AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #1 Skrevet 4. oktober 2021 Jeg begynner å jobbe kl 9. Jobber som oftest 9 til 11-12 i det siste. Nå når det har vært mer sykdom har jeg jobbet fra 815 til alt ifra 13-1545. Jeg har da 3dager sist uke levert kl 8 for at hun skal spise frokost der. Tenkte levere kl 8 idag og, litt mindre jobb men tenker å være på jobb 840 men for at hun skal få spise frokost må hun være der før kl 810. Synes det er dumt om hun kommer dit 830 og de andre spiser men ikke hun. Jeg hentet de første månedene rundt 1430. Men fikk råd om å dra det litt lenger ut fordi hun ble så frustrert da jeg hentet tidlig. Så henter alt mellom 1520 og senest 1600. Burde jeg ha dårlig samvittighet? Anonymkode: abda9...a52
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #2 Skrevet 4. oktober 2021 jeg kan ikke si hva du burde eller ikke, men jeg hadde hatt dårlig samvittighet ja. jeg jobber selv redusert for å kunne se barna mine mer, hadde aldri sittet hjemme og slappet av mens de var i bhg. Anonymkode: 455a6...ab2 9
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #3 Skrevet 4. oktober 2021 Hva ER det med alle disse trådene? Mødre som leverer tidlig/henter sent/ skal ikke ha høstferie mens de selv er hjemme… men stå for det, nei det kan de ikke. Nei da. Må ha masse klapp på skulderen og forsikringer fra vilt fremmede om at du er en fantastisk mor og du gjør det HELT riktige. Jo mer barna er i barnehagen, desto bedre er det visst. Har du ikke dårlig samvittighet så har du vel ikke det da. Får du det plutselig hvis andre forteller deg at du «bør» ha det? Tror ikke det gitt. Å være voksen innebærer blant annet å ta enkle valg selv og stå for dem. Anonymkode: be074...68c 15
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #4 Skrevet 4. oktober 2021 Jeg sliter selv med litt dårlig samvittighet. Kan uansett ikke hente før 1430. Og om jeg henter da har hun akkurat våknet. Hun ønsker å være med på aktivitetene etterpå, derfor rådet om å dra ut hentingen litt. Og når det nevnes, så sitter jeg aldri hjemme å slapper av uansett om jeg ikke jobber den tiden. Jeg har mye møter, og andre ærender. Venter på studiestart og da er det halv dag med jobb og halv dag studie. Anonymkode: abda9...a52
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #5 Skrevet 4. oktober 2021 Jeg er litt sånn at dersom jeg starter sent så leverer jeg sent (9.30), er jeg ferdig tidlig så henter jeg tidlig. Men jeg henter aldri før Fruktmåltidet kl 14. Jeg jobber selv i barnehage og ser at for noen er det best å bli levert til frokost og ikke senere, da det er lettere å komme inn i lek etterpå. Noen kan være fra 7-17 uten at det er merkbart på barnet, det bare koser seg. Noen blir slitne i 15 tiden og trenger kanskje kortere dager. Så lenge barnet ditt er fornøyd og trives. Det er det viktigste. Og hvis du har bekymringer rundt barnets tid i bhg kan du jo spørre avdelingsleder om de har lagt merke til noe som det bør tas hensyn til feks 😊 Anonymkode: 383c8...7f1 3
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #6 Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg er litt sånn at dersom jeg starter sent så leverer jeg sent (9.30), er jeg ferdig tidlig så henter jeg tidlig. Men jeg henter aldri før Fruktmåltidet kl 14. Jeg jobber selv i barnehage og ser at for noen er det best å bli levert til frokost og ikke senere, da det er lettere å komme inn i lek etterpå. Noen kan være fra 7-17 uten at det er merkbart på barnet, det bare koser seg. Noen blir slitne i 15 tiden og trenger kanskje kortere dager. Så lenge barnet ditt er fornøyd og trives. Det er det viktigste. Og hvis du har bekymringer rundt barnets tid i bhg kan du jo spørre avdelingsleder om de har lagt merke til noe som det bør tas hensyn til feks 😊 Anonymkode: 383c8...7f1 Takk for svar. Barnehagen sier at hun trives og er fornøyd ☺️alt var tipp topp på foreldresamtalen. Men jeg skal spørre ☺️☺️ Anonymkode: abda9...a52
Vera Vinge Skrevet 4. oktober 2021 #7 Skrevet 4. oktober 2021 Jeg skal ikke si noe om hva du burde føle eller gjøre, men jeg syns hvertfall det var et merkelig råd at du bør hente nærmere kl 16 fordi hun blir frustrert når du henter 14.30. Ja, barn kan ønske å være der lengre, men da mener jeg det er vårt ansvar å tenke helhet. Ganske åpenbart for meg at barn som kan hentes en time/halvannen før burde det, fordi det er slitsomt å ha lang dag i bhg. 2
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #8 Skrevet 4. oktober 2021 Nei, jeg synest ikke det. Hva synest du selv? Har barnet det bra? Her inne vil du få uendelig mange ulike svar, men fasiten for deg ligger hos deg selv. Anonymkode: 2f1ee...27b
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #9 Skrevet 4. oktober 2021 Om du spør om du burde ha dårlig samvittighet, så har du vel svaret ditt? er forøvrig stor forskjell på å hente 14:30 og 16. Mellom 14:30 bare til 15 kan det ha vært nok overgang til at man kan hente. Anonymkode: 6ebee...051
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #10 Skrevet 4. oktober 2021 Vera Vinge skrev (2 timer siden): Jeg skal ikke si noe om hva du burde føle eller gjøre, men jeg syns hvertfall det var et merkelig råd at du bør hente nærmere kl 16 fordi hun blir frustrert når du henter 14.30. Ja, barn kan ønske å være der lengre, men da mener jeg det er vårt ansvar å tenke helhet. Ganske åpenbart for meg at barn som kan hentes en time/halvannen før burde det, fordi det er slitsomt å ha lang dag i bhg. Ikke råd om å hente kl 16 men rundt 1520. Da har barnet våknet og tatt del i litt lek. Anonymkode: abda9...a52
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #11 Skrevet 4. oktober 2021 De fleste gjør vel det som passer best for seg og sine. Jeg har ikke barnehagebarn mer. De årene prioriterte jeg å hente så tidlig jeg klarte. Hun spiste alltid frokost i barnehagen. Hun hadde alltid fri når jeg hadde fri. Var ikke noe stressende å gjøre ærend med henne. Når språket var godt etablert kunne jeg spørre om hva hun ville i ferier f.eks. da måtte jeg samkjøre med venninnens foreldre. For skulke venninnen i barnehagen ville hun også. Så måtte være tidlig ute med det når vi skrev oss opp på ferieplanleggingen. Anonymkode: 15761...ae2
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #12 Skrevet 4. oktober 2021 Etter som du spør, regner jeg med at du kjenner på dårlig samvittighet? Hadde du ikke hatt det, ville du nok ikke hatt behov for å høre hva vilt fremmede mener om dine valg. Jeg synes, som pedagog i barnehage, at fokus er veldig på hva som er best for foreldrene til en hver tid. I mine øyne bør man snu på det, og tenke på hva som er best for barna. Og nå kommer det som kommer til å trigge mange; Hvis fokuset er at man selv skal ha det mest mulig behagelig, da har barnet det best i barnehagen. Husk allikevel på at 99% av barna aller helst ønsker å være mest sammen med de menneskene de er mest glad i, og det er mor og far. At barnet protesterer og ikke vil være med hjem, handler ikke om at det ikke vil hjem, men det er en måte å teste foreldrene på i hentesituasjonen. Hvem bestemmer? Hvor går grensen? Det er det de vil finne ut av. Og det er da stor forskjell på å hente 14.30 og 16! Halvannen time er lenge for et lite barn. Anonymkode: 78b66...ca8 7
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #13 Skrevet 4. oktober 2021 NEI! Ikke dårlig samvittighet! Nyt friheten, og vær uthvilt! Anonymkode: 6f909...d45 1
Tuppeluri Skrevet 4. oktober 2021 #14 Skrevet 4. oktober 2021 Om barnet har det bra i barnehagen så hadde jeg ikke hatt dårlig samvittighet overhode. Men at de i barnehagen skal bestemme om du skal hente tidlig eller seint syns jeg ikke noe om. Henter du tidlig fordi det gagner deg best så gjør du det, og henter du seint av samme grunn så gjør du det også. Du bestemmer hvordan du vil bruke barnehagetiden, ikke oss andre på KG. 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #15 Skrevet 4. oktober 2021 Foresten virker det ikke på meg som om foreldre i dag har dårlig samvittighet for noe som helst, så dette «burde jeg ha dårlig samvittighet» -snakket er bare det. Snakk. Anonymkode: be074...68c 2
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #16 Skrevet 4. oktober 2021 Har ikke dårlig samvittighet for å sende ungene i barnehagen om jeg er hjemme en dag eller slutter tidligere. Jeg drar det ikke ut til kl 17.00 akkurat, men henter kanskje 15-15.30. Noen ganger 16.00 også. Da får jeg ordnet og fikset hjemme, samt slappet av litt for meg selv - og da fungerer jeg best som mor. Ungene har det kjempefint i barnehagen. Hvorfor skal jeg ha dårlig samvittighet for det? Anonymkode: a498f...9ee 1
Veggdyret Skrevet 4. oktober 2021 #17 Skrevet 4. oktober 2021 Synes det er vanskelig å diskutere "er barnet for mye i barnehagen?" uten å nevne alder på barnet. For et barn på 1-2 år er det kanskje for mye, selv om barnet gir uttrykk for å ikke ville hjem helt enda. For et barn på 3-4 år tenker jeg at hvis barnet selv ønsker å være der lenger og leke, så ville jeg latt det gjøre det.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #18 Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Etter som du spør, regner jeg med at du kjenner på dårlig samvittighet? Hadde du ikke hatt det, ville du nok ikke hatt behov for å høre hva vilt fremmede mener om dine valg. Jeg synes, som pedagog i barnehage, at fokus er veldig på hva som er best for foreldrene til en hver tid. I mine øyne bør man snu på det, og tenke på hva som er best for barna. Og nå kommer det som kommer til å trigge mange; Hvis fokuset er at man selv skal ha det mest mulig behagelig, da har barnet det best i barnehagen. Husk allikevel på at 99% av barna aller helst ønsker å være mest sammen med de menneskene de er mest glad i, og det er mor og far. At barnet protesterer og ikke vil være med hjem, handler ikke om at det ikke vil hjem, men det er en måte å teste foreldrene på i hentesituasjonen. Hvem bestemmer? Hvor går grensen? Det er det de vil finne ut av. Og det er da stor forskjell på å hente 14.30 og 16! Halvannen time er lenge for et lite barn. Anonymkode: 78b66...ca8 Hvis du hadde lest så skrev jeg at jeg henter oftest 1520. 1600 og opp til stengetid er hvis det er noe spesielt. Møte/ulykke etter veien osv. Anonymkode: abda9...a52
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #19 Skrevet 4. oktober 2021 Tuppeluri skrev (1 time siden): Om barnet har det bra i barnehagen så hadde jeg ikke hatt dårlig samvittighet overhode. Men at de i barnehagen skal bestemme om du skal hente tidlig eller seint syns jeg ikke noe om. Henter du tidlig fordi det gagner deg best så gjør du det, og henter du seint av samme grunn så gjør du det også. Du bestemmer hvordan du vil bruke barnehagetiden, ikke oss andre på KG. Det er ikke de i barnehagen som har gitt meg råd altså 🙈 Anonymkode: abda9...a52
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #20 Skrevet 4. oktober 2021 Hvorfor jobber du redusert? Jeg jobber 50% fordi jeg er syk. Barnet mitt har bittelitt kortere dager enn hun hadde da jeg jobbet fullt. Trenger tiden for å hvile, trene og behandle. Har ikke dårlig samvittighet. Anonymkode: 2f89c...fcb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå