AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #1 Skrevet 4. oktober 2021 Er fortiden sykmeldt, virker ikke som jeg klarer å komme meg etter ett år med sykemelding. Hva er best å si opp jobben min eller la dem si meg opp? Så det er sagt det er en råtten arbeidsplass. Hva er best? Dessverre, men jeg klarer meg ikke i den jobben mer. Kommer til å bli søkt på AAP etter det, men hva skjer når man er på aap? Kan man jobbe noe? Prøve å finne noe annet mens jeg får behandling osv? Eller åssen er det? Vær så snill ikke svar frekt dette er nytt for meg og jeg vil ikke gjøre noe feil. Nav sier mye rart! Anonymkode: 6d9bd...402
nomore82 Skrevet 4. oktober 2021 #2 Skrevet 4. oktober 2021 Det dummeste du gjør økonomisk er å si opp jobben selv, uten å ha noe nytt å gå til. Det er uavhengig av situasjon og evnt sykemelding. 15
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #3 Skrevet 4. oktober 2021 Ikke si opp. Anonymkode: 11a45...20f 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #4 Skrevet 4. oktober 2021 Men legen sier at mest sannsynlig ender opp på AAP. Hvis jeg ikke sier opp, må min nåværende sjef følge meg opp med nav når jeg går på AAP? Anonymkode: 6d9bd...402
nomore82 Skrevet 4. oktober 2021 #5 Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Men legen sier at mest sannsynlig ender opp på AAP. Hvis jeg ikke sier opp, må min nåværende sjef følge meg opp med nav når jeg går på AAP? Anonymkode: 6d9bd...402 Ja så lenge du er ansatt skal du ha oppfølging. https://www.nav.no/no/bedrift/oppfolging/sykmeldt-arbeidstaker/overgang-til-arbeidsavklaring
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #6 Skrevet 4. oktober 2021 Ikke si opp selv ! Anonymkode: bdbbd...4a5
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #7 Skrevet 4. oktober 2021 Men jeg orker ikke og klarer ikke i tillegg til alt å bli oppfølgt av den arbeidsplassen. 1-Kan de si meg opp etter sykemeldingsåret er omme så slepper jeg å få oppfølging av dem? 2-Hvis jeg blir nødt til å flytte nærme andre må jeg vel si opp? Anonymkode: 6d9bd...402
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #8 Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men jeg orker ikke og klarer ikke i tillegg til alt å bli oppfølgt av den arbeidsplassen. 1-Kan de si meg opp etter sykemeldingsåret er omme så slepper jeg å få oppfølging av dem? 2-Hvis jeg blir nødt til å flytte nærme andre må jeg vel si opp? Anonymkode: 6d9bd...402 De må ha en grunn til å si deg opp, sykdom holder ikke. Om du virkelig ikke orker å ha noe med den arbeidsplassen å gjøre så kan du si opp, men du må vite at du har 3 mnd "karantene" fra dagpenger da. Men om du ender opp på AAP og senere som ufør så har vel ikke det noe å si? Om du aldri blir arbeidsledig med dagpenger igjen? Tror jeg? Anonymkode: eedaa...05a
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #9 Skrevet 4. oktober 2021 Jeg anbefaler deg sterkt å ta kontakt med nav og høre om hva som eventuelt vil være konsekvensen dersom du sier opp jobben selv med tanke på aap og eventuell uførestønad slik at du ikke ender opp med å tape mer økonomisk enn nødvendig. Anonymkode: 6d90c...5b1 1
sicario Skrevet 4. oktober 2021 #10 Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): De må ha en grunn til å si deg opp, sykdom holder ikke Anonymkode: eedaa...05a Etter 12 mnd sykefravær er det en forholdsvis enkel sak å si opp en ansatt. 2
Fireflies Skrevet 4. oktober 2021 #11 Skrevet 4. oktober 2021 Det er best for deg at jobben sier deg opp. Hvis du ikke får AAP og må over på dagpenger så får du minst 12 uker karenstid hvis du selv har sagt opp.
Egenskap Skrevet 4. oktober 2021 #12 Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er fortiden sykmeldt, virker ikke som jeg klarer å komme meg etter ett år med sykemelding. Hva er best å si opp jobben min eller la dem si meg opp? Så det er sagt det er en råtten arbeidsplass. Hva er best? Dessverre, men jeg klarer meg ikke i den jobben mer. Kommer til å bli søkt på AAP etter det, men hva skjer når man er på aap? Kan man jobbe noe? Prøve å finne noe annet mens jeg får behandling osv? Eller åssen er det? Vær så snill ikke svar frekt dette er nytt for meg og jeg vil ikke gjøre noe feil. Nav sier mye rart! Anonymkode: 6d9bd...402 hva er formålet ditt selv. Det starter med din egen tankegang, og årsak til du er sykemeldt. Du har din dialog med fastlegen og jeg regner med dere har hatt en plan.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #13 Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Men jeg orker ikke og klarer ikke i tillegg til alt å bli oppfølgt av den arbeidsplassen. 1-Kan de si meg opp etter sykemeldingsåret er omme så slepper jeg å få oppfølging av dem? 2-Hvis jeg blir nødt til å flytte nærme andre må jeg vel si opp? Anonymkode: 6d9bd...402 Det kan godt hende de sier deg opp etter et år som sykemeldt ja, det er ganske vanlig. Ikke tenk på dette nå, det løser seg når du kommer dit. Hvorfor må du flytte nærmere andre? Anonymkode: 8a3fe...be0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå