AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #1 Skrevet 4. oktober 2021 Våre barn bruker hagen mye og liker å ha med barn til å leke/spille fotball. Noen av nabobarna er ofte med og det er så hyggelig. Men spesielt et barn har med den ene foresatte. Det barnet er i skolealder. Da er den foresatte med og leker, spiller, eller bare sitter på en benk i hagen vår og er der. Vi synes det er litt merkelig 😂 De samme har også vært i hagen og lekt når vi er på ferie. Vi føler vi er rause og åpne, men kanskje det har gått for langt? Hadde dere likt det? Anonymkode: 284e7...103
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #2 Skrevet 4. oktober 2021 At foreldrene er med når de barna som bor der er der syns jeg må være greit. Anonymkode: e08fa...6de 14
Gidavmeg Skrevet 4. oktober 2021 #3 Skrevet 4. oktober 2021 Synes det du skrev med at de har vært i Hagen når dere er på ferie er rart. At en voksen er med sitt barn og leker med deres barn synes jeg ikke er rart. 15
Malursk Skrevet 4. oktober 2021 #4 Skrevet 4. oktober 2021 Det er uaktuelt at andre bruker hagen vår når vi ikke er hjemme/vårt barn ikke er med å leker! Det hadde jeg sagt klart i fra om. Men om en har med seg en foresatt, så hadde jeg nok tenkt at der trenger nok barnet den ekstra tryggheten, og latt den foresatte sitte på benk, eller være med å leke. Men jeg hadde ikke akseptert at andre brukte vår hage når vi ikke var hjemme! Det er i overkant frekt. 35
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #5 Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): At foreldrene er med når de barna som bor der er der syns jeg må være greit. Anonymkode: e08fa...6de Seriøst? Jeg hadde da aldri uinvitert satt meg i noens hage, bare fordi barnet mitt lekte der? Barnehagebarn kanskje, men da hadde jeg snakket med eierne av hagen og spurt om det var ok. Kan det tenkes at hagen er lite «innrammet», slik at det misforstås til å være fellesområde i nabolaget? Anonymkode: 9bd22...c79 12
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #6 Skrevet 4. oktober 2021 At forelder henger rundt i hagen med barna er snålt, jeg ville ikke ha likt det. At de leker i hagen deres når dere er bortreist er uakseptabelt. Begge deler vitner om manglende sosiale koder. Anonymkode: 2502e...b14 15
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #7 Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Våre barn bruker hagen mye og liker å ha med barn til å leke/spille fotball. Noen av nabobarna er ofte med og det er så hyggelig. Men spesielt et barn har med den ene foresatte. Det barnet er i skolealder. Da er den foresatte med og leker, spiller, eller bare sitter på en benk i hagen vår og er der. Vi synes det er litt merkelig 😂 De samme har også vært i hagen og lekt når vi er på ferie. Vi føler vi er rause og åpne, men kanskje det har gått for langt? Hadde dere likt det? Anonymkode: 284e7...103 Jeg ville nok ikke akseptert at andre barn, og særlig voksne oppholde seg på min eiendom når jeg ikke er til stede. Man er jo også ansvarlig for ting gå egen eiendom. Hva om de skader seg på dine ting når du ikke er der? Anonymkode: 71408...efb 2
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #8 Skrevet 4. oktober 2021 Jeg fikk bilde fra en nabo at han og ungen forsynte seg av bærbuskene våre mens vi var på ferie. De tenkte nok at vi uansett ikke kom til å spise dem og at det var et morsomt bilde. Men jeg ble rasende.. liker ikke å ha folk i hagen når ikke vi er der. Anonymkode: 330e9...ebb 8
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #9 Skrevet 4. oktober 2021 Vi har en liten hage som til 90% av sidene mot veien er skjermet av busker. I hagen har vi trampoline, lekehus og huskestativ. Plutselig en dag når jeg satt i stua (skjermet mot innsyn) hørte jeg ungelyder utenfor. Jeg går til vinduet og ser en mor med 2-3 åringen sin inni trampolinen vår. Må si jeg ble rimelig sjokkert over at folk bare går inn gjennom den 2-3 meter åpningen og inn i hagen. Hun gikk ikke engang når hun så meg, ikke før jeg gikk ut og pratet med henne. Hun unnskyldte seg at sønnen syntes det så spennende ut- vel HUN hadde jo ikke behøvd å gå inn i trampolinen også. Fikk senere høre at hun hadde vært der flere ganger av naboer. Anonymkode: a7bc8...d14 8
cilla89 Skrevet 4. oktober 2021 #10 Skrevet 4. oktober 2021 Det at forelderen er med er litt spesielt synes jeg… om forelderen hadde kommet bort, hilst og utvekslet noen ord ala «Ola er litt utrygg alene, så håper det er greit jeg diskret blir med når han er her for å leke med Pål» eller «da vi kun har 50 % samvær så synes jeg det er så hyggelig å leke litt med Ola når han er hos meg, så håper det er i orden at jeg også henger litt i hagen», så hadde det vært helt ok! Men jeg hadde jo aldri sagt noe på at noen fulgte barnet, da jeg hadde tenkt at det sikkert er en grunn. At de derimot leker i hagen deres når dere ikke er hjemme synes jeg er frekt! Det gjør man bare ikke. Her hadde jeg gitt hyggelig, men klar beskjed om at det er hyggelig at de kommer for å leke med barnet mitt, men vi ser at de velger et annet sted å leke når vi ikke er hjemme. 4
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #11 Skrevet 4. oktober 2021 Hagen er vår.. Ikke nabolaget sin! Det er da bare helt åpenlyst at man spør eierne før man tar seg tilrette på den måten.. Hvis i tillegg er noen som skader seg på trampoline eller i basseng er det hageeiere som kan få en reprimande der. Går de inn å slenger seg på sofaen deres hvis dere glemmer å låse? Eller forsyner seg av kjøkkenskap når dere er på ferie? 😆 For meg er hagen uterommet som er i forbindelse med mitt hus, og jeg elsker å ha besøk. Men av dem barna eller vi inviterer. Anonymkode: 4357d...6ea 5
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #12 Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg fikk bilde fra en nabo at han og ungen forsynte seg av bærbuskene våre mens vi var på ferie. De tenkte nok at vi uansett ikke kom til å spise dem og at det var et morsomt bilde. Men jeg ble rasende.. liker ikke å ha folk i hagen når ikke vi er der. Anonymkode: 330e9...ebb Da hadde det tippa over for meg, jeg bruker en god del tid på å få maks utbytte av bærbuskene mine. Anonymkode: 5b7ac...2a1 5
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #13 Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Våre barn bruker hagen mye og liker å ha med barn til å leke/spille fotball. Noen av nabobarna er ofte med og det er så hyggelig. Men spesielt et barn har med den ene foresatte. Det barnet er i skolealder. Da er den foresatte med og leker, spiller, eller bare sitter på en benk i hagen vår og er der. Vi synes det er litt merkelig 😂 De samme har også vært i hagen og lekt når vi er på ferie. Vi føler vi er rause og åpne, men kanskje det har gått for langt? Hadde dere likt det? Anonymkode: 284e7...103 Du skal være glad du ikke er eier av "hagen" vår. På sommeren treffer du på all slags friluftsfolk som går tur og fyrer opp bål, noen fisker, noen tar bilder, noen nyter bare stillheten, på sensommeren plukker de bær og sopp, på høsten har de med seg jakthund og hagle og skyter ryper og harer, på vinteren kommer de med alt fra truger til ski og hygger seg med et og annet bål. Den eneste perioden hvor det nesten ikke er folk her er mai. Anonymkode: d13ac...be1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #14 Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du skal være glad du ikke er eier av "hagen" vår. På sommeren treffer du på all slags friluftsfolk som går tur og fyrer opp bål, noen fisker, noen tar bilder, noen nyter bare stillheten, på sensommeren plukker de bær og sopp, på høsten har de med seg jakthund og hagle og skyter ryper og harer, på vinteren kommer de med alt fra truger til ski og hygger seg med et og annet bål. Den eneste perioden hvor det nesten ikke er folk her er mai. Anonymkode: d13ac...be1 Er hagen din Østmarka? Anonymkode: 9bd22...c79 19
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #15 Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du skal være glad du ikke er eier av "hagen" vår. På sommeren treffer du på all slags friluftsfolk som går tur og fyrer opp bål, noen fisker, noen tar bilder, noen nyter bare stillheten, på sensommeren plukker de bær og sopp, på høsten har de med seg jakthund og hagle og skyter ryper og harer, på vinteren kommer de med alt fra truger til ski og hygger seg med et og annet bål. Den eneste perioden hvor det nesten ikke er folk her er mai. Anonymkode: d13ac...be1 Hvis "hagen" din ikke er en hage, men en utmark gjelder allemannsretten. På innmark gjelder ikke den. Du som grunneier burde vite såppass, og du selger vel jaktkort til de som går på jakt, så misliker du det er det vel bare å la være og selge jaktkort eller anmelde folk som går på jakt uten jaktkort. Anonymkode: 5c01b...6d8 18
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #16 Skrevet 4. oktober 2021 Leietakeren vår bruker vår del av hagen hele tiden og har bl.a arrangert hagefest her. Jeg syns bare at det er hyggelig. Nabobarna kommer også om vi er hjemme eller ikke. Har aldri tenkt at det er frekt😅 Anonymkode: 7220f...7d1 2
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #17 Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Du skal være glad du ikke er eier av "hagen" vår. På sommeren treffer du på all slags friluftsfolk som går tur og fyrer opp bål, noen fisker, noen tar bilder, noen nyter bare stillheten, på sensommeren plukker de bær og sopp, på høsten har de med seg jakthund og hagle og skyter ryper og harer, på vinteren kommer de med alt fra truger til ski og hygger seg med et og annet bål. Den eneste perioden hvor det nesten ikke er folk her er mai. Anonymkode: d13ac...be1 Etter allemannsretten har allmenheten rett til fri ferdsel, opphold og høsting i utmark. Anonymkode: 1a73d...598 5
Sandie Skrevet 4. oktober 2021 #18 Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Våre barn bruker hagen mye og liker å ha med barn til å leke/spille fotball. Noen av nabobarna er ofte med og det er så hyggelig. Men spesielt et barn har med den ene foresatte. Det barnet er i skolealder. Da er den foresatte med og leker, spiller, eller bare sitter på en benk i hagen vår og er der. Vi synes det er litt merkelig 😂 De samme har også vært i hagen og lekt når vi er på ferie. Vi føler vi er rause og åpne, men kanskje det har gått for langt? Hadde dere likt det? Anonymkode: 284e7...103 Jeg har ikke lest hele tråden men vil si det kommer litt an på..Kjenner dere denne foreldreren? Hvis ja ville jeg tenkt det var ok. Hvis nei ville jeg gått ut og slått av en prat. Kan det være at forelderen er med barnet fordi han/hun ønsker å se at ingenting blir ødelagt under leken/at vindusruter knuses under ballspill osv…
Gjest 07.27 Skrevet 4. oktober 2021 #19 Skrevet 4. oktober 2021 Veldig rart om den foresatte ikke har kommet og hilst på dere når h*n sitter i hagen. Det kan være mange grunner til at forelderen ønsker å være med, men det ville uansett vært naturlig å si noen ord om det til dere, eller i det minste presentere seg. At andre bruker deres hage når dere ikke er hjemme er helt uakseptabelt.
Honey Dew Skrevet 4. oktober 2021 #20 Skrevet 4. oktober 2021 Hadde sluppet ut hundene med en liten kommando, så hadde det ordnet seg selv. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå