Gå til innhold

Hvorfor mener noen at livet er meningsløst uten barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva mener dere egentlig med det og hvorfor? For meg virker det kjedelig, slitsomt og uinteressant å ha barn. Dessuten synes jeg at det er mange som ikke skulle ha hatt barn og som ikke passer til foreldrerollen. 

Anonymkode: b8d61...c6a

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet

«Hvis du ikke har fått til noe i livet, si at du har valgt familie» (c) 😁

Anonymkode: 7bddd...88e

• Liker 10
Skrevet

Dette er et biologisk behov, som tydeligvis er sterkere hos enkelte. De kan da kjenne på en tomhet, og tro at dette er meningen med livet for alle. Bare fordi de selv opplever et meningsløst liv før de får barn. 

Anonymkode: a9654...61c

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

«Hvis du ikke har fått til noe i livet, si at du har valgt familie» (c) 😁

De som ikje har fått til noe, har verken karriere eller barn.

Anonymkode: b243b...4e7

• Liker 4
Skrevet

Tror det er mange som "mister" seg selv. Har ikke tid til å pleie seg selv eller drive med egne interesser, men elsker å være mamma så da gjør det ikke noe. Det blir vel så altoppslukende at de ikke skjønner hva andre folk fyller tiden med. Og når de har glemt hvordan livet var uten, hva skulle de da gjort uten barna sine?

På våre veninnetreff der noen har barn så setter de seg sammen og snakker bare om barna sine. De har det nok fint, men jeg er livredd for å bli sånn.

Skrevet

Jeg har ikke barn selv, men jeg tror at for mange med barn, så er det et så veldig bredt skille mellom før og etter de fikk barn. Alt handler om barna, og de har ikke tid til noe annet, så det er lett å tenke at livet uten barn var tomt og meningsløst, siden det var så mye mindre altoppslukende. 

Men vi uten barn finner jo glede og mening i de små tingene, akkurat som man gjør med barn. For min del er det jobb og spill som gir meg mest, jobber med ungdom, så jeg skjønner absolutt at det er givende å se barna sine vokse opp og utvikle seg. Men samtidig er det nydelig å ha det sånn halve tida, kunne gi alt for "barna mine" på jobb, og deretter ha 4 timer etter middag til å bare flate ut  lande etter dagen og sortere tankene så jeg ikke blir totalt overveldet neste dag igjen.

Det er kanskje meningsløs tidsbruk sånn i seg delv, men å ikke gå rundt å føle seg utslitt (slik mange med barn gjør) føles også som en verdi for meg.

Anonymkode: 6d0b0...c41

• Liker 5
Skrevet
Tamsi skrev (Akkurat nå):

På våre veninnetreff der noen har barn så setter de seg sammen og snakker bare om barna sine. De har det nok fint, men jeg er livredd for å bli sånn.

Ja det er så kjedelig. Og det gjelder egentlig bare kvinner. Derfor liker jeg bedre å henge med menn faktisk. Det spiller ingen rolle om de er far eller ikke. De har også mange andre ting å snakke om enn kun om barna sine. 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

For meg virker det kjedelig, slitsomt og uinteressant å ha barn. Anonymkode: b8d61...c6a

Der var jeg også lenge, til jeg var godt over tretti. Jeg fikk barn uten å egentlig planlegge det så nøye, og først da skjønte jeg hva folk mente som sa dette.

Anonymkode: fcf1a...761

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Der var jeg også lenge, til jeg var godt over tretti. Jeg fikk barn uten å egentlig planlegge det så nøye, og først da skjønte jeg hva folk mente som sa dette.

Altså at noen mener at livet er meningsløst uten barn.

Skrevet

Jeg er over 30.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er over 30.

Jeg måtte altså få barn selv for å forstå det. Noen vil sikkert hevde at det var merkelig av meg å få barn før jeg forsto det, men sånn var det nå.

Skrevet
Tamsi skrev (7 minutter siden):

Tror det er mange som "mister" seg selv. Har ikke tid til å pleie seg selv eller drive med egne interesser, men elsker å være mamma så da gjør det ikke noe. Det blir vel så altoppslukende at de ikke skjønner hva andre folk fyller tiden med. Og når de har glemt hvordan livet var uten, hva skulle de da gjort uten barna sine?

«Elsker å være mamma». 
Ikke sikkert at de gjør det. 

Jeg har forresten kuttet ut noen venninner som snakker BARE om barna. Som du sier, de har mistet seg selv. Ingen interesser. Hva kino, musikk, litteratur, politikk er vet de ikke lenger. Utrolig kjedelig. 

• Liker 4
Skrevet

Nå kan jeg bare snakke for min egen del. Jeg var ikke desperat etter barn da, tror jeg kunne hatt et fint liv uten også.

Med barn kan jeg være mer meg selv. Og ikke "ordentlig" 24/7. Jeg er forelderen som lett kunne installert en rusjebane i trappa. 

Anonymkode: 317f8...fb4

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hva mener dere egentlig med det og hvorfor? For meg virker det kjedelig, slitsomt og uinteressant å ha barn. Dessuten synes jeg at det er mange som ikke skulle ha hatt barn og som ikke passer til foreldrerollen. 

De er definitivt ikke kjedelig å få barn, man har ikke tid til å kjede seg... dessverre. 

Anonymkode: b29b8...bae

• Liker 4
Skrevet

MITT liv, hadde vært meningsløst, uten MITT barn. Annet enn det aner jeg ikke hva som gjør livet meningsfylt eller meningsløst for andre, det har de sikkert styr på selv. 

Anonymkode: e26a8...fb5

• Liker 6
Skrevet

Nå kan jeg bare snakke for min egen del. Jeg var ikke desperat etter barn da, tror jeg kunne hatt et fint liv uten også.

Med barn kan jeg være mer meg selv. Og ikke "ordentlig" 24/7. Jeg er forelderen som lett kunne installert en rusjebane i trappa. 

Anonymkode: 317f8...fb4

Tro det eller ei, men sånt kan man gjøre som barnløs også. Være "ordentlig", hva menes egentlig med det? Man har lov til å være barnslig og leken som voksen med eller uten barn. Det kommer helt an på hvilke hobbyer og interesser man har. 

• Liker 9
Skrevet

Jeg er en slik person. Respekterer at noen ikke vil ha barn. Men selv kunne jeg aldri tenke meg et liv uten barn. Hadde jeg ikke blitt gravid ville jeg adoptere. Har heldigvis 4 egne barn. Elsker livet som mamma. Og jeg treffer vennene mine 2-3 ganger i mnd. Vi har filmkvelder,jentefester,hytteturer og utenlandsreiser for oss selv. Så lever livet til fulle på godt og vondt føler jeg🥰 Men ja barna mine er den STØRSTE gleden for meg😻. Har alltid ønsket meg barn. 

Anonymkode: 58a05...8b3

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror ikke livet er meningsløst uten barn, men livet mitt hadde ihvertfall blitt meningsløst om jeg mistet barnet mitt. 

• Liker 2
Gjest Elder Millennial
Skrevet

Jeg føler det ikke helt sånn, for jeg mener så absolutt ikke at livene til de som er barnløse er meningsløse. Jeg tror mange som sier dette og har barn selv tenker på hva som ville skjedd om man mistet de barna man allerede har. Da hadde livet føltes meningsløst. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Det er sikkert meningsløst for dem. Ikke noe å bråke over. Barn er et naturlig biologisk behov.

Anonymkode: e4dbf...a9a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...