Gå til innhold

Har jeg sendt feil signaler tro?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror kanskje jeg legger dette i feil kategori, men vet egentlig ikke helt hvor det hører hjemme  heller så jeg prøver her.

For et drøyt år siden flyttet det inn en mann på min alder (ca 45 år) i nabooppgangen her jeg bor. Vi hilste da vi traff hverandre og etter et par måneder så ble samtalene stadig lengre. En dag spurte han om jeg hadde telefonnummeret til vaktmesteren og jeg videresendte kontaktinfoen hans.

Det var da naboen fikk mitt telefonnummer, og etter noen dager begynte han å sende meg små hilsener. Det kunne være -God helg! -Ha en fin dag! o.l. Jeg svarte som oftest, man er jo høflig. Men så begynte han å ringe meg på kveldene og vi kunne ha timeslange, veldig hyggelige og morsomme samtaler om alt mellom himmel og jord. Men ingen av oss har noengang nevnt noe om forhold, invitert hverandre noe sted eller noe som helst. Så jeg har trodd at vi kun har vært venner, men plutselig fortalte han at moren hans visste alt om meg. Da ringte det noen bjeller hos meg. Jeg spurte hvordan hun kunne vite så mye om meg og han bekreftet at det var han som hadde fortalt henne alt han visste. Og da begynner jeg å lure på om det er jeg som har sendt ut feil signaler. Tror han at vi har noe på gang? Har han blitt følelsesmessig engasjert i meg? Og hvordan skal jeg klare å avverge det her, uten at vi blir uvenner for livet? 

Det må jo være en grunn til at han har involvert moren sin? Får helt angst av dette, for det har aldri vært min intensjon at vi skulle være noe mer enn naboer. Eller er det bare jeg som overtolker alt? 

Anonymkode: c2a0b...a7c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du har timelange samtaler med han på kveldene har du jo investert såpass mye med tid på han at det er på ingen måte rart om han har sett for seg at dette kan lede noe sted. 

Anonymkode: 142d5...562

• Liker 6
Skrevet

Jeg har ikke pleid å ha timeslange samtaler med min nabo, så skjønner godt at han tror dere har noe på gang

• Liker 4
Skrevet

Jeg har også fått en ny nabo. Den gamle flyttet plutselig ut etter nesten 20 år. Det sto ikke noe navn. Ingen gikk ut eller inn? Jeg visste ikke hvem han var. Jeg var nysgjerrig, så jeg googlet ham. Jeg har gjort masse research på nettet gjennom hele livet, og står det noe på nettet, så finner jeg det som oftest.

Likevel har jeg aldri snakket med ham, men jeg vet godt hvem han er. Det å blande meg borti hans liv er noe helt annet. Det er slike ting som jeg aldri gjør av prinsipp.

Nå har han endelig skrevet navnet sitt på nettet på 1881, så nå spiller det ingen rolle uansett. Litt creepy er det kanskje, men jeg var nysgjerrig. Ikke noe mer.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Når du har timelange samtaler med han på kveldene har du jo investert såpass mye med tid på han at det er på ingen måte rart om han har sett for seg at dette kan lede noe sted. 

Anonymkode: 142d5...562

uglejenta skrev (5 minutter siden):

Jeg har ikke pleid å ha timeslange samtaler med min nabo, så skjønner godt at han tror dere har noe på gang

Uff ja, jeg skjønner jo det nå. Og jeg har heller aldri hatt lange telefonsamtaler med naboer før, men jeg har liksom skyldt litt på korona og at vi har vært ganske isolerte. Og det har utviklet seg så gradvis at jeg ikke har lagt merke til det. Men forstår nå at jeg har dummet meg ut. Har jo egentlig bare prøvd å være hyggelig, også har det antagelig blitt mistolket.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Uff ja, jeg skjønner jo det nå. Og jeg har heller aldri hatt lange telefonsamtaler med naboer før, men jeg har liksom skyldt litt på korona og at vi har vært ganske isolerte. Og det har utviklet seg så gradvis at jeg ikke har lagt merke til det. Men forstår nå at jeg har dummet meg ut. Har jo egentlig bare prøvd å være hyggelig, også har det antagelig blitt mistolket.

Men prøve å være hyggelig? Time ut og time inn så lenge? 

Jeg ville ikke brukt så mye tid på noen uten at det var for noe. Hvorfor har du gjort det? 

Skrevet
Lacy skrev (2 timer siden):

Men prøve å være hyggelig? Time ut og time inn så lenge? 

Jeg ville ikke brukt så mye tid på noen uten at det var for noe. Hvorfor har du gjort det? 

Ja det kan du lure på. Lurer på det jeg også. Men trodde rett og slett at det var begynnelsen på et vennskap. Trodde at man kunne bli kjent og skravle med folk uten at vedkommende automatisk skulle tro at det lå noe mer bak. Kan man ikke bare være venner? 

Skrevet

Fikk ikke med meg hvor gammel du er? Er du så mye yngre at det er rart av han å tro at det kan bli noe?

Anonymkode: b091a...1be

Skrevet

Fade ut litt og ikke svar når han ringer.

Hvis du sier at du ikke er interessert,så kommer han bare til å svare at du har innbilt deg interessen hans.

Anonymkode: f7331...2e0

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Fikk ikke med meg hvor gammel du er? Er du så mye yngre at det er rart av han å tro at det kan bli noe?

Står i HI at de er jevngamle.

Anonymkode: dc07b...faa

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Står i HI at de er jevngamle.

Anonymkode: dc07b...faa

Takk, overså det helt😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...