Drizzt Skrevet 4. oktober 2021 #1 Skrevet 4. oktober 2021 https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/Wjk2nK/doede-i-trafikkulykke-saa-ufattelig-trist Den svenske kunstneren døde i en trafikkulykke. Han var sammen med 2 politimenn i sivil bil. Alle 3 i bilen omkom. Det er uvisst hva som egentlig skjedde, men man vet så langt at Vilks bil kjørte i motsatt kjørefelt. Da krasjet den med en lastebil. Jeg håper politiet finner ut hva som egentlig skjedde og hvorfor Vilks bil kjørte i motsatt kjøreretning. Var det Vilks som kjørte selv? Mistet sjåføren kontroll over bilen? Kjørte sjåføren med vilje i feil kjøreretning? Var det et mislykket forsøk på forbikjøring? Det er uansett ufattelig trist at han er død. En liten trøst er at han slipper nå å leve mer i frykt og med drapstrusler hengende over seg og kan endelig finne fred. R.I.P. 5
Vampyrina Skrevet 4. oktober 2021 #2 Skrevet 4. oktober 2021 Merkelig sak. Det er 4-felts vei med et slags gjerde i mellom. Jeg har vanskelig for å tro at dette er en ulykke... Bilde av veien litt ned i denne saken. https://www.expressen.se/kvallsposten/konstnaren-lars-vilks-och-tva-poliser-doda-i-trafikolycka-i-markaryd/ 6
Luckie Skrevet 4. oktober 2021 #3 Skrevet 4. oktober 2021 Det er selvfølgelig muslimer som står bak. Tenkt å bli så forbanna krenka over noen tegninger at de må drepe folk. Latterlige folk med altfor mye fritid. Går rundt i kjole og ber ørten ganger om dagen. 14
Mooza Skrevet 4. oktober 2021 #5 Skrevet 4. oktober 2021 (endret) Jeg har liten tro på at svensk politi vil oppklare dette. Det er jo ikke sånn at de har god oppklaringsprosent på alle de dødsskytinger og bomber som allerede går av der... Anti-rasistisk senter jubler vel nå.. De har jo virkelig prøvd å male et skrekkbilde av denne mannen. Tenk å bli drept over tegninger og et ønske om ytringsfrihet. Nå vet vi jo ikke om dette er en ulykke eller ei. Men han hadde jo en fatwa på hodet og det har vært gjentatte attentat på han. Endret 4. oktober 2021 av Mooza 13
Thildamor Skrevet 4. oktober 2021 #7 Skrevet 4. oktober 2021 (endret) Bilen kolliderte med en lastebil. https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/stor-brand-pa-e4-efter-krock-med-tva-fordon Endret 4. oktober 2021 av Thildamor 1
Imariuz Skrevet 4. oktober 2021 #8 Skrevet 4. oktober 2021 Vampyrina skrev (2 timer siden): Merkelig sak. Det er 4-felts vei med et slags gjerde i mellom. Jeg har vanskelig for å tro at dette er en ulykke... Bilde av veien litt ned i denne saken. https://www.expressen.se/kvallsposten/konstnaren-lars-vilks-och-tva-poliser-doda-i-trafikolycka-i-markaryd/ Fra artikkelen: "Polisen utreder om olyckan kan bero på en däckexplosion. " Det høres sannsynlig ut ettersom bilen havnet i motsatt kjøreretning. 2
Ubiquiti Skrevet 4. oktober 2021 #9 Skrevet 4. oktober 2021 10 år bak Sverige folkens. Godt valg!.... om 4 år 😅😅 9
rips & vaniljesaus Skrevet 4. oktober 2021 #10 Skrevet 4. oktober 2021 (endret) Ser muslimene storkoser seg i kommentarfeltene på Facebook over Lars Vilks dødsfall. Fullt av likes og Allah er stor. Endret 4. oktober 2021 av rips & vaniljesaus 25
Gjest Airman Skrevet 4. oktober 2021 #12 Skrevet 4. oktober 2021 Ja, det er et fælt samfunn vi europeere har redet fremtiden for..
Drizzt Skrevet 4. oktober 2021 Forfatter #13 Skrevet 4. oktober 2021 De gode, integrerte muslimene som beriker Sverige jubler over at en av vår tidens største forkjempere for ytringsfrihet er død. Hvor mange gode, integrerte muslimer som beriker Norge gjør det samme? Her på KG for eksempel? Noen som vil innrømme sin glede? Imariuz skrev (2 timer siden): Fra artikkelen: "Polisen utreder om olyckan kan bero på en däckexplosion. " Det høres sannsynlig ut ettersom bilen havnet i motsatt kjøreretning. Enten kjørte sjåføren over til motsatt kjøreretning med vilje, eller mistet han kontrollen over bilen (her kan det være mange grunner for det). Det er klart nå at det var en av livvaktene som kjørte og at bilen kjørte i veldig høy fart. 9
Lomvi Skrevet 4. oktober 2021 #14 Skrevet 4. oktober 2021 Ryddet for innhold Kvinneguiden ikke vil assosieres med. Lomvi, mod.
Michaelhe Skrevet 4. oktober 2021 #15 Skrevet 4. oktober 2021 (endret) Alt jeg vet om mannen er at han har tegnet EN tegning. Jeg synes det var unødvendig mye styr rundt denne tegningen fra enkelte muslimer. Jeg tror de hadde tjent på å bare overse den. Ellers vet jeg jo ingenting om denne mannen. Det er leit at han døde i en ulykke. Men det var en ulykke. Det kan hende hvem som helst. Endret 4. oktober 2021 av Michaelhe 2
Anelie Skrevet 4. oktober 2021 #16 Skrevet 4. oktober 2021 Det er stor sannsynlighet for at det kan være sabotasje på bilen - det er en litt for hendig ulykkestilfelle til at alt bare kan ha skjedd tilfeldig. Hvem vet. 8
rips & vaniljesaus Skrevet 4. oktober 2021 #17 Skrevet 4. oktober 2021 (endret) Er det lov å linke til rights.no her, eller blir det fjernet av sensuren? Vel, vi prøver. https://www.rights.no/2021/10/hatet-som-bor-vekke-bekymring-og-handling/ Antallet muslimer som gleder seg over Lars Vilks død bør vekke bekymring. Den avtroppende regjeringen uttalte før helgen at de ville styrke arbeidet mot rasisme med nye millioner. Hvor er millionene til styrking av ytringsfriheten og arbeidet mot det muslimske hatet? I kommentarfeltene på Facebook og Twitter flommer det over av muslimer som fryder seg over at Lars Vilks døde i en ulykke søndag. Ser man nærmere på hva de krenkede skriver i sosiale medier er det vanskelig å kategorisere kommentarene som annet enn hat. Dette svenske kommentarfeltet gir en innføring i hvilke holdninger muslimer i nabolandet besitter. Tror vi virkelig at holdningene er annerledes her til lands? Endret 4. oktober 2021 av rips & vaniljesaus 24
clyde Skrevet 4. oktober 2021 #18 Skrevet 4. oktober 2021 rips & vaniljesaus skrev (1 time siden): Ser muslimene storkoser seg i kommentarfeltene på Facebook over Lars Vilks dødsfall. Fullt av likes og Allah er stor. Sykt, bare sykt. Og skummelt ikke minst! 24
ntrane Skrevet 4. oktober 2021 #19 Skrevet 4. oktober 2021 (endret) Vil tro dette var en uheldig ulykke. Med mindre sjaføren for lastebilen het noe mistenkelig. Hvis de har observert at Vilks kjørte denne ruta fast og det samme gjorde denne lastebilen til samme tid, så kan det vel også være noe mistenkelig. Men jeg tror ikke Vilks med sitt team reiste slike faste ruter, nettopp for å unngå å potensiell planlegging. EDIT: Jeg har ikke lest saken skikkelig, ignorer denne posten. Endret 4. oktober 2021 av ntrane
A-hunter Skrevet 4. oktober 2021 #20 Skrevet 4. oktober 2021 Michaelhe skrev (30 minutter siden): Alt jeg vet om mannen er at han har tegnet EN tegning En tegning som tvang venstresiden til å velge mellom ytringsfrihet og islamisme, der de, nærmest uten betenkningstid, valgte islamismen med hud og med hår. For det er herfra sitatgull som "ytringsfrihet gjelder bare til punktet der du krenker noen" stammer fra, selv om det er nettopp der ytringsfriheten faktisk begynner. 16
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå