Gå til innhold

Hvorfor er det greit å gjøre dumme ting i fylla?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare jeg som får litt inntrykk av at i fylla kan man gjøre hva som helst uten å tas for det? At hvis man gjør noe dumt, så kan man unnskylde seg og si at "Å, sorry jeg var full" også tilgir alle deg for det. Ja, man er jo faktisk full, men man har jo selv et ansvar for å ikke la alkoholbruken gå helt over the top 

Anonymkode: 6f040...186

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dumme mennesker bruker rus som skyld for å slippe ansvar.

Så har du de feige som må drikke seg til mot....triste mennesker.

Glad jeg stoppa alkoholen, ser ned på mennesker som synes det er gøy å drikke alkohol.

Anonymkode: 593c4...0e8

• Liker 5
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Glad jeg stoppa alkoholen, ser ned på mennesker som synes det er gøy å drikke alkohol.

Er vel fint og koselig der oppe på den høye hesten din tenker jeg.

Må huske at fallet kan bli langt og smertefullt ned fra den hesten din.

Anonymkode: 9b222...146

• Liker 13
Skrevet

Da jeg var 17 år drakk jeg meg full og fikk en slags frihetsfølelse. Jeg tror det er mye av det samme som ligger bak helgefyll og mye annet. Man er fanger i alle mulige forstander, kjemper mot en slags vegg for å bli fri. Alkoholen er et pusterom på noen timer. Og merkelig nok, da jeg var 17 var denne sangen veldig populær. Hør på teksten.

• Liker 4
Skrevet

Har du noen gang våknet opp å ikke kunnet huske noe fra kvelden før? Det har ihvertfall jeg! Og da har jeg også gjort en del ting som er helt ut av karakter i forhold til hvordan jeg er som person.

Mistenker at ubearbeidet traume fra forskjellig tider i livet, gjør at jeg blir helt forferdelig å ha med å gjøre, hvis jeg får i meg feil kombinasjon med alkohol.

Mener ikke at man skal unnskylde seg med at man er full. Men man må faktisk oppklare grunnen til at ting ble som de ble, og da er faktisk alkohol en av de store grunnene.

hva vil du egentlig at folk skal si etter en slik episode? Hadde f.eks. "beklager at jeg gjorde disse tingene, skjønner ikke hva som gikk av meg. Jeg skulle passet bedre på, og ikke drukket så mye. Håper du kan tilgi meg, jeg veit jeg var en dritt" vært en god nok måte å si unnskyld på?

Jeg er ihvertfall evig takknemlig for de menneskene jeg har i livet mitt, som tillater å se imellom fingrene av og til. Og spesielt de som vet hvor jeg kommer fra og hvordan det er å være den som tabber seg ut.

Anonymkode: 3b02d...f79

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Enig.

Anonymkode: d0e71...dab

• Liker 1
Skrevet

Jeg drikker vin med gleder og bryr med katten om en snørrhoven hurpe på KG ser ned på meg.

Skål 🥂

Anonymkode: b14f1...e67

• Liker 8
Skrevet

Så du drakk alkohol uten å synes det var gøy? Eller ser du ned på den du var før du sluttet å drikke alkohol? 

Anonymkode: 89979...ea7

• Liker 1
Skrevet

Om man stadig gjør «dumme ting» på fylla, så har man et alkoholproblem.

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg drikker vin med gleder og bryr med katten om en snørrhoven hurpe på KG ser ned på meg.

Skål 🥂

Det er ikke meg du svarer, men hadde du ikke brydd deg så hadde du ikke svart så skarpt. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er ikke meg du svarer, men hadde du ikke brydd deg så hadde du ikke svart så skarpt. 

Hæ? Svarer skarpt?

Skrevet

Jeg slutta å drikke alkohol for 16-17 år siden og er flau for alt det dumme jeg gjorde i fylla. At jeg ikke skamma meg og slutta før er helt utrolig. 

Jeg unskylder ikke folk som gjør dumme ting i fylla, man er ansvarlig for sine handlinger uansett tilstand. Og jeg syns påvirka folk er det verste som er , de er så idioter og gjør og sier idiotiske ting. Nei fysj! Så jeg holder meg langt unna festlige lag med alkohol 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kaller ikke folk " snørrhoven" hvis man ikke bryr seg , vet du. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kaller ikke folk " snørrhoven" hvis man ikke bryr seg , vet du. 

Kanskje du skulle bruke de synske evnene dine til noe annet enn å henge på KG.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Er vel fint og koselig der oppe på den høye hesten din tenker jeg.

Må huske at fallet kan bli langt og smertefullt ned fra den hesten din.

Anonymkode: 9b222...146

Ser du føler deg truffet, hva med å våkne opp å se hva alkohol egentlig er?

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Skål 🥂

Det skal du få lov til! :) Men du lurer deg selv hver gang, hvorfor drikker du alkohol?

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Så du drakk alkohol uten å synes det var gøy? Eller ser du ned på den du var før du sluttet å drikke alkohol? 

Anonymkode: 89979...ea7

Jeg ser på det som noe man utforsker i ungdomstiden, de fleste prøver jo røyk/alkohol når man gjerne er 16år gammel. Selv likte jeg aldri følelsen av å drikke mye, så drakk veldig lite. Men i voksen alder prøve jeg såklart mer, men dette var ikke noe for meg. Tenk å kaste bort TID og penger på noe så dumt, henge ut til langt på natt med andre som bare drikker.

Helt meningsløst, kaste bort livet sitt på alkohol/fest/fyll.

Kan legge til at jeg er et menneske som har dyrket andre ting, som reising i snart hele verden. Basehopp/fallskjerm++. Ting man virkelig får utbytte av.

• Liker 2
Skrevet
13 hours ago, AnonymBruker said:

Har du noen gang våknet opp å ikke kunnet huske noe fra kvelden før? Det har ihvertfall jeg! Og da har jeg også gjort en del ting som er helt ut av karakter i forhold til hvordan jeg er som person.

Mistenker at ubearbeidet traume fra forskjellig tider i livet, gjør at jeg blir helt forferdelig å ha med å gjøre, hvis jeg får i meg feil kombinasjon med alkohol.

Mener ikke at man skal unnskylde seg med at man er full. Men man må faktisk oppklare grunnen til at ting ble som de ble, og da er faktisk alkohol en av de store grunnene.

hva vil du egentlig at folk skal si etter en slik episode? Hadde f.eks. "beklager at jeg gjorde disse tingene, skjønner ikke hva som gikk av meg. Jeg skulle passet bedre på, og ikke drukket så mye. Håper du kan tilgi meg, jeg veit jeg var en dritt" vært en god nok måte å si unnskyld på?

Jeg er ihvertfall evig takknemlig for de menneskene jeg har i livet mitt, som tillater å se imellom fingrene av og til. Og spesielt de som vet hvor jeg kommer fra og hvordan det er å være den som tabber seg ut.

Den forklaringen og unnskyldningen hadde absolutt fungert første gangen. Andre gangen, kanskje ikke, avhengig av hva tabben var. Tredje gang, definitivt ikke. 

Hvis man drikker på mye at man kommer til et punkt hvor man sier stygge ting til folk, skaper unødvendig drama, blir aggressiv eller sint osv og får blackout, har selv ansvar for å kutte drastisk ned på sitt alkoholforbruk. 

Anonymkode: edf47...365

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Det skal du få lov til! :) Men du lurer deg selv hver gang, hvorfor drikker du alkohol?

Lurer meg selv? Bullshit.

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Uff ja, samme her. Jeg har lært at jeg bare må drikke kontrollert, tilmålt mengde. Ellers går det galt. MEN, til tross for at jeg har lært det, hender det at det går galt, at jeg går på en smell. Ikke alle av oss har den automatiske bremsen, dessverre. 

Det er så lett for mange å si; bare slutt å drikk da! joda, det ville vært det perfekte i en prefekt verden. Men det er litt enkelt og smålig og si. Det er noe med ikke å dømme folk før en har gått i deres sko. Hvorfor slutter ikke folk bare å røyke da, det er jo usunt. Eller hvorfor slutter ikke tykke folk å spise så mye da, de blir jo tykke?

Jeg er raus med andre som driter seg ut i fylla, for jeg vet det har vært meg og det kan fort bli meg igjen. Jeg har kontroll på mat, jeg har kontroll på nikotin, på jobb, på trening og mye annet, men jeg har ikke alltid kontroll på alkohol.

Anonymkode: 2192c...81e

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Lurer meg selv? Bullshit.

Ja, hvorfor drikker du alkohol? Svar på det.

• Liker 1
Skrevet

Det er da ikke greit

Anonymkode: 8ac3e...fc8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...