Gå til innhold

Når arbeidsgiver ikke melder deg ut av OTP ved avsluttet arbeidsforhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tidligere arbeidsgiver har ikke meldt meg ut av OTP når jeg avsluttet arbeidsforholdet - i fjor. Arbeidsgiver betaler ennå..

Av flere, og gode, grunner er det ikke aktuelt å kontakte arbeidsgiver. Slik jeg ser det er det uansett deres ansvar å passe på inn og utmelding av ansatte i pensjonssystemet. 

Er det noen som vet om det kan få konsekvenser for meg om dette "skurer og går"? 

Anonymkode: f2d71...281

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjekt å få ekstra penger i fremtiden vil jeg tro.. Men, dessverre gleden er ikke stor og varer ikke lenge. Når det blir oppdaget så blir det betalt tilbake, eventuelt så må du selv tilbakebetale. 

Samme hvis du få uberettighet lønn. Velger du å ikke gi beskjed så er du ansvarlig for å betale tilbake. 

Anonymkode: 1cc74...ff0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tidligere arbeidsgiver har ikke meldt meg ut av OTP når jeg avsluttet arbeidsforholdet - i fjor. Arbeidsgiver betaler ennå..

Av flere, og gode, grunner er det ikke aktuelt å kontakte arbeidsgiver. Slik jeg ser det er det uansett deres ansvar å passe på inn og utmelding av ansatte i pensjonssystemet. 

Er det noen som vet om det kan få konsekvenser for meg om dette "skurer og går"? 

Ja, dette vil få konsekvenser for deg. Det finnes ingen GODE grunner til å ikke kontakte arbeidsgiver.

Anonymkode: 33752...88f

• Liker 1
Skrevet

De kommer nok til å oppdage det en vakker dag, og da vil de nok melde deg ut med din reelle sluttdato. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du vil etterhvert bli utmeldt med den faktiske sluttdatoen din. Det som er for mye innbetalt vil da trekkes ut av spareavtalen og refunderes til arbeidsgiver. 

Anonymkode: c4995...d00

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...