AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #1 Skrevet 4. oktober 2021 Hei. Er det noen som er blitt gravid når dere har ammet her? Yngste er 7 mnd og jeg fullammer ikke, men ammer en del. Jeg og mannen var litt uforsiktige her om dagen og han "klarte ikke" trekke seg ut. Ifølge appen hadde vi samleie på dag 20 av 30 i syklusen, og eggløsningsdag var dag 16. Jeg har hatt mensen to ganger siden fødsel, så vet ikke om den er stabil enda. Samtidig prøvde vi i to år på han lille vi har nå, og i 7 mnd på vår første. Så jeg blir ikke "lett" gravid. Jeg er ikke klar for en baby til nå. Er jeg det, så får vi bare omstille oss, vi ønsker jo få et barn til før eller siden, men nå blir litt tidlig..... Er det noen her som har hatt samleie når man fortsatt er ammende og blitt gravid? Er det noen som "plutselig" har blitt gravid når man vanligvis ikke har lett for å bli det? Anonymkode: 5ecf9...5e3
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #2 Skrevet 4. oktober 2021 Det er fullt mulig å bli gravid selv ved fullamming. Anonymkode: 14ac0...9a5 6
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #3 Skrevet 4. oktober 2021 At man ikke blir gravid når man ammer, er en myte. Du kan få satt inn hormonspiral. Anonymkode: 67c88...d3c 2
skruf Skrevet 4. oktober 2021 #4 Skrevet 4. oktober 2021 Det at amming beskytter mot en ny graviditet er ei gammeldags myte som jeg snart håper dør ut. Med mindre man vil ha to tette barn så bruk prevensjon. Mange rekker ikke å få tilbake mensen etter siste fødsel før de blir gravide på nytt, dette pga eggløsning kommer først og har man ubeskyttet samleie da så risikerer man å bli gravid Moren min f.eks har 14mnd mellom to av søskena mine, og hun var i uke 24 da hun oppdaget at hun var gravid. Fullammet og hadde ikke fått mens etter forrige fødsel Og ei venninne av meg har 11mnd mellom barna, nettopp pga det samme 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #5 Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): At man ikke blir gravid når man ammer, er en myte. Du kan få satt inn hormonspiral. Anonymkode: 67c88...d3c Begynner på p piller om det er aktuelt. Vi har brukt hoppe av i svingen metoden i de 8 årene vi har vært gift 😊 skruf skrev (1 minutt siden): Det at amming beskytter mot en ny graviditet er ei gammeldags myte som jeg snart håper dør ut. Med mindre man vil ha to tette barn så bruk prevensjon. Mange rekker ikke å få tilbake mensen etter siste fødsel før de blir gravide på nytt, dette pga eggløsning kommer først og har man ubeskyttet samleie da så risikerer man å bli gravid Moren min f.eks har 14mnd mellom to av søskena mine, og hun var i uke 24 da hun oppdaget at hun var gravid. Fullammet og hadde ikke fått mens etter forrige fødsel Og ei venninne av meg har 11mnd mellom barna, nettopp pga det samme Såpass ja. Det må være tungt å bli gravid bare to måneder etter fødsel 😱 Har faktisk ikke tenkt på prevensjon enda, men bør kanskje d 😅 Anonymkode: 5ecf9...5e3
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #6 Skrevet 4. oktober 2021 Hei, ja, gjelder ikke meg selv,men. Min søster fullammet og ble gravid. Er 16 mnd mellom barna Anonymkode: 30ee2...c30
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #7 Skrevet 4. oktober 2021 Min oldemor ammet sine barn. Hun fødte 5 barn i løpet av de første 5 årene av ekteskapet. Deretter tilbrakte mannen mye tid på sjøen, men de klarte å få til 7 barn i løpet av de neste 10 årene. Min mormor ammet også sine barn, og hun fikk tak i prevensjon etter å ha født 3 barn på 3 år. Selv glemte jeg en pille, og må nå ha en tidligere ammeslutt enn planlagt. Amming er ikke god prevensjon. Anonymkode: 5b390...f8f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå