Gjest Lissy Skrevet 30. september 2005 #1 Skrevet 30. september 2005 Bruker dere alltid spatel, eller slurver dere og påfører med figrene? Note:Neste gang kjøper jeg krem med pumpeflaske.
Gjest Virvel Skrevet 30. september 2005 #2 Skrevet 30. september 2005 (endret) Har aldri brukt spatel, og har aldri merket at det har hatt noen effekt på kremene. De fleste kremer inneholder vel så mye konserveringsmidler at de tåler alminnelig rene fingre. Ved daglig bruk blir de, i hvert fall hos meg, brukt opp såpass fort at det ikke er snakk om at de blir dårlige. Men jeg liker pumpeflasker og tuber, da, de er så mye mer praktiske å ha med på trening osv. Endret 30. september 2005 av Virvel
Gjest gjest1 Skrevet 1. oktober 2005 #4 Skrevet 1. oktober 2005 Har bare tuber og pumpeflasker selv. Hudkremer i krukke er desverre rene bakteriebombene Men ingenting slår leppomade i krukke, kunne blitt brukt for å dyrke frem bakterier i laboratorium Når det er sagt...sikler etter en hudkrem i krukke (moisture surge extra) fordi den ser så pen ut...
Annevenn Skrevet 1. oktober 2005 #5 Skrevet 1. oktober 2005 Har tidligere pleid å kjøpe pumpeflaske, men den kremen jeg endelig har kommet frem til, og som jeg har brukt en stund, er selvfølgelig bare i krukke.... Dumme Shiseido! Men spatel har jeg aldri kommet på å bruke. Kremen er tom på 4-5 uker, så jeg satser på at det går fint. Men Rosebud-boksen derimot, er sikkert en liten bombe av bakterier.... Får satse på at de er med å øke mitt naturlige immunsystem! :D
Gjest Virvel Skrevet 1. oktober 2005 #6 Skrevet 1. oktober 2005 (endret) Dere er selv vandrende bakteriebomber. En gjennomsnittlig voksen person inneholder ca 1 kg bakterier. Meget mulig det blir en del bakterier i kremkrukker, men jeg kan ikke forestille meg at det skulle være skadelig på noen måte, hverken for deg eller kremen. Kanskje hvis du er immunsupprimert etter en transplantasjon eller noe... Endret 1. oktober 2005 av Virvel
Gjest gjest1 Skrevet 1. oktober 2005 #7 Skrevet 1. oktober 2005 Farlig er det vel neppe, men jeg ser ikke noe grunn til å påføre huden min mer bakterier heller..
Gjest Emera Skrevet 1. oktober 2005 #8 Skrevet 1. oktober 2005 Dere er selv vandrende bakteriebomber. En gjennomsnittlig voksen person inneholder ca 1 kg bakterier. Meget mulig det blir en del bakterier i kremkrukker, men jeg kan ikke forestille meg at det skulle være skadelig på noen måte, hverken for deg eller kremen. Kanskje hvis du er immunsupprimert etter en transplantasjon eller noe... ← Sant.
Gjest Sarah Jessica Skrevet 1. oktober 2005 #9 Skrevet 1. oktober 2005 Jeg bruker kun krem i pumpeflasker eller lignende. Syns det er ekkelt ellers. Selv om jeg helt klart ser poenget til Virvel her.
Gjest Milah Skrevet 1. oktober 2005 #10 Skrevet 1. oktober 2005 Hmm.. Dette har jeg faktisk aldri tenkt over. Vel, fortsetter med kremene mine i krukke jeg. Har ikke tatt noen skade av det så lagt i hvertfall!
En som vet Skrevet 1. oktober 2005 #11 Skrevet 1. oktober 2005 Bruker noen ganger krem fra pumpe og noen ganger ikke, men har aldri opplevd noen forskjell! Men så passer jeg jo også alltid på at hendene mine er superrene før jeg påfører krem da...
Gjest Gjesta Skrevet 2. oktober 2005 #12 Skrevet 2. oktober 2005 Finner jeg en god krem blåser jeg i om den er på flaske eller boks. Min vanlige dagkrem er på boks og jeg kommer ikke til å hverken bruke spatel eller bytte.
Gjest Gjesta Skrevet 2. oktober 2005 #13 Skrevet 2. oktober 2005 Med tørr hud har man begrenset utvalg i bra kremer som er på tube eller pumpeflaske (pga konsistensen). Unntak finnes jo, men jeg er mer interessert i innholdet enn i innpakningen. Kremene inneholder uansett masse konserveringsmidler så det skal godt gjøre at de blir ødelagt før holdbarhetsdatoen går ut. Jeg har andre ting å bekymre meg for.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå