Gå til innhold

Hva savner du fra tiden før du fikk barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde aldri vært foruten ❤️

Men må innrømme at jeg savner å sove til jeg våkner av meg selv i helgene, og dra på spontane restaurantbesøk/helgeturer... 

Hva med deg?

Anonymkode: 9e75c...242

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å gjøre ting spontant og bare tenke på meg selv! :) 

Ferieturer og oppussing av hus. 

• Liker 1
Skrevet

Jepp. Savner det meste. Å kunne legge planer, reise, sove til alarmklokken ringer osv. 

• Liker 1
Skrevet

Og helt spontant kunne ta på jakke og sko, og gå ut ytterdøren, og dette tar max 1 min 😅

Anonymkode: d258f...66d

• Liker 6
Skrevet

Ingenting. Barna er for lengst så store at vi kan sove så lenge vi vil i helgene og vi drar både på restaurantbesøk og helgeturer.

Anonymkode: e2dbe...677

Gjest kruspersilletaco
Skrevet

Søvn!! Å kunne gå å legge seg, å vite at jeg kan sove til neste dag, uforstyrret..

Skrevet

- Helgeturer til storbyer med restaurantbesøk og masse god vin.

- Hytte-til-hytte-turer i fjellet.

- Usunne middager.

-  Lange dager på kontoret.

- (Mye mer) trening.

Anonymkode: ddb05...985

• Liker 1
Skrevet

Har alltif fått gjøre det dere prater om her. Lurt å få kun ett barn ser jeg 

Anonymkode: 0c253...932

Skrevet

Å kunne være i fred når jeg er syk. Er forkjølet og har feber, med to syke og delvis viltre unger rundt meg nå.

Anonymkode: 43bea...498

Skrevet

Søvn. 

Egentid.

Anonymkode: 620b8...060

Skrevet

Savner faktisk mest å kunne gå tur i nærområdet sammen på kveldstid. Alt det andre er luksus vi nyter når vi en sjelden gang har barnevakt, men det å bare gå ut en rask tur om det er stjerneklart på vinteren eller en fin sommerkveld, det savner jeg.

Anonymkode: 1f676...967

• Liker 1
Skrevet

Siden det er første mandag av høstferien og jeg gikk litt vel bredt ut:

Å ha kjøkkenet for meg selv. Å kunne bake uten 3 kg mel i fint lag over hele huset. Å kunne steke 16 rundstykker som er NOENLUNDE like i størrelse. Å kunne heve en deig uten å megle mellom femten krangler. Samt å kunne tisse uten MAMMA!!!! 12 sekunder etter at døra er lukket. 

I morgen blir det fjordland etter 5 timer utendørs i skogen. Innekos meg i rompa. Puh. Nå trenger jeg kaffe, paracet og at mannen kommer hjem så jeg kan dusje uten at huset tar fyr. 

Sjarmerende barn, ass. Denne tråden kom beleilig. ❤️

• Liker 2
Skrevet

Ungene er det beste som har hendt meg. Men jeg endte opp med å bli sammen med én jeg egentlig ikke burde bli sammen med, og vi hadde egentlig gjort det slutt på det tidspunktet, og så bestemte vi oss for å prøve likevel da jeg ble gravid. Vi prøvde å få det til å fungere altfor lenge, og vi fikk til og med et barn til! De beste to barna i verden! Men mannen kunne jeg klart meg foruten. Selv om jeg var forelsket da. 

Anonymkode: 7b8f1...cca

Skrevet

Vin, sigg og snus og laaaange late dager hvor man ikke MÅ noe som helst eller noen maser.

Anonymkode: 2c0b8...e2d

Skrevet

- Sove uforstyrret og lenge

- Være syk i fred uten å bli mast på natt og dag, smøre matpakker, hente og levere unger. 

- impulsive kveldsturer

- droppe middag hvis jeg er sliten, og legge meg på sofaen etter jobb. 

- å ikke konstant rydde og vaske etter noen.

Anonymkode: 09f6b...83d

Skrevet

Å få være syk slik jeg kunne før. 😄 Ligge på sofaen og se en dårlig serie mens jeg stappet pottis og smågodt og syntes synd på meg selv. Kanskje det jeg savner mest. Ikke så ofte jeg er syk, men det er jo direkte lidelse å ta seg av småbarn når man har nok med seg selv.

Ellers må jeg legge til:

å kunne drikke vin med venninner uten å måtte tenke på morgendagen, kunne spise en kulinarisk middag i fred (ikke en «barnevennlig» rett som fireåringen likevel bare rynker på nesa av og som gjør at man maks får brukt fem minutter ved matbordet), reise til spennende destinasjoner, og kunne ha sex hvor man vil i huset.

Skrevet

Å sove lenge og slappe av når man vil. Og gjøre det man vil, når man vil. 

Ville ikke vært foruten likevel. 

Anonymkode: 8bbf1...b2a

Skrevet

Å våkne med mannen og ligge og prate sammen på morgenen.

ellers ingenting, synes det er veldig givende og fint å være en familie

Anonymkode: 8ac3c...1be

• Liker 2
Skrevet

Å gjøre ingenting en hel helg.

Å sove så lenge man vil.

Uavbrutt søvn. 

Egentid. 

Å slappe av når jeg er sliten. 

Anonymkode: 0062d...9f4

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...