Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skal til for å få uføretrygd, og hvor mye får man utbetalt?

Jeg spør ikke fordi jeg har lyst til å uføretrygde meg, men samboeren min har foreslått det. Men jeg VIL jo helst jobbe da!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du vil jobbe må vel heller yrkesretta attføring være et bedre alternativ for deg. Da hjelper de deg til og finne en jobb du kan jobbe i, og du får gjerne en myk start og, at du bare jobber deltid og at ting blir tilrettelagt for deg.

Tror det er ganske vanskelig og få uføretrygd, men nå vet ikke jeg hva du feiler.

Jeg går selv på attføring, fikk rehabiliteringspenger før jeg begynnte på attføring. Måtte slite nok for og få det, på første søknaden fikk jeg bare blankt nei.

Og jeg har postinfeksiøs trøtthetsyndrom, er hyperallergisk og allergisk mot det meste og har problemer med ryggen, det er blitt bedre nå.

Gjest Spacegirl
Skrevet

Vil absolutt ikke anbefale deg å søke om uføretrygd dersom du ikke må. Jeg lever på uføretrygd, og det er ikke til å bli rik av. Husker ikke hvor mye jeg får utbetalt, men det ligger langt under den grensa som sosialkontoret har satt for hvor mye man må ha for å overleve. Og derfor får jeg sosialstøtte i tillegg, for å komme opp til den grensa.

Før jeg fikk uføretrygd, så var jeg gjennom 4-5 år med utprøving av arbeidsevne gjennom tilrettelagt arbeid osv osv. Det vil nok bli krevd at du prøver ganske mye forskjellig før uføretrygd blir vurdert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...