Gå til innhold

Spørsmål ang det å bli født i feil kropp

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når folk sier de er født i feil kropp så setter jeg spørsmålstegn ved hvordan de kan vite det?

Jeg vet ikke hvordan det er å være det motsatte kjønn, rett og slett fordi jeg ikke vet hvordan det er å være motsatt kjønn.

Når folk sier de føler seg som mann/kvinne, så høres det like dumt ut som om noen skulle si de føler seg som en Gås. Ingen mennesker vet hvordan det føles å være gås heller og kan dermed ikke si de skulle vært en gås.

Nå vet jeg st mennesker ikke kan bli gjess, men dere skjønner hva jeg mener.

Derfor trur jeg dette kjønnsskifte er en hype som vil roe seg om noen år. Jeg håper iallefall det.

Anonymkode: ee1b0...43e

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synd det ikke finnes internett eller søkemotorer eller tusenvis av artikler og bøker hvor dette er beskrevet i detalj fra mange forskjellige vinkler.

Men det er jo bare vits hvis man vil vite mer da. Ikke noe vits å søke hvis man bare vil spre ignoransen sin :)

Anonymkode: 19572...e3d

• Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler nok ikke om hvordan man fysisk føler seg. Selvfølgelig vet ikke jeg hvordan det er å bære rundt på en penis slik som menn ikke vet hvordan det er å bære rundt på bryst. Det handler vel mer om hva man føler innvendig, og at man ikke føler en tilknytning til de kjønnsrollene man opplever i barnehage/barneskole etc. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Synd det ikke finnes internett eller søkemotorer eller tusenvis av artikler og bøker hvor dette er beskrevet i detalj fra mange forskjellige vinkler.

Men det er jo bare vits hvis man vil vite mer da. Ikke noe vits å søke hvis man bare vil spre ignoransen sin :)

Så du trur dette er ignorans fra min side? Det et det ikke. Jeg syns bare det er merkelig at en mann kan føle seg som en dame uten noengang å ha vært dame. Og omvendt.

Hvis dette skal aksepteres i det uendelige, så er muligheten til stede for at folk etterhvert vil kreve å bli omtalt som hund, ku, blåklokke, tekanne osv.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ser vekk i fra kroppsdelene dine, hva er det som gjør at du føler deg som en kvinne? Hva vil det si å være kvinne for deg personlig? 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Når folk sier de er født i feil kropp så setter jeg spørsmålstegn ved hvordan de kan vite det?

Jeg vet ikke hvordan det er å være det motsatte kjønn, rett og slett fordi jeg ikke vet hvordan det er å være motsatt kjønn.

Når folk sier de føler seg som mann/kvinne, så høres det like dumt ut som om noen skulle si de føler seg som en Gås. Ingen mennesker vet hvordan det føles å være gås heller og kan dermed ikke si de skulle vært en gås.

Nå vet jeg st mennesker ikke kan bli gjess, men dere skjønner hva jeg mener.

Derfor trur jeg dette kjønnsskifte er en hype som vil roe seg om noen år. Jeg håper iallefall det.

Amen, syns dette er en motbydelig trend. 

Anonymkode: 8bfb4...8fd

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig, ts!

Jeg hadde en periode fra 17 årsalderen hvor jeg kledde meg veldig guttete og følte at jeg ikke «fant meg selv», og tenkte ofte at jeg ønsket jeg var en gutt. Nå i en alder av 24 er jeg så feminin som man kan få blitt.

Poenget er at man går gjennom sånne faser og man forandrer seg mange ganger gjennom livet. Og tenk alt som skjer med følelser/meninger under puberteten. Jeg tenker med gru på de som tukler med kroppen i denne sårbare fasen. Man vet jo aldri utfallet!!

Men så har jeg heller aldri følt at jeg har blitt født i FEIL KROPP. Noe så absurd. Kan man ikke heller normalisere å være en guttete jente eller en jentete gutt uten at man trenger å operere underlivet?

I og med at tanker og følelser kan endres naturlig , men ikke kroppen, burde man heller fokusere på det….

Anonymkode: 630dd...a24

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som forundrer meg er at de begynner så tidlig i barneårene, gutter som leker med dukker, sminker seg, kler seg i kjoler, har en sassy personlighet. De starter jo før de vet hva ‘feil kjønn’ er.

Jeg har en teori om at de som er født i feil kropp egentlig er homoer som ikke finner seg i å være homo, de vil heller dra den helt ut å være jente.

Du ser, gutter som bytter kjønn til kvinner, de tiltrekkes av gutter.

Jeg tror man burde skape mer aksept for å være gay, rett og slett - så folk ikke føler seg presset inn i en bås og går så langt som å operere seg. Det som skremmer meg mest er aksepten blant foreldrene, leger, samfunnet generelt, for å operere seg. Hadde de heller sagt at «det er helt ok å være som du er» liksom…

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at verdiene er på feil plass når man ofrer framtidig familieliv og barn for å kunne sminke seg og evt være kjendis på insta. Da burde man heller gå til psykolog for selvopptatthet

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Kan tilnærmet ingenting om temaer, men om det hadde vært mulig med dobbel-like så skulle du fått det!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er resultatet av å slippe ekstremistiske krefter til i barnehage, skole og helsesystemet. 

Når målet er å slette kultur, historie og språk er det enklest å starte med barna. De er lett formbare i det kulturløse nye vi.

Hva er du uten et navn, et kjønn, en identitet, et språk, en nasjon, en kultur eller en historie?

Nettopp.

Ingen. Eller alle.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Så du trur dette er ignorans fra min side? Det et det ikke. Jeg syns bare det er merkelig at en mann kan føle seg som en dame uten noengang å ha vært dame. Og omvendt.

Hvis dette skal aksepteres i det uendelige, så er muligheten til stede for at folk etterhvert vil kreve å bli omtalt som hund, ku, blåklokke, tekanne osv.

Etterhvert?? Søk opp på YouTube så finner du «kattedama». Hun er Norsk.

Anonymkode: 3b1d5...98f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har liten kjennskap til dette med å tvile på eget kjønn. Vanligvis kan jeg forestille meg ting, men her kan jeg ikke det. Men selv om jeg ikke føler noe, så er det i aller høyeste grad virkelig for de det gjelder. Og de er voldsomt sårbare. Likevel tror jeg at mange transpersoner sikkert ville svart på spørsmål om de var høflige og greie? De er jo ikke dummere enn andre. Dette er vanlige mennesker, som har noe å stri med som flertallet av befolkningen ikke har opplevd selv.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

A-hunter skrev (19 minutter siden):

Det er resultatet av å slippe ekstremistiske krefter til i barnehage, skole og helsesystemet. 

Når målet er å slette kultur, historie og språk er det enklest å starte med barna. De er lett formbare i det kulturløse nye vi.

Hva er du uten et navn, et kjønn, en identitet, et språk, en nasjon, en kultur eller en historie?

Nettopp.

Ingen. Eller alle.

Dette skjønte jeg ikke noe av. Du må gjerne opplyse meg, for jeg jobber i barnehage, og har ikke sett noe til disse "ekstremistiske kreftene" du snakker om.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Etterhvert?? Søk opp på YouTube så finner du «kattedama». Hun er Norsk.

Anonymkode: 3b1d5...98f

Anser du dette som normalt og st vi skal akseptere flere «kattedamer» i samfunnet. Videre kommer det kanskje noen som er ugler og sitter og gauler UHU UHU på kveldene.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Amen, syns dette er en motbydelig trend. 

Anonymkode: 8bfb4...8fd

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Jeg er helt enig, ts!

Jeg hadde en periode fra 17 årsalderen hvor jeg kledde meg veldig guttete og følte at jeg ikke «fant meg selv», og tenkte ofte at jeg ønsket jeg var en gutt. Nå i en alder av 24 er jeg så feminin som man kan få blitt.

Poenget er at man går gjennom sånne faser og man forandrer seg mange ganger gjennom livet. Og tenk alt som skjer med følelser/meninger under puberteten. Jeg tenker med gru på de som tukler med kroppen i denne sårbare fasen. Man vet jo aldri utfallet!!

Men så har jeg heller aldri følt at jeg har blitt født i FEIL KROPP. Noe så absurd. Kan man ikke heller normalisere å være en guttete jente eller en jentete gutt uten at man trenger å operere underlivet?

I og med at tanker og følelser kan endres naturlig , men ikke kroppen, burde man heller fokusere på det….

Bare fordi det var slik for dere så sitter ikke dere på fasiten! Dere kan ikke snakke for andre!

Det finnes de det overhode ikke er en fase for og de må bli respektert og anerkjent for den de er.

Anonymkode: b82ae...76c

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Jeg er helt enig, ts!

Og ingen prøver å normalisere noe. Og de som tar operasjoner for å føle seg hel må få lov til det. Du aner ikke hvor reelt og viktig det er for dem, bare fordi du anser det som bare «fase» og er tull. 
Kvalm tråd!

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymus Notarius
tweet skrev (1 time siden):

Hvis du ser vekk i fra kroppsdelene dine, hva er det som gjør at du føler deg som en kvinne? Hva vil det si å være kvinne for deg personlig? 

Det er jo strengt tatt bare kroppen som gjør at en føler seg som mann/kvinne. Jeg er kvinne fordi jeg har kvinnelige kjønnskromosomer, som har gitt meg vagina og pupper. Jeg er ikke kvinne fordi jeg føler meg på en spesiell måte. Hva jeg føler "inni meg" handler jo om hvem jeg er som person, og det handler om personlighet, ikke kjønn.

Mennesker er født med enten xx eller xy-kromosomer. Det er dét som er kjønn, ikke en følelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Og ingen prøver å normalisere noe. Og de som tar operasjoner for å føle seg hel må få lov til det. Du aner ikke hvor reelt og viktig det er for dem, bare fordi du anser det som bare «fase» og er tull. 
Kvalm tråd!

Men kan du være enig i at det er ekstremt å gå til kjønnsskifte, i stedet for å heller "gå gjennom fasen" hvor en er "guttejente" eller "feminin gutt"? Kanskje er det en fase, kanskje ikke. Om man går til det alvorlige skrittet som en kjønnskorrigerende operasjon er, finnes det ingen vei tilbake. Mange angrer faktisk.

Anonymkode: 2e075...45b

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...