Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange folk her er negative både negative til innvandring og islam. Hvorfor kan den åpenbare rasismen her bli stående? Hva tenker moderatorene på?

Anonymkode: 4d113...eb9

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan ikke si jeg har lest så mye rasisme her akkurat. Men jeg ser noen påpeker faktiske trekk ved f.eks islam og muslimers måte å leve på. Dette er ikke rasisme, det er jo bare fakta. F.eks at pakistanske, muslimske unge menn gladelig ville drept søsteren sin om de et sekund trodde det kunne bli sådd tvil om hennes (og dermed familiens) ære. Æresbegrepet står sterkt der, og kvinner kan lett drepes med dette som begrunnelse.

Det er ikke rasistisk av meg å si det. Det er noe de selv sitter og sier på f.eks dokumentarer på tv osv.

Anonymkode: 8c50b...fd9

• Liker 16
Skrevet

Som en ny bruker, aner jeg ikke hva du referer til her på KG, men hvis du har lyst til å ha en samtale om et komplisert tema som innvandring og islam, må din posisjon først og fremst være åpen for å se på ting fra flere perspektiver og tenkte langtsiktelige konsekvenser.  Å si for eksempel at islam har andre verdier enn enn den norske, som har opphav i de kristne verdiene, er ikke rasistisk.

Å si at innvandring er belastende for samfunnet som skal ta i mot dem er heller ikke rasistisk. 

Eller hva med kvinnerettigheter og likestilling som islam tråkker på? Er det rasistisk å si at det er en kultur som åpenbart ikke passer inn med den norske kulturen?

• Liker 14
Skrevet

Men når jeg forteller trådstarteren til den andre tråden der at hun er en dårlig nabo, blir det slettet på grunn av "brukerangrep".

Skrevet
2 minutter siden, oda02 said:

Men når jeg forteller trådstarteren til den andre tråden der at hun er en dårlig nabo, blir det slettet på grunn av "brukerangrep".

Det er jo brukerangrep når du skriver noe negativt til én bestemt person i tråden.

Anonymkode: 8fa92...31b

• Liker 3
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Å være kritisk er ikke rasisme. 

Skrevet

Kan du linke til en håndfull tråder du mener viser denne rasismen? Kan ikke si jeg sitter med noe inntrykk av at KG er så ille på den fronten.

Anonymkode: e6466...c5d

• Liker 6
Skrevet

Hvorfor er det rasisme å være negativ til vold og hat som en ideologisk, politisk ukultur bringer med seg??? 

Mitt menneskesyn er at alle har lik verdi, men det betyr ikke at jeg ikke kan fordømme ting som er åpenbart umoralsk og sykt! 

På samme måte mener jeg fx at Brevik har verdi i seg selv, men at han skal fordømmes for sine handlinger. 

Anonymkode: b659d...bf9

• Liker 4
Skrevet
umAxa skrev (31 minutter siden):

Som en ny bruker, aner jeg ikke hva du referer til her på KG, men hvis du har lyst til å ha en samtale om et komplisert tema som innvandring og islam, må din posisjon først og fremst være åpen for å se på ting fra flere perspektiver og tenkte langtsiktelige konsekvenser.  Å si for eksempel at islam har andre verdier enn enn den norske, som har opphav i de kristne verdiene, er ikke rasistisk.

Å si at innvandring er belastende for samfunnet som skal ta i mot dem er heller ikke rasistisk. 

Eller hva med kvinnerettigheter og likestilling som islam tråkker på? Er det rasistisk å si at det er en kultur som åpenbart ikke passer inn med den norske kulturen?

Å si at innvandring er belastede for samfunnet er generaliserende og direkte feil. Noen innvandrere ja, ikke alle. 

Anonymkode: 472d6...c18

• Liker 2
Skrevet

Det er mange idioter her inne.

Anonymkode: 61dcd...7df

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Mange folk her er negative både negative til innvandring og islam. Hvorfor kan den åpenbare rasismen her bli stående? Hva tenker moderatorene på?

Det er ikke noe galt i å være imot innvandring og islam.

• Liker 9
Skrevet
Paranorama skrev (22 minutter siden):

Det er ikke noe galt i å være imot innvandring og islam.

Men det er galt å tilgi ektemannen som lyver og snakker sånn til deg. 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Å si at innvandring er belastede for samfunnet er generaliserende og direkte feil. Noen innvandrere ja, ikke alle. 

Altså er det ikke feil, med mindre man uttrykkelig skriver "alle".

Når innvandring blir diskutert er det i de fleste tilfeller asyl-, flyktninge-, og familiegjenforeningspolitikk det snakkes om. Ikke arbeidsinnvandring e.l.

Endret av PetterKanin
  • Liker 5
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, det er et faktum at det er store forskjeller mellom innvandrergrupper. Mange innvandrere bidrar positivt og er lønnsomme for landet, men mange andre innvandrere belaster landets økonomi i en slik grad at dette "spiser opp" denne lønnsomheten, og vel så det: Til sammen betyr det at Norge betaler mer enn det tjenes på å ha innvandring slik det er pr. i dag og har vært i mange år.

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Kan du linke til en håndfull tråder du mener viser denne rasismen? Kan ikke si jeg sitter med noe inntrykk av at KG er så ille på den fronten.

Anonymkode: e6466...c5d

En pågående tråd her, om Lars Vilks død. Masse rasistiske utsagn. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Riktig. Innvandring er bra det. Når det er alle andre kulturer enn islam. 

Nevn ett eneste land i verden der muslimer greier å integrere seg? 
Stort sett alle andre kulturer greier dette men ikke islam. 
men fy- å kalle en spade for en spade er blitt rasisme.. 🤯 

• Liker 7
Skrevet (endret)
16 minutter siden, AnonymBruker said:

Først og fremst, generaliserende et gyldig, fordi vi snakker om noe som er generelt. Jeg må ikke skrive "unntak av x" i annenhver setning.

Kom med et direkte eksempel på at det ikke er belastende for et samfunn å ta i mot innvandrere, siden du mener at mitt utsagn er direkte feil. Trenger ikke å flekse med kilder. Bare fortell meg logikken din slik at utsagnet ditt kan stå på egne bein.

Endret av umAxa
  • Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Riktig. Innvandring er bra det. Når det er alle andre kulturer enn islam. 

Nevn ett eneste land i verden der muslimer greier å integrere seg? 
Stort sett alle andre kulturer greier dette men ikke islam. 
men fy- å kalle en spade for en spade er blitt rasisme.. 🤯 

Dubai og Quatar er veldig rike fungerende ilslamske land. Like rikt som Norge, og mindre rasisme.

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Det er jo brukerangrep når du skriver noe negativt til én bestemt person i tråden.

Alt er brukerangrep, altså... tråden handlet om at hun mente naboen sin ikke hadde rett til å klage når familien hennes støyet døgnet rundt. Det må være lov å si at hun tar feil, men her har man lite frihet til å si hva en mener noen ganger.

Nå vil dette slettes pga. avsporinger. 🤦

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

En pågående tråd her, om Lars Vilks død. Masse rasistiske utsagn. 

Hva konkret er det i den tråden som er rasistisk?.

Det som er mest skremmende med tråden er jo at den viser hvor mange islamister som er glad for at Vilks døde, hvis man er så fanatisk religiøs at man ønsker noen død bare for noen tegninger så beviser det bare at denne ekstreme ideologien som Islam faktisk er ikke er forenelig med vestlige verdier.

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dubai og Quatar er veldig rike fungerende ilslamske land. Like rikt som Norge, og mindre rasisme.

Er disse landene bra for kvinner, homofile, gjestearbeidere og mennesker som ikke er muslimer?.
Respekterer disse landene menneskerettigheter og likestilling?.

Hvorfor støtter disse landene opp økonomisk for at det skal bygges flere moskeer og religiøse sentre i Europa, mens det samtidig er nesten umulig for andre religioner og etablere seg i disse landene?.

Anonymkode: a26f9...78f

• Liker 11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...