Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen bor i et boligkompleks (sameie). Naboen over har tre barn som jeg tror alle er under skolealder. Det er et lydspetakkel uten like. Barna er hjemme på dagtid, samme med foreldre, og det er bråk nesten døgnet rundt. Hopping, ballspark, hyling og mye babygråt. De er av utenlandsk opprinnelse og har kanskje derfor andre rutiner og forståelse av hva det vil si å bo i et sameie. Vi har merket bråket ekstra mye nå som vi har hatt hjemmekontor under korona. Mannen min har vært oppe hos dem et par ganger for å høre om lydnivået kan dempes litt, men møter ingen forståelse. Han får høre at barn må få leke i sitt eget hjem og at de holder seg til reglementet fordi de er stille mellom 23-07. Han ble sist han snakket med dem beskylt for å trakassere dem og bedt om å flytte ut på landet hvis ikke han tåler lyd fra naboer, fordi det er normalt med lyder i en blokk. 

Vi vil nå sende en formell klage til styret, og lurer på om vi kommer noe vei? Har forstått det som at det er vanskelig å komme noe vei mot barnefamilier. Er derfor usikker om det er verdt «kampen» hvis det ikke fører til endring. Jeg tror de leier ettersom de flyttet inn uten at leiligheten var til salgs. Vet ikke om det har noe å si hvorvidt man eier eller leier. Vi eier vår bolig.

Er det noen som har kunnskap eller erfaring om lignende tilfeller? Hva er lurest å gjøre?

Anonymkode: 8ac85...28b

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du den «aggressive» naboen til hun dama som skrev om «naboen som hele tiden klager»? 🤣 Hei! Vi har ventet på deg 😁

Anonymkode: 110ae...ee4

• Liker 10
Skrevet

Hadde en slik nabo selv. Min erfaring er at fremmede kulturer helt annen oppfatning av hva som er akseptabelt støynivå i en blokk. Kom ingen vei med dette.

Anonymkode: bf1a1...7e5

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hadde en slik nabo selv. Min erfaring er at fremmede kulturer helt annen oppfatning av hva som er akseptabelt støynivå i en blokk. Kom ingen vei med dette.

Å ja? Hos oss er det kun etnisk norske som bråker. En av dem har fest 24/7 og han andre drikker og sender alle som sier fra «til helvete».
Assholes finnes i alle land. 

• Liker 9
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Å ja? Hos oss er det kun etnisk norske som bråker. En av dem har fest 24/7 og han andre drikker og sender alle som sier fra «til helvete».
Assholes finnes i alle land. 

Du kan få slike folk kastet ut/tvangssolgt hvis det er slik de er hele tiden

• Liker 4
Skrevet

Der det bor barn så blir de prioritert. Tror desverre du ikke har så mye å komme med utenom å si pent i fra til naboen.

Anonymkode: 403de...341

• Liker 4
Skrevet

Kjipt for dere. Kommer ingen vei med det, dessverre.

Anonymkode: 1beb1...ff9

• Liker 5
Skrevet
Morten1 skrev (1 minutt siden):

Du kan få slike folk kastet ut/tvangssolgt hvis det er slik de er hele tiden

Du har sikkert rett, og vi ville fått til det om vi hadde et ok styre...men de er passive og reagerer ikke på skriftlige klager. Beklager avsporing, ts. 

Skrevet

Hva har etnisitet med dette å gjøre? Dere får flytte.

Anonymkode: ea8d4...194

• Liker 3
Skrevet

Du finner ikke en instans som vil ta i noe slikt. Full berøringsangst.

Men, tipper dere har stemt for masseimport av galskapen selv, dermed kjenner dere bare litt nærmere på konsekvensene av deres egne frie valg.

Bra jobbet. Mer vil komme.

• Liker 6
Skrevet
A-hunter skrev (1 minutt siden):

Du finner ikke en instans som vil ta i noe slikt. Full berøringsangst.

Men, tipper dere har stemt for masseimport av galskapen selv, dermed kjenner dere bare litt nærmere på konsekvensene av deres egne frie valg.

Bra jobbet. Mer vil komme.

Hva gjør man med «masseimport» av norske alkiser og party people (les kommentar 4)? 

• Liker 4
Skrevet

Jeg kjenner meg så igjen! Vi bor i en firemannsbolig og ved siden av oss bor det også en utenlandsk familie med to barn. Er selv utenlandsk så skal ikke si det er det som er årsaken for bråk men kulturelle forskjeller finnes jo selvfølgelig over alt. Men de bråker og hopper og skriker til hverandre hele tiden. De har heldigvis vært veldig snille og beklaget seg veldig de gangene vi klagde på bråken men vi hører de jo fremdeles. Men det har blitt mindre/eller så er vi bare blitt vant til det. Men det har vært utrolig irriterrende til tider. Vi har også reagert på orden og hvor det ser ut hos de, da det ofte havner søppel på vår del av plenen osv som komme fra deres plen med vinden. Folk er dessverre forskjellig men jeg er aldri redd å si ifra og gå videre med noe hvis det er en plage. 

Anonymkode: 80903...6e4

• Liker 2
Skrevet

Marerittet er en somalisk barnefamilie...hadde en bekjent med slike naboer og det var et bråk uten like døgnet rundt med rop , banking, skriking i leilighet og løping igang og trappeoppgang kl 4 om natten...

Anonymkode: 78ba5...8c1

• Liker 5
Skrevet

Har hatt samme problemet. De kan ikke bråke så mye de vil selv om klokka ikke er mellom kl 07-23.  Heldigvis for meg så flyttet de og har fått roligere nabo. Du må bare klage til styret. Jeg gjorde det men det hjalp dessverre ikke. De gjorde akkurat som det passet dem og tok null hensyn til sine naboer. Har aldri opplevd maken og kommer til å sjekke nøye hvem som er naboer neste gang jeg flytter. Disse var fra Somalia og støynivået var helt grusomt. 

Anonymkode: 97682...bb5

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Tøys. Bodde tidligere med utelukkende utenlandske naboer og de var en drøm å forholde seg til i motsetning til de norske. Alle var mer eller mindre praktiserende muslimer. Ungene var veloppdratt og lekte ute hele dagen. De var kanskje oppe sent og hadde noe mer høylydte familie/vennesammenkomster oftere enn oss, men de drakk i hvert fall ikke. Ingen fyll, ingen ubehageligheter, unger som oppførte seg ordentig. Mye verre med norske pensjonistnaboer som tror de eier hele gården, utearealer og vet best fordi de er passert 60. Dét er naboer fra helvete det. 

Anonymkode: 428cf...861

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Marerittet er en somalisk barnefamilie...hadde en bekjent med slike naboer og det var et bråk uten like døgnet rundt med rop , banking, skriking i leilighet og løping igang og trappeoppgang kl 4 om natten...

Anonymkode: 78ba5...8c1

Ja Somalier fører mye positivt meg seg.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Har også hatt naboer fra somalia som bråket helt for jævlig, til og med om natten. Tok vi det opp var dem bare spydige og frekke og nektet for at de laget lyd.

Endret av Madah
  • Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er du den «aggressive» naboen til hun dama som skrev om «naboen som hele tiden klager»? 🤣 Hei! Vi har ventet på deg 😁

Jeg vet ikke, alt er mulig😆 Hvor finner jeg den tråden?

Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Jeg vet ikke om det stemmer med disse, men tror kanskje det kan være en forklaring. Eller så kan det hende de forstår, men bare gir blaffen.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg vet ikke, alt er mulig😆 Hvor finner jeg den tråden?

Under samme kategori "Forbruker, jus..." 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...