AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #81 Skrevet 5. oktober 2021 SlemUlv skrev (1 time siden): Så du vet ikke hva en transmann er. Transmann, er en person som ble født som kvinne, som ønsker å være mann. Altså vil en transmann kunne menstruere. Nei, helt ærlig så klarer jeg ikke å holde tritt med alle slags påståtte kjønn etterhvert. Men hvis jeg forstår riktig, så vil de da føle seg krenket fordi de vil være menn, men de har menstruasjon, og må bruke bind. Derfor vil de at ordet kvinner fjernes fra bind-emballasjen. DET er i mine øyne galskap, for de er jo kvinner, uansett hvor mye de kler og ter seg som menn. Anonymkode: ad841...d6c 3
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #82 Skrevet 5. oktober 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Men du herregud svar på spørsmålet. Hva om du som kvinne plutselig våknet i en mannskropp, men fortsatt visste du og følte deg som deg? Fordi det er slik det er å være trans. Anonymkode: b82ae...76c Det er jo ikke det samme. I det ene scenarioet har man vært et kjønn hele livet og vet ikke hvordan det er å være noe annet, men fortsatt så mener man at man er det. I det andre så har man alltid vært feks kvinne og plutselig våkner opp som mann. Det kan da ikke sammenlignes i det hele tatt! Anonymkode: 82e9d...441 2
Christina Aguilera Skrevet 5. oktober 2021 #83 Skrevet 5. oktober 2021 Lest gjennom tråden og sitter bare igjen med en ting. Herregud som jeg gremmes over svarene her. Må være trist å ha et slik svart/hvitt syn på verden. Det er mye man ikke kan forstå, men å respektere og anerkjenne mennesker er ikke vanskelig. Om man leser på nyere forskning viser jo også at transkvinner har en mer lik hjerne som kvinner enn det de som har menn. Jeg er ciskvinne selv og aner ingenting om hvordan det er å være trans. Men jeg prøver å sette meg inn i det og forstå det. Dette er jo ikke noe som hadde skjedd, men om det hadde skjedd. Hvis jeg våknet opp en dag med skjegg, penis og en mannskropp og allikevel enda var meg en kvinne. Jeg aner ikke hva jeg hadde gjort. Jeg ville blitt frustrert, forbanna og lei meg. Dere kvinner i tråden f.eks hadde dere likt å ha skjegg? Og menn ville dere hatt bryster? Skjønner ikke hvorfor man bare kan forstå at ikke alltid skjer det ting som er normalt i naturen. Noen mennesker er bare trans og vil at det kroppslige kjønnet skal samsvare med sitt opplevde kjønn. Det er da ganske logisk å skjønne, er det ikke? Så selv om noen ikke vil forstå eller respektere, vær bare glad det ikke er dere det er snakk om! Dere ville ikke holdt ut i EN dag! Sånn!🤗 6
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #84 Skrevet 5. oktober 2021 1 hour ago, Christina Aguilera said: vær bare glad det ikke er dere det er snakk om! Dere ville ikke holdt ut i EN dag! Vel, nå er jeg kvinne og om jeg hadde blitt mann så hadde de kvinnelige faktene, væremåten og de små tegnene fulgt med, så folk hadde skjønt at jeg ikke opprinnelig var mann. Det kan man ikke endre. Man kan selvfølgelig prøve, men det blir aldri naturlig og dermed avslørende. Anonymkode: 0334c...116
SlemUlv Skrevet 5. oktober 2021 #85 Skrevet 5. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, helt ærlig så klarer jeg ikke å holde tritt med alle slags påståtte kjønn etterhvert. Men hvis jeg forstår riktig, så vil de da føle seg krenket fordi de vil være menn, men de har menstruasjon, og må bruke bind. Derfor vil de at ordet kvinner fjernes fra bind-emballasjen. DET er i mine øyne galskap, for de er jo kvinner, uansett hvor mye de kler og ter seg som menn. Anonymkode: ad841...d6c Personlig syns jeg det er mer galskap, å ikke ville være mer inkluderende. Å være negativ til et mer inkluderende språk. Det er galskap. Og nei, de er ikke kvinner.. De er menn. 4
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #86 Skrevet 5. oktober 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Vel, nå er jeg kvinne og om jeg hadde blitt mann så hadde de kvinnelige faktene, væremåten og de små tegnene fulgt med, så folk hadde skjønt at jeg ikke opprinnelig var mann. Det kan man ikke endre. Man kan selvfølgelig prøve, men det blir aldri naturlig og dermed avslørende. Anonymkode: 0334c...116 Ikke på alle, er uansett ikke et godt nok argument til at folk ikke skal gjøre det som er rett for dem Anonymkode: b82ae...76c 3
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #87 Skrevet 5. oktober 2021 TS her Om dette skal aksepteres i 7 lange og 7 brede at folk kan «føle» at de er motsatt kjønn, da må vi jo akseptere om noen en dag «føler» at de egentlig skulle vært en «brusflaske» eller andre utenkelige ting. Så lenge vi skal akseptere hele LGB………… så kommer det fler og fler bokstaver til denne gruppa. Jeg synes dette blir mer og mer det glade vanvidd. Jeg aksepterer homofile/lesbiske, men det at folk «føler» de skulle vært motsatt kjønn er for meg helt umulig. Ingen vet hvordan det er å være en «brusflaske», men vi skal allikevel akseptere at folk «føler» helt umulige ting. Jeg trur veldig mange av disse som «føler» så mye har underliggende psykiske problemer som de må få hjelp til å løse. Og andre av disse er nok bare ute etter oppmerksomhet pga mangel på anerkjennelse, aksept og oppmerksomhet ellers i livet. Siden vi skal akseptere at en mann «føler» at han skulle vært kvinne, skal vi akseptere like lett at en kvinne/mann «føler» at de skulle værtbrusflaske»? Om vi ikke akspeterer dette så er jo det også krenkende eller er det det glade vanvidd som mye av det andre i samfunnet for tiden? Anonymkode: ee1b0...43e 5
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #88 Skrevet 5. oktober 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): TS her Om dette skal aksepteres i 7 lange og 7 brede at folk kan «føle» at de er motsatt kjønn, da må vi jo akseptere om noen en dag «føler» at de egentlig skulle vært en «brusflaske» eller andre utenkelige ting. Så lenge vi skal akseptere hele LGB………… så kommer det fler og fler bokstaver til denne gruppa. Jeg synes dette blir mer og mer det glade vanvidd. Jeg aksepterer homofile/lesbiske, men det at folk «føler» de skulle vært motsatt kjønn er for meg helt umulig. Ingen vet hvordan det er å være en «brusflaske», men vi skal allikevel akseptere at folk «føler» helt umulige ting. Jeg trur veldig mange av disse som «føler» så mye har underliggende psykiske problemer som de må få hjelp til å løse. Og andre av disse er nok bare ute etter oppmerksomhet pga mangel på anerkjennelse, aksept og oppmerksomhet ellers i livet. Siden vi skal akseptere at en mann «føler» at han skulle vært kvinne, skal vi akseptere like lett at en kvinne/mann «føler» at de skulle værtbrusflaske»? Om vi ikke akspeterer dette så er jo det også krenkende eller er det det glade vanvidd som mye av det andre i samfunnet for tiden? Anonymkode: ee1b0...43e Du er helt på villspor. Beklager altså😂😂😂 Og det heter ikke LGB. Å sammenligne transkjønnethet med å skulle tro man er brusflaske er helt søkt og en brusflaske er uansett et objekt, ikke levende vesen. Dette er overhodet ingenting nytt. Hva med å lese kilder og fakta i stedet for å synse eller lese konspirasjonsteorier? Anonymkode: b82ae...76c 4
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #89 Skrevet 5. oktober 2021 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Jeg er så lei av denne debatten! Kjønn er FYSISK. Hjernen din og dine reproduktive organer BESTEMMER FRA FØDSEL hvilket kjønn du er. Selv om du er født med flere (såkalt intetkjønn) har du fremdeles ett reproduktivt organ som er fruktbart, og som kan fortelle deg om du på papiret er mann eller kvinne. Det at noen ønsker å være det motsatte kjønn gir i prinsippet ingen mening i seg selv. Hvilken nytelse eller fordel får de av å bytte kjønn? Du kan sminke deg som gutt, selv om det føles mer riktig som jente. Det som også er merkelig, er at selv om man skifter kjønn, så blir man gjerne forelsket i det som da er ditt eget kjønn, selv om du i utgangspunktet var heteroseksuell. Da skifter mange legning OG kjønn i samme slengen. Som andre nevner, er det da bare et tidsspørsmål før man kan definere seg som etnisiteter eller til og med OBJEKTER - for hvem kan fortelle deg hva definisjonen på et objekt er? Og hvem kan fortelle deg at du ikke tilhører landet / kulturen du hevder du er fra? Kjønn er rent fysisk. Det er samfunnet som har bygd opp en forventning knyttet til hvert kjønn, ikke biologien. Hvis du vil oppføre deg som det samfunnet tenker på som en kvinne - så gjør det da vel! Du må ikke nødvendigvis bytte kjønn eller legning av den grunn. Anonymkode: 887fe...6d6 Rart dere er så lei av debatten når det er dere cispersoner som drar dette opp heletiden og skaper problemer av et ikke-problem. Det er ikke transpersoner som drar dette opp. Sannheten er at dem fleste kvier seg for å delta i debatten fordi dem opplever feilkjønning. Mistenkeliggjøring. Spekulering. Blir fortalt at dem er syke. Det er jo i bunn og grunn cispersonene som deltar i debatten, ikke transpersonene. Anonymkode: b82ae...76c 4
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #90 Skrevet 5. oktober 2021 SlemUlv skrev (1 time siden): Personlig syns jeg det er mer galskap, å ikke ville være mer inkluderende. Å være negativ til et mer inkluderende språk. Det er galskap. Og nei, de er ikke kvinner.. De er menn. Ja, du om det. Jeg for min del har problemer med alt som skal forandres her i samfunnet, for å komme dette i møte som om det var naturlig og normalt. Et sted må snart grensen gå. Det er jo blitt så mange legninger og fantasikjønn, at det grenser til galskap. Har man mensen og vagina, ja så er du kvinne. En hest blir ikke sebra ved å male striper på den! Anonymkode: ad841...d6c 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #91 Skrevet 5. oktober 2021 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Du er helt på villspor. Beklager altså😂😂😂 Og det heter ikke LGB. Å sammenligne transkjønnethet med å skulle tro man er brusflaske er helt søkt og en brusflaske er uansett et objekt, ikke levende vesen. Dette er overhodet ingenting nytt. Hva med å lese kilder og fakta i stedet for å synse eller lese konspirasjonsteorier? Anonymkode: b82ae...76c Jeg vet det ikke heter LGB, men jeg har overhode ingen interesse av å lære med den bokstavrekka utenat. Jeg vet at mitt eksempel er helt vilt, men like fordømt skal vi vel akseptere om folk skulle «føle» at de er en brusflaske eller ikke? Jeg for min del synes hele denne kjønnsdebatten er vanvidd. Jeg har barn og heldigvis kommer jeg aldri til å oppleve disse «føleriene» fra de. Anonymkode: ee1b0...43e 2
Blomsterpotta Skrevet 5. oktober 2021 #92 Skrevet 5. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, du om det. Jeg for min del har problemer med alt som skal forandres her i samfunnet, for å komme dette i møte som om det var naturlig og normalt. Et sted må snart grensen gå. Det er jo blitt så mange legninger og fantasikjønn, at det grenser til galskap. Har man mensen og vagina, ja så er du kvinne. En hest blir ikke sebra ved å male striper på den! Anonymkode: ad841...d6c Jeg får ikke vært mer enig 3
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #93 Skrevet 5. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg vet det ikke heter LGB, men jeg har overhode ingen interesse av å lære med den bokstavrekka utenat. Jeg vet at mitt eksempel er helt vilt, men like fordømt skal vi vel akseptere om folk skulle «føle» at de er en brusflaske eller ikke? Jeg for min del synes hele denne kjønnsdebatten er vanvidd. Jeg har barn og heldigvis kommer jeg aldri til å oppleve disse «føleriene» fra de. Anonymkode: ee1b0...43e Nei jeg håper heller aldri dine barn måtte komme ut av noe skap fordi dem er trans og er født slik. For med slike foreldrer som deg ender slikt dessverre aldri bra. Det har jeg sett litt for mye til Anonymkode: b82ae...76c 4
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #94 Skrevet 5. oktober 2021 5 minutter siden, AnonymBruker said: En hest blir ikke sebra ved å male striper på den! Anonymkode: ad841...d6c En digresjon men: https://www.ruetir.com/2021/06/11/galileo-the-donkey-who-thinks-he-is-a-dog-will-now-be-re-educated/ Quote Donkeys are very empathetic and if they become convinced and identify with those around them when they are small, they can believe they are what they are not. Here the animal will be able to stay with other donkeys, understand its true identity and nature and forget its past ‘as a dog’ thanks to a re-education process. Bare fordi man føler seg som noe annet betyr det ikke at man er det. Anonymkode: 0334c...116 3
SlemUlv Skrevet 5. oktober 2021 #95 Skrevet 5. oktober 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ja, du om det. Jeg for min del har problemer med alt som skal forandres her i samfunnet, for å komme dette i møte som om det var naturlig og normalt. Et sted må snart grensen gå. Det er jo blitt så mange legninger og fantasikjønn, at det grenser til galskap. Har man mensen og vagina, ja så er du kvinne. En hest blir ikke sebra ved å male striper på den! Anonymkode: ad841...d6c Forskning er ikke enig med deg 😃 Heldigvis. Og det er ikke blitt noenting som helst, de har alltid vært der. Det er bare mer fokus på det, som er positivt. Og btw, det finnes mange cis-kvinner som ikke har mensen, så kanskje ikke sett det som et kriteria for å være kvinne? 3
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #96 Skrevet 5. oktober 2021 SlemUlv skrev (3 minutter siden): Forskning er ikke enig med deg 😃 Heldigvis. Og det er ikke blitt noenting som helst, de har alltid vært der. Det er bare mer fokus på det, som er positivt. Og btw, det finnes mange cis-kvinner som ikke har mensen, så kanskje ikke sett det som et kriteria for å være kvinne? Det er ikke positivt at samfunnet skal akseptere rubbel og rake av hva folk måtte finne på å «føle». Jeg har heller ingen stor tro på all denne forskningen og det gjelder ikke bare dette temaet. Forskere tjener godt og er sikret jobber og avanse, derfor kan de forske på som eksempel en appelsin råtner fortere i 20 grader enn i 22 grader. Dette må sjekkes ut over tid og med mange forskjellige appelsiner før de endelig har ett fånyttes svar. At forskere jobber med det temaet vi diskuterer her og attpåtil finner ut forskjellige ting kommer jo av ting de hører fra andre mennesker som «føler» seg annerledes. Sier du til deg selv 1000 ganger daglig at vann smaker Cognac så vil du tro det ril slutt og da er du skrudd i toppen. Anonymkode: ee1b0...43e 2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #97 Skrevet 5. oktober 2021 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Du er helt på villspor. Beklager altså😂😂😂 Og det heter ikke LGB. Å sammenligne transkjønnethet med å skulle tro man er brusflaske er helt søkt og en brusflaske er uansett et objekt, ikke levende vesen. Dette er overhodet ingenting nytt. Hva med å lese kilder og fakta i stedet for å synse eller lese konspirasjonsteorier? Anonymkode: b82ae...76c Ingen svarte meg lenger opp her om det er greit å føle at man er noe annet utover kjønn, eller om det kun begrenser seg til kjønn? Kan en hvit mann i femtiårene være ei seks år gammel jente med etnisitet fra et sted i Asia? Kan jeg som hvit mene at jeg egentlig er svart, og få aksept for dette? Kan jeg som ung kvinne mene at jeg egentlig er 78 og burde ha gått av med pensjon for lenge siden? Hvis ikke, hvorfor? Det er like konkret som kjønn. Anonymkode: 82e9d...441 2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #98 Skrevet 5. oktober 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er ikke positivt at samfunnet skal akseptere rubbel og rake av hva folk måtte finne på å «føle». Jeg har heller ingen stor tro på all denne forskningen og det gjelder ikke bare dette temaet. Forskere tjener godt og er sikret jobber og avanse, derfor kan de forske på som eksempel en appelsin råtner fortere i 20 grader enn i 22 grader. Dette må sjekkes ut over tid og med mange forskjellige appelsiner før de endelig har ett fånyttes svar. At forskere jobber med det temaet vi diskuterer her og attpåtil finner ut forskjellige ting kommer jo av ting de hører fra andre mennesker som «føler» seg annerledes. Sier du til deg selv 1000 ganger daglig at vann smaker Cognac så vil du tro det ril slutt og da er du skrudd i toppen. Anonymkode: ee1b0...43e Ok, men så flott at du vet bedre enn forskere da Til info har folk skiftet kjønn i snart 100 år, så dette er ingenting nytt. Man finner transpersoner før Jesutid Anonymkode: b82ae...76c 2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #99 Skrevet 5. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ingen svarte meg lenger opp her om det er greit å føle at man er noe annet utover kjønn, eller om det kun begrenser seg til kjønn? Kan en hvit mann i femtiårene være ei seks år gammel jente med etnisitet fra et sted i Asia? Kan jeg som hvit mene at jeg egentlig er svart, og få aksept for dette? Kan jeg som ung kvinne mene at jeg egentlig er 78 og burde ha gått av med pensjon for lenge siden? Hvis ikke, hvorfor? Det er like konkret som kjønn. Anonymkode: 82e9d...441 Jeg skulle gjerne vært 67 år og gått av med pensjon, jeg er laaaangt unna den alderen ennå. Helt enig med deg Anonymkode: ee1b0...43e 2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #100 Skrevet 5. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ingen svarte meg lenger opp her om det er greit å føle at man er noe annet utover kjønn, eller om det kun begrenser seg til kjønn? Kan en hvit mann i femtiårene være ei seks år gammel jente med etnisitet fra et sted i Asia? Kan jeg som hvit mene at jeg egentlig er svart, og få aksept for dette? Kan jeg som ung kvinne mene at jeg egentlig er 78 og burde ha gått av med pensjon for lenge siden? Hvis ikke, hvorfor? Det er like konkret som kjønn. Anonymkode: 82e9d...441 Det er ingen som har sagt du ikke skal få føle noe som helst. Men jeg synes det er søkt å sammenligne dette med kjønn og seksualitet. Hvis noen mener de er det er det merkelig det ikke er like utbredt som transkjønnethet da. Kanskje fordi det å være transkjønnet har eksistert alltid og er nesten like vanlig som å være homofil? Det blir like saklig når dere sammenligner slikt med transkjønnethet som når homofobe sammenligner homofili med pedofili og mennesker som har sex med dyr. Anonymkode: b82ae...76c 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå