AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #1 Skrevet 4. oktober 2021 I følge min kjæreste snorker jeg mye og hun får nesten ikke sove i det hele tatt. Er det noen her som har noen gode råd eller noe som kan hjelpe? Anonymkode: 5e07e...1b4
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #2 Skrevet 4. oktober 2021 Det finnes tannskinner og nesespray som kan hjelpe. Anonymkode: a49f9...625
tussi84 Skrevet 4. oktober 2021 #3 Skrevet 4. oktober 2021 Kanskje du har søvnapne. Mange har det uten å vite det. Kjennetegnet er pustestopp om natten, kombinert med en del snorking. En del våkner også i forbindelse med puste stoppene. Kanskje det første steget burde være en tur til legen? Kan være greit å undersøke 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #4 Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Det finnes tannskinner og nesespray som kan hjelpe. Anonymkode: a49f9...625 Takk for tips, får en slik tannskinner hos tannlegen? Anonymkode: 5e07e...1b4
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #5 Skrevet 4. oktober 2021 tussi84 skrev (20 minutter siden): Kanskje du har søvnapne. Mange har det uten å vite det. Kjennetegnet er pustestopp om natten, kombinert med en del snorking. En del våkner også i forbindelse med puste stoppene. Kanskje det første steget burde være en tur til legen? Kan være greit å undersøke Takk! Var hos legen i forrige uke og hun sa at de ikke gjør noe med det med mindre en slutter å puste, så jeg måtte følge med om jeg gjorde d og da kunne de se på det! Anonymkode: 5e07e...1b4
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #6 Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for tips, får en slik tannskinner hos tannlegen? Anonymkode: 5e07e...1b4 Jepp! Jeg bestilte imidlertid på ei nettside selv til eksen, der man kunne lage sin egen, og det var mye billigere og fungerte helt greit. Mulig den er mer behagelig den man lager til tannlegen, men verdt er forsøk med den billige kanskje? Tror snorestop.com var nettsiden jeg brukte. Anonymkode: a49f9...625
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #7 Skrevet 4. oktober 2021 Hei ts, så flott at du tar grep for å snorke mindre! Det er virkelig helt forferdelig å bli vekket natt etter natt av snorking. Snorkeskinne som er nevnt kan du jo teste, evt sånn strap for å holde munnen lukket om natten (mulig man trenger begge). Og så er det viktig at du ikke ligger på ryggen om natten! På siden eller på magen er best. Lag en tskjorte med plastflaske eller tennisballer eller noe annet festet på ryggen så du ikke kan sove på ryggen lengre. Anonymkode: 4659a...b13 1
tussi84 Skrevet 4. oktober 2021 #8 Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk! Var hos legen i forrige uke og hun sa at de ikke gjør noe med det med mindre en slutter å puste, så jeg måtte følge med om jeg gjorde d og da kunne de se på det! Anonymkode: 5e07e...1b4 Du får ikke fulgt med på det selv. Det er Evt den du bor med som må registrere det for deg. 2
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #9 Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jepp! Jeg bestilte imidlertid på ei nettside selv til eksen, der man kunne lage sin egen, og det var mye billigere og fungerte helt greit. Mulig den er mer behagelig den man lager til tannlegen, men verdt er forsøk med den billige kanskje? Tror snorestop.com var nettsiden jeg brukte. Anonymkode: a49f9...625 Tusen takk! 😊 Anonymkode: 5e07e...1b4
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #10 Skrevet 4. oktober 2021 Av og til er det kun operasjon som kan fjerne snorkingen. Min ex snorket og ingenting hjalp av det vi fikk på resept. Måtte få operasjon til slutt og da sluttet han å snorke. Anonymkode: 56ed7...7ad 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #11 Skrevet 4. oktober 2021 Jeg har prøvd mange forskjellige løsninger fra både apotek og lege, hos oss har det ikke vært noe som har fungert. Løsningen vår er to soverom, og det har det vært de siste 3-4 årene. Det fungerer veldig bra for oss begge! Anonymkode: 636b5...0e5 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #12 Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Av og til er det kun operasjon som kan fjerne snorkingen. Min ex snorket og ingenting hjalp av det vi fikk på resept. Måtte få operasjon til slutt og da sluttet han å snorke. Anonymkode: 56ed7...7ad Hvilken operasjon var det? Anonymkode: 5e07e...1b4
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #13 Skrevet 4. oktober 2021 Jeg tester styrkeøvelser for tunge og gane for å redusere snorking. Har akkurat begynt, så det er vanskelig så si effekten ennå. Fungerer også for søvnapné (pustestopp under søvn). Kan vi trene oss snorkefrie? Anonymkode: 674af...de5
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #14 Skrevet 5. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 4.10.2021 den 18.25): Jeg tester styrkeøvelser for tunge og gane for å redusere snorking. Har akkurat begynt, så det er vanskelig så si effekten ennå. Fungerer også for søvnapné (pustestopp under søvn). Kan vi trene oss snorkefrie? Anonymkode: 674af...de5 Takk for tipset! Anonymkode: 5e07e...1b4
TheHairyToothfairy Skrevet 5. oktober 2021 #15 Skrevet 5. oktober 2021 tussi84 skrev (På 4.10.2021 den 15.48): Du får ikke fulgt med på det selv. Det er Evt den du bor med som må registrere det for deg. nei, dette registrerer du selv med en søvnanalyse-maskin. jeg brukte en med ansiktsmaske som målte hele åndedretten min i løpet av natten. i noen tilfeller vil de ha deg til observasjon over natten på sykehuset, men det er sjeldent
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #16 Skrevet 5. oktober 2021 SidFernwilter skrev (1 minutt siden): nei, dette registrerer du selv med en søvnanalyse-maskin. jeg brukte en med ansiktsmaske som målte hele åndedretten min i løpet av natten. i noen tilfeller vil de ha deg til observasjon over natten på sykehuset, men det er sjeldent Min lege sa at jeg måtte vite at jeg sluttet å puste når jeg sov før jeg fikk prøve en slik søvnanalyse-maskin var det slik med deg også? Anonymkode: 5e07e...1b4
TheHairyToothfairy Skrevet 5. oktober 2021 #17 Skrevet 5. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Min lege sa at jeg måtte vite at jeg sluttet å puste når jeg sov før jeg fikk prøve en slik søvnanalyse-maskin var det slik med deg også? Anonymkode: 5e07e...1b4 yep. få det sjekket ut asap. om det er slik at du ofte kan være utrolig sliten selv om du har sovet hele natten så er sjansen for at dette er greia. det samme hvis du ofte våkner med hodeverk. det kan være veldig belastende for kroppen, og i verste tilfelle dødelig.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #18 Skrevet 5. oktober 2021 SidFernwilter skrev (14 minutter siden): yep. få det sjekket ut asap. om det er slik at du ofte kan være utrolig sliten selv om du har sovet hele natten så er sjansen for at dette er greia. det samme hvis du ofte våkner med hodeverk. det kan være veldig belastende for kroppen, og i verste tilfelle dødelig. Ja, jeg skal gjøre det! Er ofte sliten selv om jeg har sovet godt, men har kronisk migrene så mulig det er derfor! Anonymkode: 5e07e...1b4
tussi84 Skrevet 6. oktober 2021 #19 Skrevet 6. oktober 2021 SidFernwilter skrev (8 timer siden): nei, dette registrerer du selv med en søvnanalyse-maskin. jeg brukte en med ansiktsmaske som målte hele åndedretten min i løpet av natten. i noen tilfeller vil de ha deg til observasjon over natten på sykehuset, men det er sjeldent Det stemmer det du sier også, men ofte er det de man bor med som først legger merke til at noen har pustestopp om natten. Legene spør ofte om noen har bemerket at du har pustestopp om natten, om man skal utredes videre. Jeg tok sånn søvntest som du nevner selv for bare noen uker siden. Jeg fikk låne et apparat av øre/nese/hals, men først måtte jeg ha henvisning av lege. Så det tok litt tid.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #20 Skrevet 6. oktober 2021 Appen SnoreLab kan muligens oppdage pustestopp. Koster 45 kr per mnd. for detaljerte opptak. Anonymkode: 674af...de5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå