Gjest Gjest Skrevet 30. september 2005 #1 Skrevet 30. september 2005 Jeg trenger en krem til min litt vanskelige kombinasjonshud. Huden på kinnene har en tendens til å bli tørr, mens huden i pannen, haken og på nesen er fete og hartendenser til ureheter. Jeg bruker Shisheido purness-serien nå, og er fornyd med rensen og tonicend deres, men har ikke funnet en bra krem for meg i den serien. Geleen virker ikke aktiv nok, og matifying-kremen funket ikke for meg overhodet. Har prøvd Vichy noramderm, som var i sterkeste laget, ikke ikke å greide å gi de tørre/normale områdene i huden nok fok. Jeg er ute etter en litt avansert krem som skal hjelpe til med å jevne ut forskjellighetene i huden, ikke bare en lett, oljefri fuktighetskrem.
Gjest Mariona Skrevet 30. september 2005 #2 Skrevet 30. september 2005 Jeg har skrevet et innlegg her før i dag fordi jeg har selv en veldig vanskelig hudtype. Den er uren, men også tørr og sensitiv. Blir lett rød og irritert i huden. Min erfaring er at produkter mot urenhetene gjør ting egentlig bare værre. Min hudpleier har fortalt meg at hun må få bukt med den tørre, sensitive overhuden, før hun gjør noe serlig med urenhetene.. Dette konkluderer hun med at hvis jeg bruker produkter direkte mot urenhetene, vil jeg få store, røde kviser.. Dette har hun faktisk helt rett i. Hvis jeg bruker produkter beregnet på fet hud, får jeg vonde, røde kviser. Jeg får da også innebygde kviser som er vonde og umulig å klemme ut. Bruker jeg derimot produkter mot tørr og sensitiv hud, blir huden generelt finere, men jeg får bittesmå kviser.. Dette har gjort til at jeg alltid har byttet tilbake til prod mot fet hud, fordi jeg selv føler at dette er det riktige for huden min. Hudpleieren ba meg legge bort de produktene og kun bruke de for tørr hud. Jeg måtte heller ikke finne på å peele huden min, da det ville irritere mer!! Jeg anbefaler deg å gå til hudpleier å få råd der! Jeg selv bruker harmonie fra decleor, og den er nydelig!!!
Gjest Virvel Skrevet 30. september 2005 #3 Skrevet 30. september 2005 (endret) Jeg er en av dem som har blitt Dr. Hauschka-frelst etter tips her inne. Det føles veldig rart i starten å skulle smøre olje i fjeset, men det har faktisk vist seg å være ganske effektivt. Jeg har nokså lik hudtype som deg, men nå er jeg ikke tørr lenger, og det er mye lenger mellom kvisene. Endret 30. september 2005 av Virvel
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2005 #4 Skrevet 30. september 2005 Jeg ville prøvdt Active Moist fra Dermalogica.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå