Gå til innhold

Hvor tidlig burde jeg si at jeg har et medisinskt prestasjons problem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Veldig lang historie kort, jeg har ikke ereksjonssvikt, men jeg onanerer kanskje 1 gang da jeg har en feil som skaper smerter etter orgasme. Det blir også mer smertefullt hvis jeg holder igjen, prøver å bygge det opp, eller bruker stop og start teknikken. Jeg har vært hos leger og sexolog og fått hjelp til å prøve å finne ut hva jeg eventuelt kan eller ikke kan gjøre ved bruk av diverse leker. Men jeg vet nå jeg må bare komme når jeg kjenner at det vil ut med mindre jeg ikke vil fungere på flere timer etterpå, og det er ikke som at det ikke gjør vondt selv når jeg får tidlig utløsning, og da snakker vi alt fra 30 sekunder til maks 2 kanskje 3 minutter. 

Nå som jeg har flyttet til ny by ønsker jeg å prøve meg på litt dating igjen, men jeg er bare usikker på når bør jeg ta opp dette med en eventuelt partner. Mens vi snakker på tinder, første date, etter vi har blitt kjent mer hverandre? Sier jeg det for tidlig vil det jo automatisk skremme de fleste damer bort, men jeg vil heller ikke manipulere noen til å bli forelsket for å så komme med en slik bombe. 

Og vær ærlig hadde du som kvinne om du svarer vært ok med å være med en mann som ville være villig til å tilfredstille deg på andre måter, men at vanlig sex ble sjeldent og kortvarig?

Anonymkode: ecf99...2c6

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Dette er et medisinsk problem. Du må prøve og lete litt. Sjekk pubmed og slike steder? Jeg vet ikke hva slags utdanning du har? Men generelt vil jeg si at Norge ikke tilbyr hele variasjonen av tilgjengelige behandlinger. Noe skyldtes moralisme og trangsyn, noe er grunnet i et lavt folketall.

Endret av Michaelhe
  • Liker 2
Skrevet

Du trenger ikke forklare det lang tid i forkant. Så lenge du er villig til å tilfredsstille partneren så er det ikke et problem. 

Anonymkode: 385cc...e63

• Liker 6
Skrevet

Du bør være ærlig om dette i løpet av de første ukene. Min kjæreste var ærlig om ereksjonssvikt, smerter etter orgasme mm, og vi har vært sammen om det. 

Vi har nok mindre "vanlig" sex enn det som er i mange forhold. Og likevel er vår sex deilig for oss begge. Vi har et veldig fint sexliv, synes jeg. Vi legger vekt på å ikke gjøre det til et "problem". 

Anonymkode: 82e15...63a

• Liker 5
Skrevet
Michaelhe skrev (50 minutter siden):

Dette er et medisinsk problem. Du må prøve og lete litt. Sjekk pubmed og slike steder? Jeg vet ikke hva slags utdanning du har? Men generelt vil jeg si at Norge ikke tilbyr hele variasjonen av tilgjengelige behandlinger. Noe skyldtes moralisme og trangsyn, noe er grunnet i et lavt folketall.

Vet ikke helt hva du mener med at jeg må prøve å lete litt. Har vært inn og ut av sykehuset siden jeg var 15 år gammel. Jeg gjorde ferdig videregående men jeg hadde ikke råd til å flytte for å studere det jeg hadde lyst til, og selv om vi hadde hatt penger til det, eller jeg hadde fått stipend. Så ville jeg vært for syk til å fullføre kravene, og ville ikke klart meg uten den daglige hjelpen jeg trengte. Var i allefall det jeg fikk beskjed om når jeg med familie, lærer og lege hadde møte med Nav om muligheter. De siste tre månedene jeg gikk på skolen mottok jeg også kreft behandling, og brukte over et år på å bli nok frisk til å kunne begynne å arbeide skikkelig og ikke bare programmere for ulike firmaer fra sengen. 

Moralisme og trangsynhet har jeg møtt mye av, både før og etter jeg fikk kreft diagnosen ca 3 år etter, tok det tid å finne lege som trodde på meg, og som kunne noe som helst. En av de første legene virket som at hun følte jeg kastet bort tiden hennes. Hun påstod at jeg ljugde om å ha ikke ha hatt sex da det var umulig å ha noen andre grunner til å være ung med slike problemer. Så kjeftet hun meg opp fordi jeg fikk kraftig utløsning når hun undersøkte prostataen min. Og nei jeg ljuger ikke for å fortelle en slags sex historie med legen, som jeg sa jeg onanerer kanskje 1 gang i måneden og det skal lite til for at jeg kommer. Hun hadde kanskje hatt fingeren bak i noen sekunder før hun så presset på prostataen som gjorde det umulig å holde igjen. Mens hun stod å kjeftet falt jeg bare over i senga, grått og skrek i smerter i sikkert 20 minutter før hun gav opp med å prøve å flytte meg og gav meg smertestillende.

Og så vidt legene kan finne ut av så er problemet mitt og kreften jeg hadde urelaterte. De brukte å forklare det til meg som "la oss si at du hadde fått frost skader på foten og samtidig knekt beinet begge vil skape problemer for deg men de har ikke en direkte sammenheng." Om det finnes behandlig som kunne fikset meg så aner jeg ikke hvor jeg burde dratt eller hva jeg burde spørre etter. Har heller ikke noen lege som vil kunne svare meg på det, da familien min vurderte å prøve å få ordne et lån til å reise for å få hjelp, men legene kunne ikke gi oss noen veiledning til hva det skulle være.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Vet ikke helt hva du mener med at jeg må prøve å lete litt. Har vært inn og ut av sykehuset siden jeg var 15 år gammel. Jeg gjorde ferdig videregående men jeg hadde ikke råd til å flytte for å studere det jeg hadde lyst til, og selv om vi hadde hatt penger til det, eller jeg hadde fått stipend. Så ville jeg vært for syk til å fullføre kravene, og ville ikke klart meg uten den daglige hjelpen jeg trengte. Var i allefall det jeg fikk beskjed om når jeg med familie, lærer og lege hadde møte med Nav om muligheter. De siste tre månedene jeg gikk på skolen mottok jeg også kreft behandling, og brukte over et år på å bli nok frisk til å kunne begynne å arbeide skikkelig og ikke bare programmere for ulike firmaer fra sengen. 

Moralisme og trangsynhet har jeg møtt mye av, både før og etter jeg fikk kreft diagnosen ca 3 år etter, tok det tid å finne lege som trodde på meg, og som kunne noe som helst. En av de første legene virket som at hun følte jeg kastet bort tiden hennes. Hun påstod at jeg ljugde om å ha ikke ha hatt sex da det var umulig å ha noen andre grunner til å være ung med slike problemer. Så kjeftet hun meg opp fordi jeg fikk kraftig utløsning når hun undersøkte prostataen min. Og nei jeg ljuger ikke for å fortelle en slags sex historie med legen, som jeg sa jeg onanerer kanskje 1 gang i måneden og det skal lite til for at jeg kommer. Hun hadde kanskje hatt fingeren bak i noen sekunder før hun så presset på prostataen som gjorde det umulig å holde igjen. Mens hun stod å kjeftet falt jeg bare over i senga, grått og skrek i smerter i sikkert 20 minutter før hun gav opp med å prøve å flytte meg og gav meg smertestillende.

Og så vidt legene kan finne ut av så er problemet mitt og kreften jeg hadde urelaterte. De brukte å forklare det til meg som "la oss si at du hadde fått frost skader på foten og samtidig knekt beinet begge vil skape problemer for deg men de har ikke en direkte sammenheng." Om det finnes behandlig som kunne fikset meg så aner jeg ikke hvor jeg burde dratt eller hva jeg burde spørre etter. Har heller ikke noen lege som vil kunne svare meg på det, da familien min vurderte å prøve å få ordne et lån til å reise for å få hjelp, men legene kunne ikke gi oss noen veiledning til hva det skulle være.

Jeg mener ikke å fordømme deg. Jeg mente bare å si at verden er større enn Norge. Selv om Norge har flinke leger, så er noen tilstander så sjeldne at man må se litt ut over landegrensene for å finne den hjelpen man trenger. Vi er bare 5 millioner? Det er ganske mange leger utenfor Norge? Men du må være forsiktig, holde deg til det du vet er gode institusjoner. Men selv da er verden mye større enn Norge.

Jeg tviller ikke på at du har hatt problemer eller møtt motstand. Jeg tenkte det var et ekstra alternativ, ikke en fordømmelse av det du HAR prøvd.

Endret av Michaelhe
  • Liker 2
Skrevet

For en fryktelig behandling av legen, blir skikkelig sint på dine vegne 👿

Jeg vet ikke hvor raskt du skal fortelle, det er jo veldig privat, men har samtidig stor betydning for et parforhold.  Har ikke noen råd egentlig, men synes du har blitt behandlet hinsides dårlig i helsevesenet. Det er nok av jenter som ikke er super interessert i sex så tror nok fint du skal kunne finne noen. Men det er jo trist (for deg) om det finnes behandling, og du kan bli bedre.

Regner med du har vært hos spesialist og slike ting, men som brukeren over her skriver, kanskje finnes det annen behandling?

Har du forsøkt diverse medisinske forum feks? Kanskje du finner andre med samme situasjon som har fått behandling i utlandet. Hadde ikke gitt opp helt der.

Så, beklager for råd du ikke har spurt om, ville bare si ifra ang holdningene du har møtt i helsevesenet, og kanskje gi en virtuell oppmuntring ☺️🤗

Anonymkode: 83a91...1ed

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Har du vært til urolog/androlog? Eller sexolog? Smerteklinikk? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Har du vært til urolog/androlog? Eller sexolog? Smerteklinikk? 

Hvis det finnes i Norge så har jeg vært hos det. Nord, sør, øst, vest, ingen som finner noe som kan kurere. Vet man ikke skal gjøre det, men når det gjør så vondt i pungen fordi jeg ikke har tømt den på nok lang tid drikker jeg med medisinen. Ble lettere enn å få enten ambulanse eller iblant politiet på døren fordi naboene kunne høre meg og trodde jeg var skaddet eller skaddet meg selv når jeg gikk nærmest inn i transe.

Skrevet

Det høres helt forferdelig ut, vet ærlig talt ikke om jeg kunne levd med det pga høy sexdrive. Men det finnes jo kvinner som er ganske asexuelle. Kanskje du skulle skrive at du søker ei som er asexuell ?. Jeg håper virkelig du finner en behandling for problemet ditt ❤️ 

Anonymkode: 73dbc...050

• Liker 1
Gjest CamillaCollett
Skrevet

Ja, jeg ville vært villig til å være sammen med en med tilsvarende problemer som deg, så lenge han, som deg, likevel ville ha et seksuelt samliv. Det finnes mange måter å være nær hverandre på.

Jeg ville sagt det på det tidspunktet sex ble aktuelt i forholdet.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vet man ikke skal gjøre det, men når det gjør så vondt i pungen fordi jeg ikke har tømt den på nok lang tid drikker jeg med medisinen. 

Hva mener du? 

• Liker 1
Skrevet

Hva mener du? 

Etter det har gått nok lang tid blir pungen full av sæd som begynner å gjøre vondt å holde igjen. Så da bruker jeg alkohol også for å klare meg.

Skrevet

Etter det har gått nok lang tid blir pungen full av sæd som begynner å gjøre vondt å holde igjen. Så da bruker jeg alkohol også for å klare meg.

Du drikker deg full og tømmer rognposen? Eller bare drikker deg full?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Du drikker deg full og tømmer rognposen? Eller bare drikker deg full?

Tømmer, og etterpå isteden for å havne på sykehuset eller gå på sterkere saker på byen bruker jeg alkohol med medisin. Er kanskje litt farlig men en gang maks hver 4-6 uke og er bedret enn alternativet den gangen jeg ikke klarte mer og gav opp.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

...er bedret enn alternativet den gangen jeg ikke klarte mer og gav opp.

Snakker du om at du forsøkte selvmord?

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Snakker du om at du forsøkte selvmord?

Ja det gikk så langt at det var som å være i et høyhus som stod i flammer. Følte valget var brannen eller fallet. Er bare i livet fordi jeg ble funnet raskt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Ja det gikk så langt at det var som å være i et høyhus som stod i flammer. Følte valget var brannen eller fallet. Er bare i livet fordi jeg ble funnet raskt.

Får du noe oppfølging i dag? 

Skrevet

Høres forferdelig ut. Har masse sympati for deg. 

Og ja, jeg kunne absolutt vært i et forhold med deg. Elsker kjappiser. Har ikke tålmodighet for å ha sex lenger enn 5 minutter. Og jeg kan fint gå lenge uten sex også. 

Det eneste som ville stoppet meg er om du misbruker alkohol. Ser du nevner alkohol litt lengre oppe. Vet ikke om det er noe du bruker ofte, eller bare en sjelden gang. Men, min far er alkoholiker, så jeg unngår menn som bruker alkohol for å takle vanskelige situasjoner. 

Du trenger ikke å nevne det for daten med en gang, men i løpet av noen uker kan det være greit å ta det opp.

Anonymkode: 61ea0...428

• Liker 2
Skrevet

Du har min medfølelse. Leit at ikke smerteklinikken har kunnet hjelpe deg. Håper du får psykisk helsehjelp i det minste, det må ta på å oppleve slike smerter.

Som kvinne kunne jeg fint levd med sjelden sex eller å bli tilfredsstilt på andre måter enn samleie, men det hadde vært langt vanskeligere å takleen kjærestes smerteproblematikk og rusbruk. 

Ville snakket om dette face to face etter å ha blitt litt kjent, men før sex var aktuelt. Lykke til.

Anonymkode: ace05...b53

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...