Kattedamen Skrevet 4. oktober 2021 #1 Skrevet 4. oktober 2021 Hei, og takk for at du leser! jeg har et stort ønske om å bli programmerer, men aner ikke hvordan jeg skal gå frem... jeg har i dag en jobb som jeg er avhengig inntekten av, i tillegg til mann og små barn = ingen fritid. noen tips til hvordan jeg kan klare å nå drømmen min?
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #2 Skrevet 4. oktober 2021 Finnes masse videoer og gratis kurs på internett. Har du lidenskapen er det mulig å lære seg det selv. https://www.youtube.com/watch?v=gfkTfcpWqAY Anonymkode: 5e810...d1c 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #3 Skrevet 4. oktober 2021 Codeacademy er et godt sted med lette kurs. Men du må like å drive med slikt ellers kommer du aldri til å komme deg igjennom. Anonymkode: dcdd8...157 1
Gjest irkan90 Skrevet 4. oktober 2021 #4 Skrevet 4. oktober 2021 www.salt.study Tok det kurset (gratis), ble ansatt som konsulent hos dem i 6 måneder med 480k inntekt. Har nå fast stilling i Oslo som utvikler med lønn over 600k. Høyere utdanning fra før hjelper. Programmeringserfaring også. Men det er ikke et krav!
Kattedamen Skrevet 4. oktober 2021 Forfatter #5 Skrevet 4. oktober 2021 Takk for svar. Etter å ha gjort litt research så har jeg bestemt meg for å fokusere først på å lære meg html, Css og javascript. fant en side som heter freecodecamp, som virker kjempe bra!!! I tillegg til en app jeg har brukt litt tidligere for å lære Python. så nå skal jeg virkelig prøve å bli flink nok til å kunne få en jobb innen frontend-utvikling i fremtiden 😄 føler meg positiv!
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #6 Skrevet 4. oktober 2021 html og css er veldig basic, men om du lærer javascript med react eller angular så kan du ha bedre muligheter men har du ikke utdannelse i det og ingen fritid til å videreutdanne deg så er det ikke gjort i en fei altså.. skal du få jobb uten utdannelse bør du kunne vise til kunnskaper og feks vise prosjekter du har gjort, ikke bare si at du har tatt gratis kurs på nettet. Pluralsight er en annen fin side med kurs forresten. Koster litt men ikke mye. Anonymkode: a701e...757 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #7 Skrevet 4. oktober 2021 Kan jeg spørre hva du jobber som i dag? For i mange IT-jobber er det en fordel med domenekunnskap, altså kunnskap innen den bransjen man utvikler eller drifter IT-systemer for. Så det du kan gjøre er jo å se på jobbannonser for IT-stillinger der den faglige bakgrunnen din kan være litt relevant, og se hva slags teknisk kunnskap de er ute etter som du da kan begynne å lære deg. Anonymkode: a701e...757 1
Gjest irkan90 Skrevet 4. oktober 2021 #8 Skrevet 4. oktober 2021 8 minutter siden, Kattedamen said: Takk for svar. Etter å ha gjort litt research så har jeg bestemt meg for å fokusere først på å lære meg html, Css og javascript. fant en side som heter freecodecamp, som virker kjempe bra!!! I tillegg til en app jeg har brukt litt tidligere for å lære Python. så nå skal jeg virkelig prøve å bli flink nok til å kunne få en jobb innen frontend-utvikling i fremtiden 😄 føler meg positiv! Bra! Det finnes mange muligheter. Markedet er sulteforet på utviklere og kaster penger etter deg. Når det er sagt er det lettere å benytte seg av SALT eller noen av disse kode bootcampene som en inngangsport, spesielt hvis du har barn og familie i tillegg. Da er det ekstra viktig å være strukturert og å ha et miljø runft deg. Jeg studerte med en ung mor med et lite barn - hun kom seg gjennom og er ansatt i dag 😊
Kattedamen Skrevet 4. oktober 2021 Forfatter #9 Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Kan jeg spørre hva du jobber som i dag? For i mange IT-jobber er det en fordel med domenekunnskap, altså kunnskap innen den bransjen man utvikler eller drifter IT-systemer for. Så det du kan gjøre er jo å se på jobbannonser for IT-stillinger der den faglige bakgrunnen din kan være litt relevant, og se hva slags teknisk kunnskap de er ute etter som du da kan begynne å lære deg. Anonymkode: a701e...757 Jeg har jobbet med salg og som prosessoperatør, men programmering er nå drømmen.. takk for tips!
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #10 Skrevet 4. oktober 2021 52 minutter siden, irkan90 said: www.salt.study Tok det kurset (gratis), ble ansatt som konsulent hos dem i 6 måneder med 480k inntekt. Har nå fast stilling i Oslo som utvikler med lønn over 600k. Høyere utdanning fra før hjelper. Programmeringserfaring også. Men det er ikke et krav! 39 minutter siden, irkan90 said: Bra! Det finnes mange muligheter. Markedet er sulteforet på utviklere og kaster penger etter deg. Når det er sagt er det lettere å benytte seg av SALT eller noen av disse kode bootcampene som en inngangsport, spesielt hvis du har barn og familie i tillegg. Da er det ekstra viktig å være strukturert og å ha et miljø runft deg. Jeg studerte med en ung mor med et lite barn - hun kom seg gjennom og er ansatt i dag 😊 Slik jeg har forstått det så stilles det strenge krav for å bli utdannet hos salt. Man må være på et nivå hvor man faktisk klarer å lære programmering svært raskt. Hva slags utdanning hadde du før du tok kurset og hvor mye programmering kunne du før du startet? Anonymkode: 4e97b...1c6
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #11 Skrevet 4. oktober 2021 1 hour ago, Kattedamen said: Takk for svar. Etter å ha gjort litt research så har jeg bestemt meg for å fokusere først på å lære meg html, Css og javascript. fant en side som heter freecodecamp, som virker kjempe bra!!! I tillegg til en app jeg har brukt litt tidligere for å lære Python. så nå skal jeg virkelig prøve å bli flink nok til å kunne få en jobb innen frontend-utvikling i fremtiden 😄 føler meg positiv! Ønsker ikke være negativ, men prøv å finn ut hvor lett det er å bli ansatt etter kun egenstudier. Mulig det greieste er å ta en bachelor-grad. Anonymkode: 4e97b...1c6
Gjest irkan90 Skrevet 4. oktober 2021 #12 Skrevet 4. oktober 2021 (endret) 11 minutter siden, AnonymBruker said: Slik jeg har forstått det så stilles det strenge krav for å bli utdannet hos salt. Man må være på et nivå hvor man faktisk klarer å lære programmering svært raskt. Hva slags utdanning hadde du før du tok kurset og hvor mye programmering kunne du før du startet? Anonymkode: 4e97b...1c6 Jeg kunne mye; de fleste kunne en del. Jeg har mastergrad i jus; enkelte var barnehagenedarbeidere. De som falt fra hadde ikke studert nok på forhånd, men du trenger ikke være superflink på noen som helst måte. Derimot går du gjennom en evnetest, en personlighetstest, og fire runder med intervju. Kommer du gjennom det nåløyet handler resten om å forberede seg godt. Endret 4. oktober 2021 av irkan90
Kattedamen Skrevet 4. oktober 2021 Forfatter #13 Skrevet 4. oktober 2021 irkan90 skrev (1 time siden): Jeg kunne mye; de fleste kunne en del. Jeg har mastergrad i jus; enkelte var barnehagenedarbeidere. De som falt fra hadde ikke studert nok på forhånd, men du trenger ikke være superflink på noen som helst måte. Derimot går du gjennom en evnetest, en personlighetstest, og fire runder med intervju. Kommer du gjennom det nåløyet handler resten om å forberede seg godt. Spennende at det finnes slike muligheter! takk for oppmuntrende info 😄 Men da må du jobbe i Oslo?
Gjest irkan90 Skrevet 4. oktober 2021 #14 Skrevet 4. oktober 2021 3 hours ago, Kattedamen said: Spennende at det finnes slike muligheter! takk for oppmuntrende info 😄 Men da må du jobbe i Oslo? Ja, dessverre! Du kan spørre om å jobbe remote, men tviler på at SALT godtar det ettersom det gjør det vanskeligere å leie deg ut, spesielt nå etter pandemien når "alle" ønsker medarbeidere tilbake på kontoret igjen.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #15 Skrevet 5. oktober 2021 irkan90 skrev (På 4.10.2021 den 17.26): Jeg kunne mye; de fleste kunne en del. Jeg har mastergrad i jus; enkelte var barnehagenedarbeidere. De som falt fra hadde ikke studert nok på forhånd, men du trenger ikke være superflink på noen som helst måte. Derimot går du gjennom en evnetest, en personlighetstest, og fire runder med intervju. Kommer du gjennom det nåløyet handler resten om å forberede seg godt. Hvordan var det å få jobb etter Salt? Hvor mange ansetter Salt-utdannede programmerere? irkan90 skrev (23 timer siden): Ja, dessverre! Du kan spørre om å jobbe remote, men tviler på at SALT godtar det ettersom det gjør det vanskeligere å leie deg ut, spesielt nå etter pandemien når "alle" ønsker medarbeidere tilbake på kontoret igjen. I tillegg er lønningene høyere i Oslo enn andre steder. Anonymkode: 6b49b...f13
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #16 Skrevet 6. november 2021 On 10/4/2021 at 4:12 PM, irkan90 said: www.salt.study Tok det kurset (gratis), ble ansatt som konsulent hos dem i 6 måneder med 480k inntekt. Har nå fast stilling i Oslo som utvikler med lønn over 600k. Høyere utdanning fra før hjelper. Programmeringserfaring også. Men det er ikke et krav! Finnes det noe slikt i Oslo slik at man slipper å dra til Stockholm for å bli programmerer? Anonymkode: 4e97b...1c6
Gjest irkan90 Skrevet 6. november 2021 #17 Skrevet 6. november 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Finnes det noe slikt i Oslo slik at man slipper å dra til Stockholm for å bli programmerer? Anonymkode: 4e97b...1c6 Nei, dessverre. Selv om det funket fint med remote work er de nok ganske bestemt på å få folk fysisk til Stockholm nå som det er mulig igjen. Ellers er du kun der i 2-3 måneder, og jeg tror det er verdt det så hvis du kan ville jeg dratt. Du kan høre med dem. Har du gode grunner kan det hende de lar deg bli med remote 😊
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #18 Skrevet 7. november 2021 Programmering er svært vanskelig. Du MÅ holde deg oppdatert på teknologi til enhver tid. Anonymkode: 3c4b0...8cb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå