AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #1 Skrevet 4. oktober 2021 Dette med komfyrvakt, burde vi kjøpe en som kobles til det elektriske anlegget og må monteres av elektriker, eller er det bedre å kjøpe den typen vi monterer selv? Er det store forskjeller i pris, kvalitet og sikkerhet? Anonymkode: b20e9...8b7
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #2 Skrevet 4. oktober 2021 Er vel bare den som monteres av elektriker som er godkjent tror jeg Anonymkode: 91611...83d
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #3 Skrevet 4. oktober 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Er vel bare den som monteres av elektriker som er godkjent tror jeg Anonymkode: 91611...83d Nei, det stemmer ikke. Anonymkode: b20e9...8b7
Michaelhe Skrevet 4. oktober 2021 #4 Skrevet 4. oktober 2021 Jeg har jo nylig hatt arbeid på mitt kjøkken hvor dette ble installert. Mitt førsteinntrykk er at det er noe vås. Grunnen er at jeg er foreløpig ved mine fulle fem, og kan derfor trykke ti sekunder her og der i ulike sekvenser for å starte komfyren. Men systemene er designet for eldre. Ingen eldre person vil skjønne noe som helst av mkomfy (navnet på mitt system)? Det er altså et idiotisk system, ikke fordi JEG misliker det, men fordi det ikke er tilpasset den gruppen som det er designet for.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #5 Skrevet 4. oktober 2021 Michaelhe skrev (1 time siden): Jeg har jo nylig hatt arbeid på mitt kjøkken hvor dette ble installert. Mitt førsteinntrykk er at det er noe vås. Grunnen er at jeg er foreløpig ved mine fulle fem, og kan derfor trykke ti sekunder her og der i ulike sekvenser for å starte komfyren. Men systemene er designet for eldre. Ingen eldre person vil skjønne noe som helst av mkomfy (navnet på mitt system)? Det er altså et idiotisk system, ikke fordi JEG misliker det, men fordi det ikke er tilpasset den gruppen som det er designet for. Det må være en avansert type du har. Min er veldig enkel, den slår ut sikring hvis noe står for lenge og koker. Da slår man bare på sikringen igjen. Den piper før den slår ut sikringen. Anonymkode: 4e886...836
Michaelhe Skrevet 4. oktober 2021 #6 Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det må være en avansert type du har. Min er veldig enkel, den slår ut sikring hvis noe står for lenge og koker. Da slår man bare på sikringen igjen. Den piper før den slår ut sikringen. Anonymkode: 4e886...836 Den piper hver gang jeg skrur på komfyren hvert 2o sekund, om jeg ikke da holder en knapp inne i 6o sek.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #7 Skrevet 4. oktober 2021 1 minutt siden, Michaelhe said: Den piper hver gang jeg skrur på komfyren hvert 2o sekund, om jeg ikke da holder en knapp inne i 6o sek. Høres ut som du burde stille på sensitiviteten og kanskje se litt på avstanden fra sensoren til koketoppen. Anonymkode: b20e9...8b7
Michaelhe Skrevet 4. oktober 2021 #8 Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Høres ut som du burde stille på sensitiviteten og kanskje se litt på avstanden fra sensoren til koketoppen. Anonymkode: b20e9...8b7 Den kan bare stå under vifta. Flytter jeg den virker ikke komfyren. Jeg har prøvd. I tillegg ble det installert en defekt krane mens jeg var vekke, og et vannsikringssystem som også pep hele tiden. Det er nå endret.
tdm900 Skrevet 4. oktober 2021 #9 Skrevet 4. oktober 2021 Går helt fint å kjøpe og sette opp selv. Det er da en utgave som settes mellom støpsel og stikk. Når elektrikker gjør det, og det da blir modernisering det er snakk om, ligger det hele i stikket. Og føler er rett under avtrekket. Min virker slik at den føler på varmen på koketoppen. Er kun stekepanna den sier i fra på, men det er jo fordi den har høy varme når lokket ikke er på.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #10 Skrevet 4. oktober 2021 Hadde kjøpt komfyrvakt som kan integreres i ventilator. Så slipper en den stygge boksen på veggen. Anonymkode: eac81...ec3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå