AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #1 Skrevet 4. oktober 2021 Jeg har drevet smått med BDSM her og der i løpet av livet uten at jeg har vært spesielt opptatt av det og aftercare er selvsagt en del av dette. Jeg leste tilfeldigvis om traumebånd, og det virker da svært likt aftercare? Hva er forskjellen for hjernen og helsen rent bortsett fra det åpenbare samtykke? Anonymkode: b0758...569
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #2 Skrevet 4. oktober 2021 Hva mener du med traumebånd i denne forstand egentlig? Anonymkode: 69b2c...da1 2
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #3 Skrevet 4. oktober 2021 Du er jo inne på det selv også, og som med alt annet relatert til bdsm er det samtykket og de gode hensiktene som skiller det fra traumer og overgrep. Anonymkode: 0137a...c72 2
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #4 Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Du er jo inne på det selv også, og som med alt annet relatert til bdsm er det samtykket og de gode hensiktene som skiller det fra traumer og overgrep. Anonymkode: 0137a...c72 Så hjernen skiller på dette av seg selv? Anonymkode: b0758...569
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #5 Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så hjernen skiller på dette av seg selv? Anonymkode: b0758...569 Dette har ingenting med traumebånd å gjøre. Les deg opp på psykopati. Psykopater manipulerer offeret sitt ved å behandle denne vekselvis kald og varm. Sånn oppstår traumebåndet. Anonymkode: 1fa24...4a5 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #6 Skrevet 4. oktober 2021 BDSM i så utstrakt grad at man trenger aftercare tenker jeg skaper slike skadelige relasjoner og trsumevånd er ganske nærliggende. Jeg er sub selv så jeg vet noe om hva jeg snakker om. Med masokisme og ordentlig degradering av partneren sin er ikke sunt uansett hvordan man vrir og vender på det. Selvskading funker, det utløser hormoner som gir godhetsfølelse. Masokisme slik at man skader seg gjør det samme, det betyr ikke at man er psykisk syke om man driver med dette men man setter i gang de samme mekanismene og får samme nytelse. Maktbalansen som tenner med masokisme, sammen med smrtehormoner, endorfiner og serotonin via aftercare er de samme funksjonene som er involvert i skadelige relasjoner og selvskading. Dette betyr at man leker med potensiellt veldig skadelige mekanismer, på samme måte som man gjør om man bruker dop bare for fest og nytelse. Plutselig er man over i noe helt annet enn det man startet. Anonymkode: d31e5...0c9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå