Kattedamen Skrevet 4. oktober 2021 #1 Skrevet 4. oktober 2021 Noen som har en løsning på hvordan å studere, når man er avhengig av inntekten sin og har 2 små barn som tar all fritid?😐
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #2 Skrevet 4. oktober 2021 Kattedamen skrev (1 minutt siden): Noen som har en løsning på hvordan å studere, når man er avhengig av inntekten sin og har 2 små barn som tar all fritid?😐 Nettatudie, kvelder eller vente til barna er eldre. Om du er alene får du støtte av lånekassa. Tror jeg fikk 80k i halvåret, hadde 12k inn fast i mnd utenom. Anonymkode: a9275...6e6 1
Ny Bruker Skrevet 4. oktober 2021 #3 Skrevet 4. oktober 2021 Jeg studerte etter leggetid og i helgene. 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #4 Skrevet 4. oktober 2021 Er å være strukturert og bruke kveldene. Rydding kan barna være med på . Har du en mann vil jo han hjelpe deg til å få til dette. Anonymkode: 83fef...078
Luckie Skrevet 4. oktober 2021 #5 Skrevet 4. oktober 2021 Noe må du nesten ofre skal du få det til. 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #6 Skrevet 4. oktober 2021 Spørs hva du ønsker å studere? Jeg studerer men får det dekt fra arbeidsplassen, får ikke like mye lønn som før men bedre enn ingenting. det krever enorm innsats, så du må være motivert. En minioversikt over dagene mine: - 06.00: står opp 1 time før alle andre for å gjøre meg klar for dagen. - 07-08: morgenstell og levering i bhg - skole fra 08-15/16. - henting i bhg og middag - lek/underholding. - 18-19: kveldsstell og natta - 19-22 forberedelser til neste dag, rydd/vask og enda mer skoleabreid. Det hender vi begynner 09, eller slutter tidligere. Da bruker jeg tiden på å dusje/gjøre klar middagen/andre ting som må gjøres. Med andre ord så er det lite tid på sofaen og seg selv, men hvis man er motivert så er alt mulig! har du samboer? Isåfall så kanskje han er villig til å betale litt mer mens du studerer slik at du kanskje overlever på stipend og lån? Anonymkode: 1daa3...504
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #7 Skrevet 4. oktober 2021 Jeg tok en bachelor da mine små var to, tre og fem år. Alenemor, aldri barnefri. Finnes ikke strukturert, men er vanvittig sta. Jeg jobbet ikke ved siden av, men klarte meg med det jeg fikk fra Lånekassen. Anonymkode: b383d...175 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #8 Skrevet 4. oktober 2021 Ha en strukturert hverdag og hold deg til planen. Les til faste tider og gjerne etter leggetid for å ikke plutselig havne bakpå når barna er syke. Jeg er student i et profesjonsstudie og er alene med et barn med spesielle behov, klarer jeg det så klarer du det ☺️❤️ Anonymkode: 47b42...236 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #9 Skrevet 4. oktober 2021 Folk som virkelig vil, får det til! Spørs jo hva slags utdanning du tenker. Voksenopplæring er på dagtid, vet ikke med høyskoler. Økonomisk sett, så søker man støtte fra Lånekassa når man ikke har mulighet til å jobbe veldig mye. Jeg tar en "lavere" utdannelse nå, med nettundervisning én kveld i uken. Har jo mulighet til å jobbe én del på dagtid. Anonymkode: d5416...9d6
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #10 Skrevet 4. oktober 2021 Jeg er deltidsstudent får full lønn fra jobben. Anonymkode: 9f160...a03
Kattedamen Skrevet 4. oktober 2021 Forfatter #11 Skrevet 4. oktober 2021 Tusen takk for svar og innspill dere 🥰 jeg har gjort litt research nå, og funnet ut at gratis kurs på nett/app kan gjøre det mulig for meg å nå drømmen min om jeg er strukturert og står på. men helt klart- læring etter ungene er lagt for kvelden, det er eneste sjans jeg har 😅
Kattedamen Skrevet 4. oktober 2021 Forfatter #12 Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg er deltidsstudent får full lønn fra jobben. Anonymkode: 9f160...a03 Studerer du da noe som er relevant for jobben din? For jeg vil bytte til noe helt annet enn det jeg gjør i dag.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #13 Skrevet 4. oktober 2021 Jeg var fulltidsstudent da mine barn var små, og jeg var alenemamma 80% av tiden. Pendlet 9 mil til studiestedet hver dag (t/rt til sammen), og jobbet litt ved siden av. Tok fullt studielån, fikk noe støtte til materiell og barnepass, etter som jeg var alene med barna. Jobbet nattevakt i bolig de helgene barna var hos far, og var støttekontakt en kveld i uka for å spe på inntektene. Beste tiden i mitt liv! Det var så mye enklere å være student og småbarnsmamma, enn fulltidsansatt og småbarnsmamma. Gjorde det meste av skolearbeidet i fritimer, kollokviegrupper og på studiedagene. Noen kvelder måtte jeg selvfølgelig skrive oppgaver eller lese fagstoff. Anonymkode: c9ca9...75a
Kattedamen Skrevet 4. oktober 2021 Forfatter #14 Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg var fulltidsstudent da mine barn var små, og jeg var alenemamma 80% av tiden. Pendlet 9 mil til studiestedet hver dag (t/rt til sammen), og jobbet litt ved siden av. Tok fullt studielån, fikk noe støtte til materiell og barnepass, etter som jeg var alene med barna. Jobbet nattevakt i bolig de helgene barna var hos far, og var støttekontakt en kveld i uka for å spe på inntektene. Beste tiden i mitt liv! Det var så mye enklere å være student og småbarnsmamma, enn fulltidsansatt og småbarnsmamma. Gjorde det meste av skolearbeidet i fritimer, kollokviegrupper og på studiedagene. Noen kvelder måtte jeg selvfølgelig skrive oppgaver eller lese fagstoff. Anonymkode: c9ca9...75a Imponerende
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #15 Skrevet 4. oktober 2021 Jeg jobber 100%, tar samlingsbasert studie samtidig. Da har jeg 3 samlinger á to dager i halvåret, også leser jeg på kveldstid. Studerer noe relevant for jobben da, så får lønn når jeg er på samling Anonymkode: 13d60...e1d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå