Gå til innhold

Spørsmål ang det å bli født i feil kropp

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

@Artemisia 

Du svarte ikke på mitt svar til deg angående kjønnskorrigerende behandler for reelle transpersoner.

Har du noe innspill? Er du imot all kjønnskorrigerende behandlinger, selv i tilfeller med reell transkjønnethet? Mener du at all kjønnskorrigerende behandling bør forbys?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjenferdet skrev (2 minutter siden):

@Artemisia 

Du svarte ikke på mitt svar til deg angående kjønnskorrigerende behandler for reelle transpersoner.

Har du noe innspill? Er du imot all kjønnskorrigerende behandlinger, selv i tilfeller med reell transkjønnethet? Mener du at all kjønnskorrigerende behandling bør forbys?

Beklager Gjenferdet, jeg har ikke lest varslene. Jeg var opptatt med å ha det litt gøy med ytringspolitiet, for én gangs skyld. :) Jeg skal lese det og svare deg. (Kanskje det blir i morgen, eller litt senere.)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjenferdet skrev (3 timer siden):

Absolutt et viktig og velskrevet innlegg. Jeg er enig med deg i de tilfellene hvor barnet faktisk IKKE er trans, men bare kjenner på disse følelsene som en fase. Disse skal selvsagt ikke bli satt på hormoner. EKTE transpersoner, derimot, skal ikke måtte straffes fordi andre kanskje angrer. De skal få behandling. Så er det å skille på hvem som er trans og hvem som bare kjenner på det forbigående. Det er ikke lett, men det er den største jobben til Rikshospitalet. Det ER en skandale å ødelegge unge mennesker med kjønnskorrigerende behandlinger hvis de ikke er trans. På samme måte som det er en skandale å la ekte trans gå gjennom feil pubertet med de irreversible endringene som da oppstår i kroppen. Man må ha to tanker i hodet samtidig. Både verne om transpersoner, og samtidig beskytte de som ikke er trans mot å bli ødelagt av feilbehandlinger.

Ett av poengene i mitt innlegg er at vi har, per i dag, offentlig og sentralisert kontroll som forbyr denne type behandling av barn og mindreårige, men at det er helt vanlig i andre land og at det jobbes på med å få desentralisert behandlingen i Norge, noe som vil bety at det går til fastleger som deretter skal henvise til "spesialister" lokalt. Disse "spesialistene" kommer mest sannsynlig til å være "utdannet" fra Trans Central (Benestad), hvor eneste akseptable behandling er bekreftelsesmodellen, altså at det skal defineres som feilpraksis å stille kritiske spørsmål (det motsatte av all annen medisinsk etikk). Så, per i dag, så utsettes ikke norske ungdommer for denne behandlingen, men det er bare et spørsmål om tid. 

Hva mener du med "ekte transpersoner"? Mener du homofile personer som har vedvarende kroppsdysmorfi fra tidlig barndom? Dette er da i så fall transseksuelle. Disse personene har ikke tidligere fått pubertetsblokkere eller østrogen/testosteron før de har fylt 18. Så du ønsker, da, at disse barna skal få puberteten stanset, få utvikling av hjerne og kropp frosset i barnetilstand, for deretter å få motsatte kjønnshormoner ved 12-13 års alder. Og da blir jo spørsmålet om det plutselig har blitt greit å gjøre medisinske eksperimenter på barn? Vi aner ikke hva som er konsekvensen av å stoppe utvikling/modning i en frisk kropp. Det er ting som kan tyde på gutter får redusert kognitiv funksjon/andre sykdommer som påvirker kognitiv funksjon og at jenter (de som tidligere har fått Lupron for for tidlig pubertet) sliter med kroniske leddsmerter i voksen alder. Vi har ikke den fjerneste anelse om hva det gjør med en frisk kropp å hindre normal pubertet, for deretter å tvinge hele det biologiske systemet over i en kunstig pubertet med østrogen til en gutt og testosteron til en jente. Vi aner ikke. Det er ikke urimelig å anta at hvis man ødelegger/forstyrrer normal modning i en frisk kropp ved å tvinge hver celle i kroppen (hjernen inkludert) til å modnes med det kjønnshormonet som det kjønnet spesifikt IKKE skal ha, så vil dette ha omfattende og alvorlige konsekvenser for individets helse. Det medfører videre sterilisering av disse barna/mindreårige som praksis.

1) Så spørsmålet bli da, hvorfor mener dette er etisk forsvarlig? Hva er den etiske begrunnelsen? 

Jeg lurer også på om du er klar over at i følge offentlig policy for lgbtqia+ organisasjoner, så er ikke en "transperson" en person som har diagnostisert kroppsdysmorfi/transseksualisme, men ethvert individ (barn og unge inkludert) som erklærer at de vil være/føler seg som motsatt kjønn, uavhengig av grunn. Under denne policyen så er transseksuelle en liten minoritet av "transpersoner", men de skal alle, i følge policy/ideologi, få sin "transkjønnethet" bekreftet og settes på et spor for pubertetsblokkere, hormoner og kirurgi dersom vedkommende ønsker dette. Jeg gjentar at over 90% vokser det av seg i puberteten dersom voksne ikke kommer inn og gir dem hormoner, mens nesten 100% av de som settes på dette sporet går direkte fra pubertetsblokkere til kjønnshormoner. Det vil si at over 90% av barn/unge vil få stanset normal pubertet, jenter vil få testosteron som vil gi dem permanente endringer og de vil får kirurgisk fjernet begge brystene omtrent det øyeblikket de fyller atten, alt for en påstått tilstand/"identitet" de ikke har. De vil altså få sitt biologiske system tvunget over på testosteron, bli sterilisert og få permanent hårtap, skjeggvekst, mannstemme og forstørret klitoris. 

2) Så mitt andre spørsmål blir da, gitt at det er bare et spørsmål om tid før behandlingen av "transpersoner" desentraliseres. Har du tenkt å stå på like mye for denne vesentlige større gruppen av barn og unge og kjempe MOT transideologi/-aktivisme/-lobbyisme, eller er det kun transseksuelle du er opptatt av? Jeg spør fordi vi har hatt disse diskusjonene før, og uansett om temaet er medikalisering av barn, menn i kvinneidrett, menn i kvinner og jenters kjønnsdelte rom, lesbiske og homofiles rettigheter, Lov om egenerklæring av kjønn eller noe annet, så er ditt anliggende alltid "hva med ekte trans?".

Jeg finner den generelle besettelsen i samfunnet av "trans", "ekte trans", "hva med trans", "stakkars trans" forbløffende. Det har alltid eksistert transseksuelle og de hadde, før lgbtqia+, retten til terapi og medisinsk behandling, samt retten til å skifte juridisk kjønn når de hadde fullført den behandlingen som de selv søkte, "kjønnsbekreftende" kirurgi. Hvordan vi gikk fra dette, som kan forsvares etisk, til at barn skal på pubertetsblokkere og kjønnshormoner er helt ubegripelig for meg.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.10.2021 den 11.40):

Synd det ikke finnes internett eller søkemotorer eller tusenvis av artikler og bøker hvor dette er beskrevet i detalj fra mange forskjellige vinkler.

Men det er jo bare vits hvis man vil vite mer da. Ikke noe vits å søke hvis man bare vil spre ignoransen sin :)

Anonymkode: 19572...e3d

Det som skaper fordommer og splittelse i slike saker er jo nettopp den holdningen du har her, istedet for å svare ordentlig når noen er interessert og nysgjerrig og oppriktig ikke forstår, så blir du sur og dømmer vedkommende til å være ignorant? At folk ikke forstår det er da ikke sp rart, da spør man og her er en gyllen mulighet til å gi gode forklaringer og innsikt som kunne skapt forståelse, men istedet bygger du opp under fordommende og skaper større avstand?

Anonymkode: 83df2...6fd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymus Notarius skrev (På 4.10.2021 den 19.33):

Det er jo strengt tatt bare kroppen som gjør at en føler seg som mann/kvinne. Jeg er kvinne fordi jeg har kvinnelige kjønnskromosomer, som har gitt meg vagina og pupper. Jeg er ikke kvinne fordi jeg føler meg på en spesiell måte. Hva jeg føler "inni meg" handler jo om hvem jeg er som person, og det handler om personlighet, ikke kjønn.

Mennesker er født med enten xx eller xy-kromosomer. Det er dét som er kjønn, ikke en følelse. 

Jeg er jo enig med deg, Men vi mennesker deler jo likevel kjønnene inn i kategorier på en måte og tillegger masse egenskaper til hvert av kjønnene. Hadde det vært slik du beskriver, at det kun var personlighet og det er greit å være sånn eller sønn uavhengig av kjønn at vel ikke dette vært et problem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.10.2021 den 11.34):

Når folk sier de er født i feil kropp så setter jeg spørsmålstegn ved hvordan de kan vite det?

Jeg vet ikke hvordan det er å være det motsatte kjønn, rett og slett fordi jeg ikke vet hvordan det er å være motsatt kjønn.

Når folk sier de føler seg som mann/kvinne, så høres det like dumt ut som om noen skulle si de føler seg som en Gås. Ingen mennesker vet hvordan det føles å være gås heller og kan dermed ikke si de skulle vært en gås.

Nå vet jeg st mennesker ikke kan bli gjess, men dere skjønner hva jeg mener.

Derfor trur jeg dette kjønnsskifte er en hype som vil roe seg om noen år. Jeg håper iallefall det.

Anonymkode: ee1b0...43e

Du har selvfølgelig helt rett. Kjønnsforvirringen er bare en manifestasjon av underliggende traumer og psykiske lidelser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Artemisia skrev (7 timer siden):

Forstår du konsekvensene av å stoppe et barns pubertet? Å stoppe utvikling av kropp og hjerne på barnenivå for deretter å gi dem motsatte kjønnshormoner? Forstår du hva det gjør med en jentes kropp å stoppe puberteten (vi har NULL forskning på dette fordi det er uetisk og forbudt å eksperimentere på barn) for deretter å gi henne testosteron og kirurgisk fjerne hennes friske bryster? Vet du hva testosteron er og hva det gjør men en jente/kvinnes kropp? I løpet av uker så får jenta permanent endring av stemme, hårtap, skjeggvekst, økt kroppshår og vekst av klitoris. Det er ikke noe "angre seg" som er mulig her. Vet du at det medfører sterilitet, at denne flotte medisinske behandlingen i praksis er sterilisering av barn/unge?

Vi gjør ikke dette i Norge per i dag, fordi vi har en ansvarlig, sentralisert, offentlig behandling med faktiske eksperter, men det gjøres i mange andre land og Benestad og andre transaktivister jobber på for å få avviklet og desentralisert dette systemet slik at "transeksperter" kan overta. Benestad sier helt åpent at han vil gi pubertetsblokkere til barn og testosteron til tenåringsjenter.

Over 90%! av barn/unge med kroppsdysmorfi (hvis det i det hele tatt kvalifiserer som det) vokser det hele av seg i puberteten, mange er lesbiske og homofile. Dette er de barna som skal på pubertetsblokkere og kjønnshormoner før de i det hele tatt har hatt muligheten til normal modning.

Over 60% av barn/unge som søker "kjønnsbekreftende" behandling har autisme, adhd, angst, depresjon, spiseforstyrrelser, selvskading, har familieproblemer, sosiale problemer og/eller har vært utsatt for seksuelle overgrep. Dette er de barna som transaktivister vil få snarest mulig på pubertetsblokkere og kjønnshormoner uten å ofre én tanke på disse svært alvorlige komorbiditetene.

Så nei, vi som fremsetter en seriøs kritikk av det som foregår (ikke "hva er greia med trans egentlig, bla, bla" dusteri) har ikke noe i mot transpersoner, folk med kroppsdysmorfi, homofile eller unge med diverse "identiteter", tvert i mot så er det dem vi snakker for. Vi snakker om den største medisinske skandalen i moderne tid.

Godt sagt. Jeg bryr meg ikke om folks legning, kjønn, hudfarge etc. Men det virker for enkelt å løse det så dramatisk. Det finnes fler og fler som angrer seg, men ingen vil høre på de. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artemisia skrev (2 timer siden):

Ett av poengene i mitt innlegg er at vi har, per i dag, offentlig og sentralisert kontroll som forbyr denne type behandling av barn og mindreårige, men at det er helt vanlig i andre land og at det jobbes på med å få desentralisert behandlingen i Norge, noe som vil bety at det går til fastleger som deretter skal henvise til "spesialister" lokalt. Disse "spesialistene" kommer mest sannsynlig til å være "utdannet" fra Trans Central (Benestad), hvor eneste akseptable behandling er bekreftelsesmodellen, altså at det skal defineres som feilpraksis å stille kritiske spørsmål (det motsatte av all annen medisinsk etikk). Så, per i dag, så utsettes ikke norske ungdommer for denne behandlingen, men det er bare et spørsmål om tid. 

Hva mener du med "ekte transpersoner"? Mener du homofile personer som har vedvarende kroppsdysmorfi fra tidlig barndom? Dette er da i så fall transseksuelle. Disse personene har ikke tidligere fått pubertetsblokkere eller østrogen/testosteron før de har fylt 18. Så du ønsker, da, at disse barna skal få puberteten stanset, få utvikling av hjerne og kropp frosset i barnetilstand, for deretter å få motsatte kjønnshormoner ved 12-13 års alder. Og da blir jo spørsmålet om det plutselig har blitt greit å gjøre medisinske eksperimenter på barn? Vi aner ikke hva som er konsekvensen av å stoppe utvikling/modning i en frisk kropp. Det er ting som kan tyde på gutter får redusert kognitiv funksjon/andre sykdommer som påvirker kognitiv funksjon og at jenter (de som tidligere har fått Lupron for for tidlig pubertet) sliter med kroniske leddsmerter i voksen alder. Vi har ikke den fjerneste anelse om hva det gjør med en frisk kropp å hindre normal pubertet, for deretter å tvinge hele det biologiske systemet over i en kunstig pubertet med østrogen til en gutt og testosteron til en jente. Vi aner ikke. Det er ikke urimelig å anta at hvis man ødelegger/forstyrrer normal modning i en frisk kropp ved å tvinge hver celle i kroppen (hjernen inkludert) til å modnes med det kjønnshormonet som det kjønnet spesifikt IKKE skal ha, så vil dette ha omfattende og alvorlige konsekvenser for individets helse. Det medfører videre sterilisering av disse barna/mindreårige som praksis.

1) Så spørsmålet bli da, hvorfor mener dette er etisk forsvarlig? Hva er den etiske begrunnelsen? 

Jeg lurer også på om du er klar over at i følge offentlig policy for lgbtqia+ organisasjoner, så er ikke en "transperson" en person som har diagnostisert kroppsdysmorfi/transseksualisme, men ethvert individ (barn og unge inkludert) som erklærer at de vil være/føler seg som motsatt kjønn, uavhengig av grunn. Under denne policyen så er transseksuelle en liten minoritet av "transpersoner", men de skal alle, i følge policy/ideologi, få sin "transkjønnethet" bekreftet og settes på et spor for pubertetsblokkere, hormoner og kirurgi dersom vedkommende ønsker dette. Jeg gjentar at over 90% vokser det av seg i puberteten dersom voksne ikke kommer inn og gir dem hormoner, mens nesten 100% av de som settes på dette sporet går direkte fra pubertetsblokkere til kjønnshormoner. Det vil si at over 90% av barn/unge vil få stanset normal pubertet, jenter vil få testosteron som vil gi dem permanente endringer og de vil får kirurgisk fjernet begge brystene omtrent det øyeblikket de fyller atten, alt for en påstått tilstand/"identitet" de ikke har. De vil altså få sitt biologiske system tvunget over på testosteron, bli sterilisert og få permanent hårtap, skjeggvekst, mannstemme og forstørret klitoris. 

2) Så mitt andre spørsmål blir da, gitt at det er bare et spørsmål om tid før behandlingen av "transpersoner" desentraliseres. Har du tenkt å stå på like mye for denne vesentlige større gruppen av barn og unge og kjempe MOT transideologi/-aktivisme/-lobbyisme, eller er det kun transseksuelle du er opptatt av? Jeg spør fordi vi har hatt disse diskusjonene før, og uansett om temaet er medikalisering av barn, menn i kvinneidrett, menn i kvinner og jenters kjønnsdelte rom, lesbiske og homofiles rettigheter, Lov om egenerklæring av kjønn eller noe annet, så er ditt anliggende alltid "hva med ekte trans?".

Jeg finner den generelle besettelsen i samfunnet av "trans", "ekte trans", "hva med trans", "stakkars trans" forbløffende. Det har alltid eksistert transseksuelle og de hadde, før lgbtqia+, retten til terapi og medisinsk behandling, samt retten til å skifte juridisk kjønn når de hadde fullført den behandlingen som de selv søkte, "kjønnsbekreftende" kirurgi. Hvordan vi gikk fra dette, som kan forsvares etisk, til at barn skal på pubertetsblokkere og kjønnshormoner er helt ubegripelig for meg.

Nok et godt innlegg 👏🏻👏🏻

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymus Notarius
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er jo enig med deg, Men vi mennesker deler jo likevel kjønnene inn i kategorier på en måte og tillegger masse egenskaper til hvert av kjønnene. Hadde det vært slik du beskriver, at det kun var personlighet og det er greit å være sånn eller sønn uavhengig av kjønn at vel ikke dette vært et problem?

Hva hvis vi heller hadde slutta å ha så mange spesifikk forventninger til folk basert på hva de har mellom beina? Og det gjelder da spesielt barn! Kjønnsrollene for barn har blitt trangere de siste tiåra - på 1970-80-tallet gikk alle barn med like klær uavhengig av kjønn til hverdags, de ble oppfordra til å leke med alle slags leker osv. Nå er det vannskille mellom gutte- og jenteklær, mellom gutte- og jenteleker, bare gå inn i hvilken som helst butikk. Det er ikke sånn at jenter MÅ kle seg i rosa kjoler og leke med dukker, ellers er hun ikke jente. Det er ikke noe naturgitt. Vi vet fra tidligere tider at hva som blir ansett som mannlig og kvinnelig har variert, så det er ikke sånn at de rollene og forventningene vi har i dag er satt i stein. 

Jeg tror i alle fall at med færre kjønnsspesifikk forventninger til folk, spesielt til barn og ungdom, så hadde dette problemet blitt mye mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje en brannfakkel, men: kjønnsskifte er kostbart. Er det riktig å prioritere helsevesenets penger til denne behandlingen? Vi har flere med ulike sykdommer som ikke får behandling fordi det anses for dyrt. 

Anonymkode: 8b63e...285

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe som heter «født i feil kropp», det er bare bullshit og noe folk har funnet på. 

Anonymkode: db9f9...038

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymus Notarius skrev (11 timer siden):

Hva hvis vi heller hadde slutta å ha så mange spesifikk forventninger til folk basert på hva de har mellom beina? Og det gjelder da spesielt barn! Kjønnsrollene for barn har blitt trangere de siste tiåra - på 1970-80-tallet gikk alle barn med like klær uavhengig av kjønn til hverdags, de ble oppfordra til å leke med alle slags leker osv. Nå er det vannskille mellom gutte- og jenteklær, mellom gutte- og jenteleker, bare gå inn i hvilken som helst butikk. Det er ikke sånn at jenter MÅ kle seg i rosa kjoler og leke med dukker, ellers er hun ikke jente. Det er ikke noe naturgitt. Vi vet fra tidligere tider at hva som blir ansett som mannlig og kvinnelig har variert, så det er ikke sånn at de rollene og forventningene vi har i dag er satt i stein. 

Jeg tror i alle fall at med færre kjønnsspesifikk forventninger til folk, spesielt til barn og ungdom, så hadde dette problemet blitt mye mindre.

Ja det er jo det jeg mener man burde gjort. Men slik er det jo ikke. Og dermed får man problemer som skisseres i denne tråden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymus Notarius
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja det er jo det jeg mener man burde gjort. Men slik er det jo ikke. Og dermed får man problemer som skisseres i denne tråden

Det betyr ikke at å skjære bort friske kroppsdeler er løsninga... Løsninga må jo være holdningsendring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymus Notarius skrev (1 minutt siden):

Det betyr ikke at å skjære bort friske kroppsdeler er løsninga... Løsninga må jo være holdningsendring. 

Ja det er jo det jeg sier? Er enig med deg at det er slik det burde vært. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artemisia skrev (15 timer siden):

Har hørt transpersoner si de har fått testosteron etter en times konsultasjon privat, så dette skjer nå i Norge. Forhåpentligvis gjelder dette kun de over 18, enn så lenge.

Anonymkode: 823f4...16f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Har hørt transpersoner si de har fått testosteron etter en times konsultasjon privat, så dette skjer nå i Norge. Forhåpentligvis gjelder dette kun de over 18, enn så lenge.

Anonymkode: 823f4...16f 

Ja, det har neppe skjedd med mindreårige for det er forbudt i Norge, foreløpig. Så vidt jeg vet så gjorde Benestad det med én pasient og ble klaget inn for et råd, så vidt jeg vet (jeg husker ikke detaljene her og nå). Det er et problem med attenåringer også, vi lar ikke andre, friske, atten år gamle jenter sterilisere seg fordi de har bestemt seg for at de aldri skal ha barn, fordi det er uetisk. Mye av det vi mennesker er fullstendig overbevist om er hva vi vil for resten av livet ved, la oss si, 18-23, viser seg ofte å være helt feil. Å være goth eller anarkist eller å bruke normbrytende klær og lytte til Sex Pistols medfører ingen skade, å gi jenter testosteron og sterilisere dem, derimot.

All denne ideologien og politikken kommer ikke fra de unge, de er ofre for noe som noen få voksne, primært menn, og farmasøytisk/medisinsk industri oppdaget var et lønnsomt, nytt satsningsområde. Det er ikke noen stor "konspirasjonsteori" som noen forsøker å påstå. Der er ganske enkelt at der det er profitt å tjene vil du alltid finne en lang rekke hensynsløse mennesker som på eget initiativ søker å utnytte det. Det er nøyaktig det samme som med kosmetisk kirurgi, fillers, botox, steroider til menn som skal ha muskler og så videre i det uendelige. Vi må få skiftet hele kulturen tilbake til at mennesker er ikke sex- og statusobjekter. Det er ingen lykke eller gode liv å finne i enden av dette jaget etter å være ung og "sexy" for evig. Det er en fremmedgjøring fra kroppen som blir tvunget på oss alle fordi noen tjener penger på det. Jorda brenner, vi må finne tilbake kontakten med vår egen menneskelighet og forkaste kapitalisme, fråtsing og forbrukertankegang. Vi er alle ofre og vi er alle skyldige, men vi må finne en måte å få slutt på både ødeleggelsen av jorda og vår menneskelighet.

Endret av Artemisia
Tegnsetting
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror at opplevelsen av å være født i feil kropp er reell og stor for svært mange. 

likevel tror jeg også det er en stor gruppe av de som egentlig har blitt påvirket av samfunnet og at det nå skal være så godtatt, man har ikke engang lov til å stille kritiske spørsmål eller utfordre tanken fordi da er man imot dette miljøet. 

identitetsprossessen er påvist å vare helt til midten av tyveårene, noen bruker enda lengre tid. i ungdomstiden er det også helt normalt å bytte på og utforske, men man lager "retning" fra tidlig. 

er selv en person som tenker at alle må leve slik de finner rett for seg, men barn behøver også veiledning på veien ikke alltid at alle skal heie på hver minste tanke. 

selv var jeg veldig guttete, hadde kun guttevenner og interessert i jenteting før jeg var tolv. når jeg begynte å komme i puberteten var jeg superinteressert i å se på alles pupper og stilte tom spørsmålet om jeg likte jenter fordi jeg var så opptatt av pupper. det la jeg raskt fra meg når jeg ble forelska i gutt. senere lærte jeg også at det var helt normalt at jenter som fikk pupper kikket på andre jenters pupper av nysgjerrighet. i dagens samfunn tror jeg derimot jeg raskt hadde "undersøkt" disse tankene, og dermed følt at det var noe i min identitet som ikke stemte, og kanskje identifisere meg mer som en gutt født i jentekropp. 

Anonymkode: 66e96...eab

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...