Jentegutt Skrevet 4. oktober 2021 #21 Del Skrevet 4. oktober 2021 Hvorfor håper du det er noe som roer seg ? Er du bekymret for dette. En kjenner på seg selv om man føler seg feminin eller maskulin. Visst jeg aldri hadde sett min egen kropp og skulle tippe mitt kjønn hadde jeg tippet kvinne uten å nøle. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #22 Del Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men kan du være enig i at det er ekstremt å gå til kjønnsskifte, i stedet for å heller "gå gjennom fasen" hvor en er "guttejente" eller "feminin gutt"? Kanskje er det en fase, kanskje ikke. Om man går til det alvorlige skrittet som en kjønnskorrigerende operasjon er, finnes det ingen vei tilbake. Mange angrer faktisk. Anonymkode: 2e075...45b Nei jeg synes ikke det er ekstremt i det heletatt. Hvordan kan du vite hva som er rett for dem? Hvorfor skal dem ikke gjøre det som er riktig for dem? For de fleste er ikke dette en fase. Selv om det virker slik fordi transfobene elsker å blåse dette opp og lage en oppkonstruert debatt for å sette dem i dårligere lys. Hør på denne podcast episoden om angring så kanskje får du nytt perspektiv på det hele! Anonymkode: b82ae...76c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #23 Del Skrevet 4. oktober 2021 Jeg er jente (vel dame), men da jeg var liten hadde jeg nesten kun guttevenner. Jeg lekte kun med biler, eller spikket og lagde trehytter. Dukkene mine ble skamklipt, og tegnet på. Jeg var skuffet hvis jeg fikk en i gave. 😅 Jeg var og er fremdeles lidenskapelig opptatt av bil, og har tatt lappen på og kjørt vogntog . Jeg var og er en skikkelig guttejente. Men jeg er hetro, har samboer og har aldri tenkt ; kanskje jeg er gutt?? Jeg skjønner ingenting av at noen velger å bytte kjønn fordi de føler seg som det andre kjønn. Nå diskuteres det jo om det skal "godkjennes" at det er et 3. kjønn. Hen. Altså, jeg synes helt ærlig det går for langt. Vi er skapt gutt eller jente. Ingen operasjon eller ønsketenkning forandrer på det. Jeg har spurt flere jeg kjenner dette spørsmålet; Hvis du ble kjent med en mann, og likte han godt. En potensiell kjæreste. Så får du vite at vedkommende er født jente. (Motsatt for gutta som leser dette da) Kunne du da gått inn i et forhold med vedkommende? Jeg vet iallfall at det hadde vært en dealbreaker for meg. Det ville alltid vært en jente i mine øyene. Anonymkode: ad841...d6c 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #24 Del Skrevet 4. oktober 2021 Lacuna skrev (10 timer siden): Det handler nok ikke om hvordan man fysisk føler seg. Selvfølgelig vet ikke jeg hvordan det er å bære rundt på en penis slik som menn ikke vet hvordan det er å bære rundt på bryst. Det handler vel mer om hva man føler innvendig, og at man ikke føler en tilknytning til de kjønnsrollene man opplever i barnehage/barneskole etc. Men at man ikke liker å leke med dukker og barbie, betyr ikke at man må bli gutt Anonymkode: 30ae8...559 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #25 Del Skrevet 4. oktober 2021 tweet skrev (4 timer siden): Hvis du ser vekk i fra kroppsdelene dine, hva er det som gjør at du føler deg som en kvinne? Hva vil det si å være kvinne for deg personlig? Føler man seg som en kvinne da? Jeg er kvinne, men går ikke rundt og føler det Anonymkode: c4a2b...350 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #26 Del Skrevet 4. oktober 2021 tweet skrev (4 timer siden): Hvis du ser vekk i fra kroppsdelene dine, hva er det som gjør at du føler deg som en kvinne? Hva vil det si å være kvinne for deg personlig? Jeg er kvinne. Jeg føler ikke noe spesielt rundt det. Kjønn er kjønn ikke en følelse. Kjønn er noe konkret, ikke noe abstrakt. Anonymkode: 82e9d...441 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olaug Olsen Skrevet 4. oktober 2021 #27 Del Skrevet 4. oktober 2021 (endret) Ok bare glem d. Noen ganger mener jeg for mye. Redigert! Sånn. Nå har dere blitt skånet! Endret 4. oktober 2021 av Olaug Olsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #28 Del Skrevet 4. oktober 2021 Jeg er så lei av denne debatten! Kjønn er FYSISK. Hjernen din og dine reproduktive organer BESTEMMER FRA FØDSEL hvilket kjønn du er. Selv om du er født med flere (såkalt intetkjønn) har du fremdeles ett reproduktivt organ som er fruktbart, og som kan fortelle deg om du på papiret er mann eller kvinne. Det at noen ønsker å være det motsatte kjønn gir i prinsippet ingen mening i seg selv. Hvilken nytelse eller fordel får de av å bytte kjønn? Du kan sminke deg som gutt, selv om det føles mer riktig som jente. Det som også er merkelig, er at selv om man skifter kjønn, så blir man gjerne forelsket i det som da er ditt eget kjønn, selv om du i utgangspunktet var heteroseksuell. Da skifter mange legning OG kjønn i samme slengen. Som andre nevner, er det da bare et tidsspørsmål før man kan definere seg som etnisiteter eller til og med OBJEKTER - for hvem kan fortelle deg hva definisjonen på et objekt er? Og hvem kan fortelle deg at du ikke tilhører landet / kulturen du hevder du er fra? Kjønn er rent fysisk. Det er samfunnet som har bygd opp en forventning knyttet til hvert kjønn, ikke biologien. Hvis du vil oppføre deg som det samfunnet tenker på som en kvinne - så gjør det da vel! Du må ikke nødvendigvis bytte kjønn eller legning av den grunn. Anonymkode: 887fe...6d6 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #29 Del Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men kan du være enig i at det er ekstremt å gå til kjønnsskifte, i stedet for å heller "gå gjennom fasen" hvor en er "guttejente" eller "feminin gutt"? Kanskje er det en fase, kanskje ikke. Om man går til det alvorlige skrittet som en kjønnskorrigerende operasjon er, finnes det ingen vei tilbake. Mange angrer faktisk. Anonymkode: 2e075...45b Leste en artikkel om en som angret og sa at det er tabu i miljøet å si det. Han hadde alltid følt seg annerledes som jente og følte seg utenfor i jentegjengen og derfor tenkte at hun var gutt i jentekropp. Og da han ble gammel nok til å skifte kjønn så ble det gjort og han var gutt. Da han følte at han var utenfor i guttemiljøet og miljøet der "alle" var født i feil kropp, så kunne han ikke snakke om det. Så han var i hvert fall en som angret. Han sa selv at "mulig jeg bare var utenfor alle... bare følte meg forskjellig fra alle, kanskje jeg bare trodde at den forskjelligheten var et annet kjønn". Anonymkode: 27f62...7b5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #30 Del Skrevet 4. oktober 2021 Helt annet spørsmål; men hvorfor er så mange homser slik at med en gang de stør frem, så lesber de ofte, snakker veldig fort, drar på ordene osv. Det er det jo ingen andre enn dem som gjør. Aldri skjønt det jeg. Anonymkode: 70c89...29b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #31 Del Skrevet 4. oktober 2021 Nå har majoriteten av disse en en eller flere psykiske diagnoser, ofte bra barndom. Det at dette har blitt akseptert som normalt, bra og mangfold er en politisk beslutning. Vi ser jo en økning i mennesker som har gått ned denne veien og gjort forandringer til kroppen sin som nå angrer og gjorde det bare fordi de på en måte var på jakt etter en forklaring eller en utvei mens andre innser tabben når de får behandlet den underliggende grunnen til de psykiske problemene, enten gjennom behandling eller forandringer i livet. Det er sykt at vi oppfordrer utsatte mennesker til dette eller fremmer psykiske lidelser som noe positivt som man bør omfavne. Anonymkode: d3245...313 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #32 Del Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Helt annet spørsmål; men hvorfor er så mange homser slik at med en gang de stør frem, så lesber de ofte, snakker veldig fort, drar på ordene osv. Det er det jo ingen andre enn dem som gjør. Aldri skjønt det jeg. Anonymkode: 70c89...29b Hadde en kompis som kom ut som homofil som tenåring. Før der snakket og gestikulerte han helt vanlig. Etter å ha kommet ut av skapet hadde han slarkete håndledd, han leser, og han hylte ut "Herreguuuud" for hver minste ting. Jeg spurte ham hvorfor han plutselig la til seg disse faktene, og han mente at det var fordi han endelig kunne vise at han var homofil. Så da lærte jeg at å være homofil er å være drama queen🙄 Vennskapet døde sakte ut etter det. De faktene virket så påtatt og fake i forhold til han jeg først ble kjent med. Virket som om han spilte teater hele tiden som homofil... Anonymkode: 73439...360 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #33 Del Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hadde en kompis som kom ut som homofil som tenåring. Før der snakket og gestikulerte han helt vanlig. Etter å ha kommet ut av skapet hadde han slarkete håndledd, han leser, og han hylte ut "Herreguuuud" for hver minste ting. Jeg spurte ham hvorfor han plutselig la til seg disse faktene, og han mente at det var fordi han endelig kunne vise at han var homofil. Så da lærte jeg at å være homofil er å være drama queen🙄 Vennskapet døde sakte ut etter det. De faktene virket så påtatt og fake i forhold til han jeg først ble kjent med. Virket som om han spilte teater hele tiden som homofil... Anonymkode: 73439...360 *han lesbet Anonymkode: 73439...360 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #34 Del Skrevet 4. oktober 2021 Dattera mi leiker med biler, lego og dinosaurar. Ho misliker dukker og kjoler. Dukker liker ho å demontera. Eg trur ikkje det har noko som helst betydning for kjønnsidentitet eller legning. Dinosaur er skamkult uansett kjønn liksom. kva er ein kvinne? kva er ein mann? kva er sosialt konstruert? Anonymkode: 79485...728 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #35 Del Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Når folk sier de er født i feil kropp så setter jeg spørsmålstegn ved hvordan de kan vite det? Jeg vet ikke hvordan det er å være det motsatte kjønn, rett og slett fordi jeg ikke vet hvordan det er å være motsatt kjønn. Når folk sier de føler seg som mann/kvinne, så høres det like dumt ut som om noen skulle si de føler seg som en Gås. Ingen mennesker vet hvordan det føles å være gås heller og kan dermed ikke si de skulle vært en gås. Nå vet jeg st mennesker ikke kan bli gjess, men dere skjønner hva jeg mener. Derfor trur jeg dette kjønnsskifte er en hype som vil roe seg om noen år. Jeg håper iallefall det. Anonymkode: ee1b0...43e Jeg tenker ofte mange legger veldig mye i lite og tenker at unge folk settes i bås eller opplever endel spm de ikke trenger i en sårbar alder. I en tid der unge leter etter sin identitet fordi de ikke er jentete jente eller guttete gutt, så skal alle bry seg om det og lage nr av det. Så mener at de unge må få være i fred å finne ut av ting selv. Jeg har aldri vært noe jålete jente. Likte å skru fra hverandre ting, og sammen igjen. Fikse på sykkelen, sparke fotball. Jeg var også med på turn og håndball. Jeg klippet meg kort og ble ofte forvekslet med å være gutt. Jeg klippet meg ikke fordi jeg ønsket å være noen gutt. Men fordi alle andre dritt unger på min egen alder elsket å nappe så hardt i hestehalen at jeg fikk nakke problemer. Så i alder barneskole, så ble jeg kaldt guttejente og tomboy. I en alder der jeg først av alt var en person og et menneske. Og når jeg nermet meg ungdomskole alder så måtte jeg jo stille meg noen spm selv, etter massivt press utenfra. Og kom frem til at å kline med jenter var noe jeg virkelig ikke kunne tenke meg. Jeg vokste opp i en mekaniker familie, så interessen for skruing fikk jeg jo i veldig tidlig alder. Og mora mi var en handy woman som lærte meg å ordne ting selv. Iallfall når pappa ikke var hjemne, da måtte hun late som hun var litt hjelpesløs. Noe jeg har erfart senere at det er ikke ok at jenter fikser selv. Det skader manne ego... Sett nå i voksen alder, syntes jeg at alle spm om min legning allerede på barneskole ikke hører hjemme. Har aldri følt meg som noe annet enn jente, men jåle jente har jeg aldri vært og kommer aldri til å bli. Har så mye annet å være opptatt av. Hadde noen av mine barn i ung alder sagt de følte de var motsatt av eget kjønn så hadde jeg svart at du er akkurat det du føler du er uavhengig av hva alle andre måtte mene. Og at man iallefall ikke skal føle det andre mener du er, hvis du egentlig føler det ikke er riktig. Fikk egentlig litt vondt i magen av ei jente på 7 år. Hun også likte typiske gutteting og ble da kalt gutt av andre. Og når dette barnet også ønsket å klippe håret kort, så kjørte familien full fokus på at denne 7åringen var gutt. Kunne ikke denne 7 åringen få bare klippe håret og drive med sine gutteting uten all denne fokusen på kjønn ut fra det?det blir jo sjukt vanskelig å få lov å være jente i tenårene dersom det blir standpunktet senere liksom. Noe flere også har sagt i ettertid. Anonymkode: cf04f...e1f 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #36 Del Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Etterhvert?? Søk opp på YouTube så finner du «kattedama». Hun er Norsk. Anonymkode: 3b1d5...98f Minner meg om denne. En gang tror jeg det var ment som satire, men i dag hadde det neppe vært lov til å spøke med slikt. Jeg tror ikke noe på at det går an å være "født i feil kropp". Det er god gammeldags kjønnsdysmorfi, og dette er ikke noe jeg sier for å være slem, tvert imot har jeg dyp medfølelse med alle som har en kropp som ikke "føles som sin", enten det er på grunn av kjønn, art, eller at man ønsker at man var baby. Om noen velger å kle seg i dameklær og bruke falske pupper eller slike ting så er det én ting, men jeg synes det er veldig drøyt at vi har leger og kirurger som går med på å fjerne fungerende kjønnsorganer og erstatte det med .... ja, hva skal man si. Man kan ikke lage en penis, og ikke en vagina som er noe annet enn hud som er brettet inn i kroppen. Et slags hull ja, men ikke noe mer enn det. Skal vi operere bort beina til noen som "føler" at de er amputerte også? De finnes. Hvis det er et lite inngrep som er reversibelt synes jeg faktisk ikke det er så ille, men å operere bort penis er drøyt. Jeg kommer ikke på eksempler på "små inngrep" nå for å få folk til å føle seg bedre, men det finnes, og med mindre det er "kjønnskorrigerende" kan man glemme å få gjort dette på sykehus. Jeg så en studie en gang om folk som følte seg "født i frisk kropp" og følte at de hadde en fot for mye f.eks. Denne studien var med folk som faktisk hadde gått til det skrittet å fjerne sin egen fot (ingen operasjon på sykehus) og de færreste angret. Det er langt flere som angrer etter å ha fått fjernet penis på sykehus. Selvmordsraten er skyhøy i trans-gruppa og den går ikke ned etter at de har fått "kjønnskorrigerende operasjon". Anonymkode: 0a20d...060 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #37 Del Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jeg tenker ofte mange legger veldig mye i lite og tenker at unge folk settes i bås eller opplever endel spm de ikke trenger i en sårbar alder. I en tid der unge leter etter sin identitet fordi de ikke er jentete jente eller guttete gutt, så skal alle bry seg om det og lage nr av det. Så mener at de unge må få være i fred å finne ut av ting selv. Jeg har aldri vært noe jålete jente. Likte å skru fra hverandre ting, og sammen igjen. Fikse på sykkelen, sparke fotball. Jeg var også med på turn og håndball. Jeg klippet meg kort og ble ofte forvekslet med å være gutt. Jeg klippet meg ikke fordi jeg ønsket å være noen gutt. Men fordi alle andre dritt unger på min egen alder elsket å nappe så hardt i hestehalen at jeg fikk nakke problemer. Så i alder barneskole, så ble jeg kaldt guttejente og tomboy. I en alder der jeg først av alt var en person og et menneske. Og når jeg nermet meg ungdomskole alder så måtte jeg jo stille meg noen spm selv, etter massivt press utenfra. Og kom frem til at å kline med jenter var noe jeg virkelig ikke kunne tenke meg. Jeg vokste opp i en mekaniker familie, så interessen for skruing fikk jeg jo i veldig tidlig alder. Og mora mi var en handy woman som lærte meg å ordne ting selv. Iallfall når pappa ikke var hjemne, da måtte hun late som hun var litt hjelpesløs. Noe jeg har erfart senere at det er ikke ok at jenter fikser selv. Det skader manne ego... Sett nå i voksen alder, syntes jeg at alle spm om min legning allerede på barneskole ikke hører hjemme. Har aldri følt meg som noe annet enn jente, men jåle jente har jeg aldri vært og kommer aldri til å bli. Har så mye annet å være opptatt av. Hadde noen av mine barn i ung alder sagt de følte de var motsatt av eget kjønn så hadde jeg svart at du er akkurat det du føler du er uavhengig av hva alle andre måtte mene. Og at man iallefall ikke skal føle det andre mener du er, hvis du egentlig føler det ikke er riktig. Fikk egentlig litt vondt i magen av ei jente på 7 år. Hun også likte typiske gutteting og ble da kalt gutt av andre. Og når dette barnet også ønsket å klippe håret kort, så kjørte familien full fokus på at denne 7åringen var gutt. Kunne ikke denne 7 åringen få bare klippe håret og drive med sine gutteting uten all denne fokusen på kjønn ut fra det?det blir jo sjukt vanskelig å få lov å være jente i tenårene dersom det blir standpunktet senere liksom. Noe flere også har sagt i ettertid. Anonymkode: cf04f...e1f Men de fleste som er trans hvert fall de jeg kjenner ønsker jo at folk skal kunne leke med det de vil uten å bli kalt enten gutt eller jente. Ha kort eller langt hår om de vil. Kle seg maskulint eller feminint. La folk få finne ut hvem de helt selv uten at de settes i bås. Forøvrig er ikke det et argument for at det finnes de som er transkjønnende og vil endra kjønn juridisk og medisinsk. Det skal være rom for alle. Ingen er mindre valid Anonymkode: b82ae...76c 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
powerpuffen Skrevet 4. oktober 2021 #38 Del Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg tenker at verdiene er på feil plass når man ofrer framtidig familieliv og barn for å kunne sminke seg og evt være kjendis på insta. Da burde man heller gå til psykolog for selvopptatthet Anonymkode: 630dd...a24 Så da mener du at homofile også ofrer framtidig familieliv og barn fordi man biologisk sett ikke kan skape et barn med to peniser? Om du mener at homofile kan få barn, så kan vel også de som har byttet kjønn klare det med de ulike løsningene som finnes i dag? Jeg er litt "ambivalent" i denne debatten. Selv mener jeg også at det i utgangspunktet er to kjønn XX og XY. Det vet vi jo fra biologien. Men jeg er også tilhenger av at folk må få være som en er og føle det en vil føle, og at ingen av oss som anser oss som heterofil kvinne eller mann har noe grunn til å diskutere dette i veldig stor grad. Før i tiden trodde man også at homofili var en sykdom. Heldigvis vet vi bedre i dag. Dere som er så fryktelig i mot dette med kjønnsskifte; Hva er det dere er redde for? At deres egne (fremtidige) barn en dag skal ende opp i denne usikkerheten og bytter kjønn? Hvis så skjer, da må dere jo bare akseptere dette, for jeg regner med dere elsker deres barn uavhengig? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #39 Del Skrevet 4. oktober 2021 Jeg skjønner ikke hvorfor dette har blitt en greie folk hisser seg opp over. For det første angår ikke andres kjønnsidentitet deg, de preger ikke livet ditt på noen måte. Og mest sannsynlig så kjenner du ikke noen som føler at de er "født i feil kropp". Fordi for det andre så gjelder det et lite fåtall av befolkningen. La de finne utav det uten at du blander deg. Kos deg heller med at du er trygg på egen kjønnsidentitet, og la andre være. Anonymkode: c5f9c...3de 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 4. oktober 2021 #40 Del Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Føler man seg som en kvinne da? Jeg er kvinne, men går ikke rundt og føler det Anonymkode: c4a2b...350 Jeg er født kvinne og føler meg som kvinne. Jeg identifiserer meg som kvinne og kjenner inni meg at jeg er kvinne. Trodde det var ganske vanlig for de som identifiserer seg som sitt biologiske kjønn? Altså at de har en følelse av å være det de er født som? Jeg har i alle fall alltid vært veldig jente. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå