efa Jeg har hatt sååå mye problemer meg mage, smerter osv. Har vært innlagt ofte (akutt psyk osv) og vaktlege har blitt kontaktet, mye problemer med forstoppelse og ingen har nevnt arrvev osv. Fikk ikke noe råd, snakke med ernæringsfysiolog eller noe etter operasjonene. Tør så og si ikke spise fastføde lenger , da det alltid blir stopp i tarmen og smerter. Ja gastrokirugi osv har nok kunnskap, er heller fastlege og leger i psykiatrien som ikke har så mye kunnskap. Iallfall nevner devingebting om det og sier heller det er vrangforestillinger at fast føde setter seg fast i systemet. Selv etter flere tarmslyng der maten har satt seg fast. Er du kjent med blødninger fra tarm når man har arrvev? TS Anonymkode: 5a6c4...7b6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå