AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #1 Skrevet 4. oktober 2021 Hei Mener at de nye reglene er slik at man kan avtale med arbeidsgiver at man kan prøve seg i arbeid selv om man er 100% sykemeldt. Noen som vet om dette gjelder selv om man har fått unntak for aktivitetsplikt etter 8 uker? Anonymkode: 8899b...949
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #2 Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hei Mener at de nye reglene er slik at man kan avtale med arbeidsgiver at man kan prøve seg i arbeid selv om man er 100% sykemeldt. Noen som vet om dette gjelder selv om man har fått unntak for aktivitetsplikt etter 8 uker? Anonymkode: 8899b...949 Ja, det gjelder. Men jeg snakker av erfaring når jeg sier at leger og helsepersonell noen ganger vet best om at sykemeldt fra jobb kan være lurt litt lenger enn man selv tror. Har brent meg noen ganger. God bedring Anonymkode: a8c5c...ab7
Manimal Skrevet 4. oktober 2021 #3 Skrevet 4. oktober 2021 (endret) AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja, det gjelder. Men jeg snakker av erfaring når jeg sier at leger og helsepersonell noen ganger vet best om at sykemeldt fra jobb kan være lurt litt lenger enn man selv tror. Har brent meg noen ganger. God bedring Anonymkode: a8c5c...ab7 Er du helt sikker på dette? Tidligere var det i hvert fall ikke slik. God bedring ts! Endret 4. oktober 2021 av Manimal
Chord Skrevet 4. oktober 2021 #4 Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ja, det gjelder. Anonymkode: a8c5c...ab7 Dette stemmer. Du styrer det selv og må da kjenne på det selv. Det er lov å prøve seg litt og ta ting i ditt tempo. Det eneste du må gjøre er å fylle ut skjema på ditt nav om hvor mye du har jobbet (enten timer eller prosent) i sykemeldingsperioden. Bare vær forsiktig og lytt til kroppen. I mange tilfeller er det godt å bare få være på jobb, komme seg ut av huset og f eks treffe kolleger, selv om du ikke gjør så fryktelig mye. God bedring 😊 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå