Gå til innhold

Dåp med en familie som jeg ikke kommer overens med

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg planlegger dåp for datteren min. Jeg og barnefar gikk fra hverandre under graviditeten. Han var utro og har oppført seg helt uakseptabelt i etterkant. Kommer heller ikke overens med foreldrene hans etter de støtter han, siden han juger så mye. Hva ville dere gjort med dåpen? Er opptatt av at dagen til datteren skal være koselig.

Anonymkode: ecd90...da3

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg planlegger dåp for datteren min. Jeg og barnefar gikk fra hverandre under graviditeten. Han var utro og har oppført seg helt uakseptabelt i etterkant. Kommer heller ikke overens med foreldrene hans etter de støtter han, siden han juger så mye. Hva ville dere gjort med dåpen? Er opptatt av at dagen til datteren skal være koselig.

Jeg hadde hellet hatt en navnedag for bare din familie. Dropp å invitere bf og hans familie.

Du må uansett møte opp på kirkekontoret sammen med barnefar for å få til en dåp. Bf må skrive under papirene.

Endret av Blomsterpotta
  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dei kunne komme i kirka til dåpen, så ville jeg hatt selskapet med kun egen familie

Anonymkode: b9570...a65

• Liker 8
Skrevet
Blomsterpotta skrev (2 timer siden):

Jeg hadde hellet hatt en navnedag for bare din familie. Dropp å invitere bf og hans familie.

Du må uansett møte opp på kirkekontoret sammen med barnefar for å få til en dåp. Bf må skrive under papirene.

Hos oss er det ikke slik. Jeg bestilte dåp på nettet, trengte personnummeret til faren men han har ikke skrevet under på noe eller samtykket på noe annet vis (altså, han har samtykket ovenfor meg men ikke ovenfor kirken. Var ikke med på dåpssamtale heller). 

Jeg ville også bare latt være å invitere barnefaren og hans familie. Ungen kommer ikke til å huske noe av dåpen uansett, det skal være en hyggelig dag for de voksne og det blir det jo ikke om familien til barnefar kommer. 

Anonymkode: 233df...b57

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Dei kunne komme i kirka til dåpen, så ville jeg hatt selskapet med kun egen familie

Anonymkode: b9570...a65

Synes det er egoistisk! De har jo like mye rett til å være der som hennes familie. At HUN ikke lommer overens med dem, skal ikke gå utover barnet. Hun eier ikke barnet alene. Far har like mye rett. 

Anonymkode: 619cb...715

• Liker 3
Skrevet

Det må da kunne gå an å gjøre gode miner til slett spill i en slik anledning som en barnedåp.

• Liker 4
Skrevet

Er han villig til å gå sammen om å planlegge og spleise på en dåpsfest? Hvis ikke så inviterer du dine til etter seremonien, og så sier du at han kan invitere sine til dåpsfest en annen dag.

Anonymkode: 2f543...73e

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Synes det er egoistisk! De har jo like mye rett til å være der som hennes familie. At HUN ikke lommer overens med dem, skal ikke gå utover barnet. Hun eier ikke barnet alene. Far har like mye rett. 

Tja, det er trolig snakk om en baby, så tenker det ikke går utover barnet nå. Men på sikt må de jo lære seg å samarbeide. 
Problemet er selvsagt dersom far også ønsker en fest etterpå. Da må dere enten samarbeide om en fest eller bli enige om hvem som kan ha fest rett etter dåpen. Evt  kan dere ta dåpen en søndag uten fest- så tar dere en dåpsfest når dere ellers har samvær med barnet og det passer. Kanskje det er det beste forslaget?

Anonymkode: d5504...1a5

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det går ikke veldig ut over barnet at far og hans familie ikke kommer i dåpen. Faktisk svært lite.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Er han en god far? Isåfall må dere klare å holde dere for god til å være drittsekker den ene dagen der for barnets skyld! Om han ikke er så mye involvert så ha dåp med din side så får de enten komme i kirken og så får han ha besøk for sine en annen dag eller senere den dagen!

Anonymkode: 29f53...ecd

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ikke bry deg om barnefar, men vær hyggelig mot familien hans. Ikke la han slippe unna med jug.

• Liker 1
Skrevet

Dropp barnedåpen hvis du ikke er personlig kristen.

• Liker 1
Skrevet

Vi droppet dåp pga gal svigerfamilie, og jeg er sammen med faren. 

Vi valgte å ikke ha noen ting, fordi min svigermor og svigerinne hadde lagd et helvete i et selskap sammen med min familie.  Dette var min samboer helt enig i. 

Med årene har det gått seg til, og datter ønsker å døpe seg til året, slik at hun kan. konfirmere seg i kirken. Da blir det selskap med begge familiene. 

Anonymkode: f320c...fd0

Skrevet

Jeg tenker du bygger opp under konflikt og gir barnefar «rett» ovenfor familien sin om du utestenger dem fra en slik begivenhet. Så lenge du ikke tror de lager noe drama, så hadde jeg selvfølgelig invitert dem. Flott for barnet om du har ett ok forhold til faren sin familie fremover.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...