Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alene hele tiden. Ingen bryr seg. Absolutt ingen. Ikke alle vet man er alene hele tiden heller,noen vet men bryr seg overhodet ikke. Trodde aldri jeg skulle bli en slik ensom person. Det gjør vondt.  Føler meg alene i verden. Drømmer om en klem og noen som viser omsorg,folk som er der for en. Bryr seg,inkluderer,ville vært med på diverse morro etc. 
Vet ikke om noen som er såå mye alene som meg selv. Vi er flokkdyr og sosiale vesen, dette er ikke godt. Er ikke en del av noe. Strakte ut en hånd til noen for snart tre uker siden,null svar. 

Anonymkode: 10d5b...796

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får melde deg inn i en aktivitet eller en organisasjon, få flere bekjente / venner å spille på, dra igang noe sosialt med kollegaer eller naboer el. Ta noen grep! Livet er for kort til å surmule og syns synd på seg selv 

Anonymkode: 08fc5...037

• Liker 11
Skrevet

Du vil oppleve mange avslag før du finner gode venner, men det vil ta veldig lang tid om du venter minst 3 uker mellom hvert forsøk. Prøv også ukjente, de du ikke klaffer med blir sjelden bedre venner bare du venter lenge nok. Den over her har gode forslag. 

Anonymkode: 1ab5d...a5b

• Liker 2
Skrevet

Som andre her sier, du må ta grep selv! Ut og vise deg frem for verden! Meld deg på en aktivitet/kurs i noe du synes er spennende, kast deg på sosiale aktiviteter på jobb, inviter en kollega på en øl etter jobb, spør naboen om å gå en tur! Mulighetene er mange, men du må våge å by på deg selv 😊

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Alene hele tiden. Ingen bryr seg. Absolutt ingen. Ikke alle vet man er alene hele tiden heller,noen vet men bryr seg overhodet ikke. Trodde aldri jeg skulle bli en slik ensom person. Det gjør vondt.  Føler meg alene i verden. Drømmer om en klem og noen som viser omsorg,folk som er der for en. Bryr seg,inkluderer,ville vært med på diverse morro etc. 
Vet ikke om noen som er såå mye alene som meg selv. Vi er flokkdyr og sosiale vesen, dette er ikke godt. Er ikke en del av noe. Strakte ut en hånd til noen for snart tre uker siden,null svar. 

Jobber du? Kanskje du kan studere noe, omså på deltid? Få en hund om du klarer? Finnes en 'Hey vina' app, sjekk den ut. 

Ellers: Anbefaler å dra ut av hus alene. Ut på turer. Ut på konsert, kino, teater, cafe/bar. Man kan komme i prat med folk overalt. På mitt mest ensomme hjalp det ofte å dra på treningssenter og bare være rundt folk. Eller bli frivillig i feks Røde kors, eller andre organisasjoner. Om man graver seg ned i at man er alene blir det ofte bare verre (etter min erfaring).

Anonymkode: 0898e...7d5

• Liker 3
Skrevet

Om du er dame så anbefaler jeg deg å sjekke ut fb hey girl ( under 40 ) eller hey Woman ( over 40 ). 

Å få venner i voksen alder er ikke alltid enkelt.

Anonymkode: 7a142...0f3

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Om du er dame så anbefaler jeg deg å sjekke ut fb hey girl ( under 40 ) eller hey Woman ( over 40 ). 

Å få venner i voksen alder er ikke alltid enkelt.

Anonymkode: 7a142...0f3

Det finnes ikke her hvor jeg bor dessverre.

Jeg har prøvd å ta kontakt med tidligere venner osv. Får ikke svar og føler jeg gjør meg til latter. Lenge siden sist nå.

Skal mye til å ha kjemi med nye ja.

Denne ensomheten tærer helt ekstremt. Er det normalt å få vondt i kroppen av det? Føler man er utenomjordisk på en måte. Kroppen skriker etter sosialt stimuli. Lengter etter gøye opplevelser. 

• Liker 2
Skrevet

Hvor gammel er du og hvor i landet holder du til, ts? 

Anonymkode: 6d754...cdc

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hvor gammel er du og hvor i landet holder du til, ts? 

Anonymkode: 6d754...cdc

Ikke i Oslo området det er det eneste jeg kan si. 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

En mager trøst for deg er  at mange er i tilsvarende situasjon som deg, men har komt seg  " ut av ensomhetsfølelsen"

Ensomhetsfølelse er ofte situasjonsbetinget:

-   Mange forventer at andre skal   vera "initiativtakere" til sosiale samankomster, og tar kontakter. 

-   Mange føler seg ensom blandt mange, og ein må da "gå inn i seg sjølv"

-   Bor du på eit sted hvor det ikkje er noen naturleg sosial treffstad, og få innbyggere så er du innstilt på det. 

-   Det er idag mange utradisjonelle måter å bli kjent med andre på, men "husk" du må skille mellom vennskap, og bekjentskap. 

Vennskap: opplever ein å finne blandt  "familie / pårørende, og er vedvarende".

Bekjentskap: er noe som dei fleste opplever som bare "kommer og går" 

Endret av Skybe
Skrevet

Forstår godt at det er vanskelig. ❤️ Meld deg inn i en organisasjon/klubb for en hobby du liker eller tilsvarende. Det er en kjempeflott måte å få nytt nettverk på, selv i voksen alder. 

Anonymkode: 00285...470

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Forstår godt at det er vanskelig. ❤️ Meld deg inn i en organisasjon/klubb for en hobby du liker eller tilsvarende. Det er en kjempeflott måte å få nytt nettverk på, selv i voksen alder. 

Anonymkode: 00285...470

Frivvilighetsorganisasjon❤️

Anonymkode: cc7f3...02a

Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

At du ikke kan si mer enn det kan jo være litt symptomatisk her da. Er du redd for at noen skal lete deg opp og luske utenfor døra om de får vite hvilket fylke du bor i? 

Problemet du beskriver er jo ett som innebærer at du må gi av deg selv, du må være åpen og du må ta sjanser, om du skal få gjort noe med det.

Anonymkode: d4c2d...dc2

• Liker 12
Skrevet

Her var det en som strakte ut en hånd til deg. Med et sånt svar er det ikke rart det blir vanskelig å få nye venner. 

Anonymkode: 46d6b...817

• Liker 12
Skrevet

Kjære deg, du blir ikke gjenkjent av å skrive by/sted. Tusenvis i Norge er ensomme. Dessverre. Men du må jobbe selv for å komme ut av ensomheten. Og ikke la 1 avvisning slå deg ut, du må reise deg igjen og gå videre. Vær litt mer pågående, men positiv! Du kan klare det! ❤️💪🏻

• Liker 6
Skrevet
Eryn skrev (22 minutter siden):

Kjære deg, du blir ikke gjenkjent av å skrive by/sted. Tusenvis i Norge er ensomme. Dessverre. Men du må jobbe selv for å komme ut av ensomheten. Og ikke la 1 avvisning slå deg ut, du må reise deg igjen og gå videre. Vær litt mer pågående, men positiv! Du kan klare det! ❤️💪🏻

Vestlandet.

Takk😊

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg opplevde det samme som tråd-starter her, og forsøkte blant annet å melde meg på for eksempel Røde Kors eller lignende. 

Men det ENESTE jeg faktisk ble satt til var å koke kaffe, lage te, og sette frem bestikk og sånn. Dette var virkelig det eneste jeg fikk i oppgaver, hver eneste forbanna gang! Alle andre som allerede hadde vært medlemmer i mangfoldige år, fikk rullere med forskjellige oppgaver til hver eneste sammenkomst. Men jeg var den eneste som fikk nøyaktig samme oppgave til hvert eneste møte.   

Etter mange nok møter gir man jo selvfølgelig opp, og orker ikke gå dit lenger... 

Anonymkode: 9cf37...6a1

Hvilke Røde Kors "gruppe" var du med i?

Jeg er med i hjelpekorpset i Røde Kors, og der er det korpskvelder en dag i uken. Vi lærer litt forskjellig og førstehjelp, hypotermi, tauredning osv. det er veldig sosialt og lærerikt, og du kan ta forskjellige kurs, og være med på kurshelger. (Anbefaler KSOR).

Jeg kan også anbefale Røde Kors ungdom, de holder aktiviteter annen hver uke (hvertfall der jeg bor, kan hende de gjør forskjellig andre plasser), da der også kan du ta kurshelger i en annen by med hotell og mat inkludert.

Eller flyktningguide. Da er du med en person en dag i uka (1 eller 2 timer?) som er ny i Norge og ikke kan språket så godt. Og finner på noe sammen, eks. baking, gå tur osv.

Anonymkode: ebe7a...70a

• Liker 3
Gjest TheCatLady
Skrevet

Typisk at man får "tips" om å slutte og synes synd på seg selv. Er det ikke lov å uttrykke vonde og vanskelige følelser? Må man alltid være full av håp og positivitet samme hvor tungt man synes det er? Synes det er litt ufint og tråkke på en person som er langt nede og skrive "ikke rart du er ensom" osv. Fatter folk hvor tungt det faktisk kan være å lese slike svar? Man rekker ut en hånd og blir møtt sånn. Jeg blir utrolig provosert av det. 

Skrev også et lignende innlegg som anonym og fikk lignende svar. Noen liker virkelig å trykke folk som allerede er langt nede enda lenger ned. 

Neida, man skal ikke gi opp og man må prøve diverse, men det må da være lov å gi uttrykk for at man synes at det er tungt. 

Jeg kjenner meg for øvrig igjen. Jeg er frivillig i en organisasjon og det hjelper litt. Man føler seg ikke så ensom når man har noe sosialt å gå til. Jeg studerer, men det er få på mitt studie og en god del bor ikke her engang. Så ikke lett å få et nettverk det heller. Det finnes grupper på facebook som hey girl osv, men de har jeg varierende erfaring med. 

Synes det er utrolig tungt til tider selv og føler at ingen bryr seg eller ser meg. Føler meg ofte "usynlig" for andre og blir ofte ignorert. Noe av det er nok litt overdrevet, men det å være ensom er forferdelig. 

Skrevet
TheCatLady skrev (8 minutter siden):

Typisk at man får "tips" om å slutte og synes synd på seg selv. Er det ikke lov å uttrykke vonde og vanskelige følelser? Må man alltid være full av håp og positivitet samme hvor tungt man synes det er? Synes det er litt ufint og tråkke på en person som er langt nede og skrive "ikke rart du er ensom" osv. Fatter folk hvor tungt det faktisk kan være å lese slike svar? Man rekker ut en hånd og blir møtt sånn. Jeg blir utrolig provosert av det. 

Skrev også et lignende innlegg som anonym og fikk lignende svar. Noen liker virkelig å trykke folk som allerede er langt nede enda lenger ned. 

Neida, man skal ikke gi opp og man må prøve diverse, men det må da være lov å gi uttrykk for at man synes at det er tungt. 

Jeg kjenner meg for øvrig igjen. Jeg er frivillig i en organisasjon og det hjelper litt. Man føler seg ikke så ensom når man har noe sosialt å gå til. Jeg studerer, men det er få på mitt studie og en god del bor ikke her engang. Så ikke lett å få et nettverk det heller. Det finnes grupper på facebook som hey girl osv, men de har jeg varierende erfaring med. 

Synes det er utrolig tungt til tider selv og føler at ingen bryr seg eller ser meg. Føler meg ofte "usynlig" for andre og blir ofte ignorert. Noe av det er nok litt overdrevet, men det å være ensom er forferdelig. 

Ts her. Enig🙏💕 Har tidligere fått kommentarer fra gifte venninner; «Jeg hadde aldri klart det». Dumskap. Om man ikke har noe valg så klarer du det!! Men ønsker meg sårt kjæreste og samboer🙏

• Liker 4
Skrevet

Føler akkurat samme som deg. Har ikke ei sjel å stole på, ingen som vil være med ut, ingen å spør osv osv. vi kan godt bli venner

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...