AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #1 Skrevet 4. oktober 2021 Har lest så mye i det siste om andre som ser ned på foreldre som sender barna i barnehagen, selvom foreldre har fri. Hvorfor?? Jeg selv kjenner heller på motsatt når barna enten har ferie, eller er syke, de vil såå gjerne til barnehagen, og kan kjenne litt på den samvittigheten fordi det er noe de trenger 😅 I barnehagen er de med andre barn. De koser seg. De utvikler seg mer i barnehagen enn kun hjemme med foreldre. Søsken går ikke bare oppå hverandre å krangler. Såklart er det fint og koselig å ha den tiden med dem 🥰 Men tiden i barnehagen er uerstattelig på mange måter. Kan dere som er imot å ha de i barnehagen i ferier forklare hvorfor? Jeg har selv ikke fast jobb, men sender likevel uten å ha dårlig samvittighet. Det er for min del godt å kunne både slappe av, ha tiden til husarbeid i ro, og ordne i stand flere ting 😅 5åringen har også autisme, så når det er ferier fra barnehagen, og rutiner endrer seg, så går det veldig dårlig i kroppen hans. Så det er kjempe fint som høstferie at man kan velge om de skal være der eller ikke 😊 Anonymkode: fd18a...6b7 3
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #2 Skrevet 4. oktober 2021 Jeg tror at folk automatisk tenker ut fra seg selv. Om man hver dag jobber 8-4, to foreldre i fulle stillinger blir det MYE barnehage på ungene. I andre familier er det annerledes, folk jobber turnus, skift, offshore, deltid, norn er trygdede og noen som deg selv er uten fast jobb. Barna i slike familier har gjerne naturlig mindre barnehage enn, barna til de i de første avsnittet. De som MÅ benytte barnehage mye, benytter kanskje naturlig nok de fleste sjanser til å ha barna hjemme, og kan ikke forstå at andre ikke gjør det samme. Uten at de nødvendigvis tenker på at feks sykepleieren ikke leverer i barnehagen klokken 07:00 de dagene det er seinvakt, eller den tirsdagen de har fri, fordi de jobbet når det var helg. Anonymkode: 99264...311 7
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #3 Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg tror at folk automatisk tenker ut fra seg selv. Om man hver dag jobber 8-4, to foreldre i fulle stillinger blir det MYE barnehage på ungene. I andre familier er det annerledes, folk jobber turnus, skift, offshore, deltid, norn er trygdede og noen som deg selv er uten fast jobb. Barna i slike familier har gjerne naturlig mindre barnehage enn, barna til de i de første avsnittet. De som MÅ benytte barnehage mye, benytter kanskje naturlig nok de fleste sjanser til å ha barna hjemme, og kan ikke forstå at andre ikke gjør det samme. Uten at de nødvendigvis tenker på at feks sykepleieren ikke leverer i barnehagen klokken 07:00 de dagene det er seinvakt, eller den tirsdagen de har fri, fordi de jobbet når det var helg. Anonymkode: 99264...311 Ja det er sant 😊 det er jo lurt å tenke på at alle familier har det ulikt. Barn er ulike. Noen har mer behov for barnehage, noen mindre. Det er forskjell på det også. Jeg er jo heldig å ha mulighet til å hente tidlig. De kan f.eks være i barnehagen fra 08:00, til 14:30 eller 15:00. Det kommer også ann på hvordan natta har vært. Anonymkode: fd18a...6b7
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #4 Skrevet 4. oktober 2021 Jeg vil snu på spørsmålet: dere som har barn som bare «koooser seg» med lange dager i barnehagen, dere som har både ferie og fri uten å savne barna deres, hvorfor MÅ dere på død og liv ha applaus fra fremmede folk på et forum? Hvorfor ikke bare gjøre det dere allerede «vet» er bra og riktig? Siden alt er tipp topp? De fleste mennesker har mer enn nok med seg og sitt. Jeg ønsker å være mye sammen med barna mine, men gir da totalt f.. i hvordan andre innretter seg. Men spør du meg så kan jeg godt svare at jeg koser meg med barna og prioriterer tid med den når det lar seg gjøre. Spør du meg så kan jeg også si at jeg tror nok at noen barn blir mer slitsomme å være rundt når de er lite hjemme og ikke så vant til å innrette seg i familiesettingen eller underholde seg selv. (På generell basis vel og merke. Jeg har ingen synspunkter på hvordan enkeltpersoner lever sine liv.) Anonymkode: 48634...163 5
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #5 Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Har lest så mye i det siste om andre som ser ned på foreldre som sender barna i barnehagen, selvom foreldre har fri. Hvorfor?? Jeg selv kjenner heller på motsatt når barna enten har ferie, eller er syke, de vil såå gjerne til barnehagen, og kan kjenne litt på den samvittigheten fordi det er noe de trenger 😅 I barnehagen er de med andre barn. De koser seg. De utvikler seg mer i barnehagen enn kun hjemme med foreldre. Søsken går ikke bare oppå hverandre å krangler. Såklart er det fint og koselig å ha den tiden med dem 🥰 Men tiden i barnehagen er uerstattelig på mange måter. Kan dere som er imot å ha de i barnehagen i ferier forklare hvorfor? Jeg har selv ikke fast jobb, men sender likevel uten å ha dårlig samvittighet. Det er for min del godt å kunne både slappe av, ha tiden til husarbeid i ro, og ordne i stand flere ting 😅 5åringen har også autisme, så når det er ferier fra barnehagen, og rutiner endrer seg, så går det veldig dårlig i kroppen hans. Så det er kjempe fint som høstferie at man kan velge om de skal være der eller ikke 😊 Anonymkode: fd18a...6b7 Her utviklet barna seg mer hjemme. De var langt forann de andre når de begynte senere i barnehagen. De har også det bedre og mindre stressende hjemme med foreldrene enn i en barnehage så tidlig. De har ikke det sosiale behovet når de enda er så liten. Og du kan gå på badeland, lekeland, lekeplasser og andre ting og treffe andre barn. Eller andre barn i familien eller venner. Kunne ikke falt meg inn å hatt barna i barnehagen om jeg selv hadde fri en uke. En dag ja. Men de trenger fri de og. Altfor mange har altfor lange dager. Har vært en del artikler om dette i det siste og i flere år faktisk. At det kan være skadelig og for stressende for så små barn og begynne så tidlig i barnehagen. Jeg får barn for å oppdra de selv. Men forstår de som ikke orker å ha barna hjemme lenge og vil komme seg ut i verden og sosialisere og få fri. Men de får allivel flere barn ofte. Tenker at alle gjør det som passer de best. Og har du ikkee lyst eller mulighet å være hjemme med barnet så har det sikkert bedre i barnehagen. Folk må slutte å trykke ned andre uansett hvilket valg de tar. Det er mye andre ikke vet om hverandre. Kanskje en person som går hjemme men har barnet i barnehagen er syk, går i behandling eller trenger tid for å klare hverdagen. Kanskje de ikke klarer å gi barnet nok stimuli så da har de det bedre i barnehagen. Kanskje de bare hadde satt barnet forann tv hele dagen , da har barnet det bedre i barnehagen. Men uansett hvor mange som sier det er best i barnehagebøn da lærer de mest og utvikler seg mest, bullshit! Anonymkode: 0598e...6a2 2
itfruen Skrevet 4. oktober 2021 #6 Skrevet 4. oktober 2021 Enig med deg, ts. Er så lei av slike tråder! Folk må få lov til å bestemme hvor mye de vil la barna være hjemme eller i bhg. Folk er forskjellige og barn har forskjellige behov. Det er ingen fasit! Du er ikke en bedre mor fordi barnet ditt er mer hjemme enn i bhg eller vice versa. Og hvorfor må man spørre på et forum om hva som er «normalt» og få en slags «godkjenning» på hva som er greit eller ikke greit. Med førstemann så leverte vi sent og hentet tidlig. Vi var begge i jobb. Nå har vi fått nr to og vi leverer eldste fortsatt sent, men henter sent også. Hun tar heller ikke mer fri enn det som bhg pålegger oss. Ingen dårlig samtivittighet for det. Fordi det er det som er best for VÅRT barn.
GammelKaktus Skrevet 4. oktober 2021 #7 Skrevet 4. oktober 2021 Folk må da få gjøre det som passer de best. For vår del så var guttungen fornøyd enten han var hjemme eller i barnehagen så da ble det til at vi koste oss hjemme når det var ferier for da hadde vi mulighet til å treffe venner utenom barnehagen. Har en annen ro når man kan gå hjemme og bare slappe av og ikke måtte følge et skjema. Føler man blir shamet uansett hva man gjør her, kg i et nøtteskall derfor man ikke skal ta ting så seriøst her inne og heller forholde seg til den virkelige verden der folk faktisk gjør det som passer sin familie best og folk egentlig driter i hva du gjør for de er opptatt av seg og sitt.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #8 Skrevet 5. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 4.10.2021 den 11.29): Jeg vil snu på spørsmålet: dere som har barn som bare «koooser seg» med lange dager i barnehagen, dere som har både ferie og fri uten å savne barna deres, hvorfor MÅ dere på død og liv ha applaus fra fremmede folk på et forum? Hvorfor ikke bare gjøre det dere allerede «vet» er bra og riktig? Siden alt er tipp topp? De fleste mennesker har mer enn nok med seg og sitt. Jeg ønsker å være mye sammen med barna mine, men gir da totalt f.. i hvordan andre innretter seg. Men spør du meg så kan jeg godt svare at jeg koser meg med barna og prioriterer tid med den når det lar seg gjøre. Spør du meg så kan jeg også si at jeg tror nok at noen barn blir mer slitsomme å være rundt når de er lite hjemme og ikke så vant til å innrette seg i familiesettingen eller underholde seg selv. (På generell basis vel og merke. Jeg har ingen synspunkter på hvordan enkeltpersoner lever sine liv.) Anonymkode: 48634...163 👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼 Anonymkode: ff5b6...e3d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå