AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #1 Skrevet 4. oktober 2021 Jeg har jobbet i det offentlige (kommunen) siden rundt år 2000. Har jobbet i 100 % stilling. Ble 100 % ufør i 2018. Er født i 1968, så var 50 da jeg ble ufør. Prøver å finne ut hva jeg vil få i tjenestepensjon når jeg blir 67, men det er ikke så enkelt. Har ringt klp for å høre med dem, men de kan ikke svare meg på det pga at det holdes på å gjøres endringer. Noen som vet litt mer om hva disse endringene innebærer? Vil det bli til det verre? Anonymkode: f7cf4...7ea
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #2 Skrevet 4. oktober 2021 13 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har jobbet i det offentlige (kommunen) siden rundt år 2000. Har jobbet i 100 % stilling. Ble 100 % ufør i 2018. Er født i 1968, så var 50 da jeg ble ufør. Prøver å finne ut hva jeg vil få i tjenestepensjon når jeg blir 67, men det er ikke så enkelt. Har ringt klp for å høre med dem, men de kan ikke svare meg på det pga at det holdes på å gjøres endringer. Noen som vet litt mer om hva disse endringene innebærer? Vil det bli til det verre? Anonymkode: f7cf4...7ea Er nok ingen her som kan gi deg noe bedre svar enn KLP som har historikken din , men hvis jeg skal gjette, så kommer du ganske greit ut av det. Du vi ha ca 19 års opptjening etter gammel ordning og ca 15 års opptjening etter ny ordning. Ulempen din er at du ikke kan velge å jobbe lenger enn til 67 år for å utsette uttak av pensjon Anonymkode: 460db...fd9
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #3 Skrevet 5. oktober 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Er nok ingen her som kan gi deg noe bedre svar enn KLP som har historikken din , men hvis jeg skal gjette, så kommer du ganske greit ut av det. Du vi ha ca 19 års opptjening etter gammel ordning og ca 15 års opptjening etter ny ordning. Ulempen din er at du ikke kan velge å jobbe lenger enn til 67 år for å utsette uttak av pensjon Anonymkode: 460db...fd9 Håper du har rett. Hadde bare vært så kjekt å vite hva jeg får slik at jeg kan planlegge pensjonsårene litt bedre. Anonymkode: f7cf4...7ea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå