Gå til innhold

Drømmemannen glapp

Anbefalte innlegg

Skrevet

For 2 mnd siden møtte jeg en fyr via tinder, det var full klaff og jeg fikk hovedrollen i en romantisk komedie - jeg svevde på skyer. Allerede etter date nr 2 visste jeg på sikt at jeg så for meg en fremtid med denne mannen. Han er noen år eldre enn meg og vi har gått to ulike veier i livet. Han gikk for familielivet pluss rett i jobb etter endt skolegang, mens jeg har tatt 6 år på universitet men stort sett vært i forhold foruten om de to siste årene. 

Han har barn fra et langvarig tidligere forhold som endte brått og hardt. Han har ikke lagt skjul på at småbarnstiden var tøff og èn av barna hans ble født livstruende syk. Fra hva han har fortalt virker denne tiden som svært traumatisk for han.

Jeg ønsker barn, men han kan ikke se for seg flere. Jeg er 31 år og ser på barn som en viktig del av min fremtid. Blitt forelsket i denne mannen, men har bestemt meg for å ikke gi opp drømmen om egne barn. Det var jeg som fikk ballen til å rulle og tok dette opp, og trodde jeg var forberedt på et brudd - men det var jeg altså ikke. Er helt knust i tusen biter...

Svært lenge siden jeg har fått følelser for noen, og har vært på endeløst mange dates uten denne intensiteten. Føler jeg må kjempe for kjærligheten, men usikker på hvordan og om det er mulig uten å presse han/gi opp drømmen.

Dette skjedde i helgen, og gir han i første omgang tenkepause uten kontakt for å se om han tenker det samme om meg etter "bruddet".

Noen som har opplevd noe lignende?

Anonymkode: 903b6...013

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han var ikke drømmemannen din. Menn med barn vil ofte ikke ha flere, dessverre. Du møter nok en du liker som vil det samme som deg. 

Anonymkode: e0da9...af1

• Liker 5
Skrevet

Kjære deg, det var kjipt 💔 Dere har ulike ønsker for livet fremover. Sånn er det bare. Barn/ikke barn kan og skal man ikke kompromisse på!

Prøv å ta med deg de sidene du likte ved han og se om ikke det dukker opp en mann med noen av de samme kvalitetene men også samme fremtidsdrømmer som deg.

Anonymkode: acd97...60a

• Liker 2
Skrevet

Han var jo ikke drømmemannen siden han ikke ønsket flere barn. Og for din del skal du huske at det ikke er bare lett å komme inn i en familie med barn fra før, og spesielt ikke når du ønsker egne barn. Dette kunne blitt veldig komplisert uansett. Og jeg forstår veldig godt at han er ferdig med småbarnsfasen når han alt har to barn, og det i tillegg har vært ekstra krevende i forbindelse med de barna han har. Er man ulike på ønske ang barn så er det sjeldent håp, og det ender ofte opp med bitterhet i forhold til den som må "gi etter" og legge bort sitt ønske. Du finner nok en annen mann som ønsker å starte en familie med deg.❤️

Anonymkode: ac9b0...579

• Liker 1
Skrevet

Innerst inne forstår jeg at det ikke finnes en vei utenom. Men sitter langt inne og avslutte med en mann som krysser av alle de viktige punktene i livet. Føler meg litt snytt for tid og energi. Skal gi meg selv noen dager som bitter. Kan jo ta noe skyld for denne situasjonen, men til syvende og sist er det ikke meg det står på. 

Da må jeg tilbake på tinder - igjen!!

ts

• Hjerte 1
Skrevet
lolliense skrev (3 minutter siden):

Innerst inne forstår jeg at det ikke finnes en vei utenom. Men sitter langt inne og avslutte med en mann som krysser av alle de viktige punktene i livet. Føler meg litt snytt for tid og energi. Skal gi meg selv noen dager som bitter. Kan jo ta noe skyld for denne situasjonen, men til syvende og sist er det ikke meg det står på. 

Da må jeg tilbake på tinder - igjen!!

ts

Det må du..men en erfaring klokere er du..

• 7 måneder senere...
Skrevet

En liten oppdatering for dere som svarte meg i all min håpløshet..

Etter noen runder med opp og nedturer bestemte vi oss for å satse på forholdet. Vi er nå kjærester og jeg er involvert med barna hans. Jeg har ikke inngått noe kompromiss med han og felles barn ligger nå i fremtiden.

Det har vært vanskelig og tungt for oss begge, men vi velger og tror vi gjør det rette for forholdet♥️

• Liker 3
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
lolliense skrev (6 minutter siden):

Etter noen runder med opp og nedturer bestemte vi oss for å satse på forholdet. Vi er nå kjærester og jeg er involvert med barna hans. Jeg har ikke inngått noe kompromiss med han og felles barn ligger nå i fremtiden.

Det har vært vanskelig og tungt for oss begge, men vi velger og tror vi gjør det rette for forholdet♥️

Så bra.  kanskje han bare trenger litt lengre tid på å bli trygg på deg og at det er et forhold som vil vare før han blir trygg nok på å  vurdere flere barn.

Anonymkode: 70769...093

Skrevet

Tid og tillit samt at faren hans (som jeg ikke hadde møtt på det tidspunktet) dyttet han i riktig retning. 

Jeg har flere forhold og dating bak meg enn han og var veldig sikker i min sak fra 2. date.

Det var veldig rart for meg at en person kunne fremprovosere så sterke følelser i meg så fort. Mistet helt fotfestet den første tiden, men nå er heldigvis den første intense fasen over

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.10.2021 den 9.09):

For 2 mnd siden møtte jeg en fyr via tinder, det var full klaff og jeg fikk hovedrollen i en romantisk komedie - jeg svevde på skyer. Allerede etter date nr 2 visste jeg på sikt at jeg så for meg en fremtid med denne mannen. Han er noen år eldre enn meg og vi har gått to ulike veier i livet. Han gikk for familielivet pluss rett i jobb etter endt skolegang, mens jeg har tatt 6 år på universitet men stort sett vært i forhold foruten om de to siste årene. 

Han har barn fra et langvarig tidligere forhold som endte brått og hardt. Han har ikke lagt skjul på at småbarnstiden var tøff og èn av barna hans ble født livstruende syk. Fra hva han har fortalt virker denne tiden som svært traumatisk for han.

Jeg ønsker barn, men han kan ikke se for seg flere. Jeg er 31 år og ser på barn som en viktig del av min fremtid. Blitt forelsket i denne mannen, men har bestemt meg for å ikke gi opp drømmen om egne barn. Det var jeg som fikk ballen til å rulle og tok dette opp, og trodde jeg var forberedt på et brudd - men det var jeg altså ikke. Er helt knust i tusen biter...

Svært lenge siden jeg har fått følelser for noen, og har vært på endeløst mange dates uten denne intensiteten. Føler jeg må kjempe for kjærligheten, men usikker på hvordan og om det er mulig uten å presse han/gi opp drømmen.

Dette skjedde i helgen, og gir han i første omgang tenkepause uten kontakt for å se om han tenker det samme om meg etter "bruddet".

Noen som har opplevd noe lignende?

Dere er på forskjellige faser i livet. Ikke kompatible med andre ord. 

AnonymBruker
Skrevet

Håper det ordner seg for dere begge. Hva tenker han rundt å få egne barn nå da? Eller er han fortsatt skeptisk?

Anonymkode: 2b0f8...65c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mente flere barn 😅

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Håper det ordner seg for dere begge. Hva tenker han rundt å få egne barn nå da? Eller er han fortsatt skeptisk?

Jeg går ikke på prevensjon og vi tar heller ikke noe hensyn til det. 
Siden sist har jeg byttet jobb og bor nå noe nærmere hverandre men fortsatt ikke pendleravstand, 1 15 min. Vi snakker om samboerskap, så vi får se hva som skjer ila sommeren/høsten. Har et behov for å gjøre det litt til mitt eget før jeg flytter inn.
Jobber enormt mye nå for å få opp gjennomsnitts inntekten slik at jeg får utbetalt 6G i barselpermisjon. 
Jeg ser for meg graviditet ila 2022

AnonymBruker
Skrevet

Uff, leit å høre. Håper du finner frem urkvinnen i deg nå og lar menn være. Alt vi skal finne oss i, for så å bli dumpa. DET er det ikke verdt mener jeg..

Anonymkode: f910e...1b7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.10.2021 den 10.08):

Kjære deg, det var kjipt 💔 Dere har ulike ønsker for livet fremover. Sånn er det bare. Barn/ikke barn kan og skal man ikke kompromisse på!

Prøv å ta med deg de sidene du likte ved han og se om ikke det dukker opp en mann med noen av de samme kvalitetene men også samme fremtidsdrømmer som deg.

Dette! 
Det er dessverre sånn at om man finner seg kjæreste med barn fra før av, ønsker de ofte ikke flere barn. Og verre kan det bli jo eldre barna er, for da er de er gjerne ferdig med tiden som småbarnsforelder. 

Men om du gir opp drømmen om egne barn, vil du med stor sannsynlighet ende opp bitter med årene. Og hva om det blir et brudd mellom dere etter at det er for sent for deg å få egne barn?

Om han gir etter og får et barn til, selv om han egentlig ikke ønsker, kan han ende opp bitter, føle seg fanget og ønske seg bort fra familielivet. Det kan fort bli et forhold basert på krangling, og at du føler deg alene om barnet, før det ender opp med brudd mellom dere. 

Så ta heller med deg tipset fra AB jeg siterte, med å ta med deg de sidene du likte ved han, i leting etter en mann som matcher dine fremtidsdrømmer bedre enn denne mannen.

Anonymkode: 761b3...af7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
lolliense skrev (På 11.5.2022 den 16.22):

Han har gått med på å få flere barn? Så fint, håper det ordner seg. 

AnonymBruker
Skrevet

Ts her!

Vi har blitt enige om felles barn. 
Dette er noe han også ønsker, men han er åpenbart redd for et brudd igjen. 
Ville aldri presset en mann til å ha flere barn om han ikke har noe ønske om det, men han har nok trengt tid til å prosessere alt.  Vi er begge svært familieorienterte og liker best rolige helger med de nærmeste. 

Det er mange nyanser som gjør at man endrer mening og oppfatning av et forhold/situasjon.

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...