Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 Populært innlegg #1 Skrevet 3. oktober 2021 Er så forbasket lei av det evinnelige maset om hele fuckings alfabetet 🤯 Er så forbasket lei av at unger skal mase i vei om seksualitet, knapt inne i pubertet. Hører på de der hersens tiktok’ene om LGBTQ+ pratet. Virker som de tror annethvert menneske har et eller annet kink, og at det er naturlig for dem å bry seg med det. Folk får da gjøre som de vil mellom laknene, uten å snakke om det på jævla tiktok. Hadde huset fullt av jentunger her i dag, virker som de tror det er normalen, helt uten formening om hvs ordet «minoritet» faktisk betyr. Og heldigvis for unge til å ikke ha gjort seg egne seksuelle erfaringer enda. Er det bare på skolen her, dette er en greie akkurat nå, eller er det over hele landet? -«Hvis pappa kommer å forteller deg at han er trans, hadde du gått i fra han da?» -«Pappa, trans? Ha, ha, ha» -«Ja, hadde du gått i fra han om han fortalte at han identifiserte seg som kvinne?» -«Ja, det kan skje!» -«Nei, det kan ikke skje!» -«Du er en trsnsfob!» -«Nei, jeg er ikke transfob!» -«Hva om han kom ut av skapet som homofil?» -«Din far er ikke en homo!» -«Hadde du støttet han da?» -«Man støtter ikke folk som har løyet til deg i 20 år! Han hadde fint måttet funnet seg et annet sted å bo» -«Din homofob!» Og sånn går maset! Anonymkode: 3ecee...be4 71
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #2 Skrevet 3. oktober 2021 Har to ungdommer i hus og har heldigvis ikke hørt snakk om det. Begge har medelever som identifiserer seg som både det ene og det andre og de himler bare med øynene. Ifølge mine ungdommer er det bare folk som ønsker oppmerksomhet og som ikke får det på annet vis. Anonymkode: 213fe...25f 41
Gjest Alterego666 Skrevet 3. oktober 2021 #3 Skrevet 3. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er så forbasket lei av at unger skal mase i vei om seksualitet, knapt inne i pubertet. Hører på de der hersens tiktok’ene om LGBTQ+ pratet. Virker som de tror annethvert menneske har et eller annet kink, og at det er naturlig for dem å bry seg med det. Legning og kinks er to vidt forskjellige fenomener. Hva er problemet med at ungdom er opptatte av dette?
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #4 Skrevet 3. oktober 2021 Er det ikke bra de engasjerer seg i noe som er viktig da? Menneskers rett til å elske den de vil er jo ikke en dårlig ting å bry seg om, selv om det i en 12/13 årings hode kan være veldig svart/hvitt. Ta heller en samtale med tenåringen din og reflekter rundt hvorfor de er opptatt av dette, og hva de forskjellige ordene betyr. At man ikke er homofob bare fordi man ikke vet om man klarer å tilgi noen som man føler har løyet til dem, så lenge man skjønner at de også er normale, oppegående mennesker som elsker på lik linje som andre... Anonymkode: e313f...b10 47
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #5 Skrevet 3. oktober 2021 Heldigvis ikke. De hadde fått høre sannheten da. Det finnes bare en leging. Anonymkode: f7a71...95d 12
Gjest Alterego666 Skrevet 3. oktober 2021 #6 Skrevet 3. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Heldigvis ikke. De hadde fått høre sannheten da. Det finnes bare en leging. Anonymkode: f7a71...95d Fortell!😃
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #7 Skrevet 3. oktober 2021 Så man er altså transfob om man ikke lenger kan fortsette et samliv hvis partneren skifter kjønn etter 20 års ekteskap. Fy faen så frekt. Anonymkode: 2b0e6...d24 44
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #8 Skrevet 3. oktober 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Er så forbasket lei av det evinnelige maset om hele fuckings alfabetet 🤯 Er så forbasket lei av at unger skal mase i vei om seksualitet, knapt inne i pubertet. Hører på de der hersens tiktok’ene om LGBTQ+ pratet. Virker som de tror annethvert menneske har et eller annet kink, og at det er naturlig for dem å bry seg med det. Folk får da gjøre som de vil mellom laknene, uten å snakke om det på jævla tiktok. Hadde huset fullt av jentunger her i dag, virker som de tror det er normalen, helt uten formening om hvs ordet «minoritet» faktisk betyr. Og heldigvis for unge til å ikke ha gjort seg egne seksuelle erfaringer enda. Er det bare på skolen her, dette er en greie akkurat nå, eller er det over hele landet? -«Hvis pappa kommer å forteller deg at han er trans, hadde du gått i fra han da?» -«Pappa, trans? Ha, ha, ha» -«Ja, hadde du gått i fra han om han fortalte at han identifiserte seg som kvinne?» -«Ja, det kan skje!» -«Nei, det kan ikke skje!» -«Du er en trsnsfob!» -«Nei, jeg er ikke transfob!» -«Hva om han kom ut av skapet som homofil?» -«Din far er ikke en homo!» -«Hadde du støttet han da?» -«Man støtter ikke folk som har løyet til deg i 20 år! Han hadde fint måttet funnet seg et annet sted å bo» -«Din homofob!» Og sånn går maset! Anonymkode: 3ecee...be4 Kjenner meg igjen i det du skriver.. altså spørsmålene.. men dette tema har ikke kommet opp her i huset enda. Det tiltok greiene er noe dritt, en vet jo aldri hva de ser på og får meg seg. Anonymkode: 4d540...64c 12
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #9 Skrevet 3. oktober 2021 Alterego666 skrev (18 minutter siden): Legning og kinks er to vidt forskjellige fenomener. Hva er problemet med at ungdom er opptatte av dette? Jeg m rolig innrømme at jeg ikke henger helt med når det gjelder alle disse uttrykkene til ungdommen. snich betyr å sladre, det lærte jeg i går. GP betyr gjør på? Jeg er 40.. allikevel - jeg henger absolutt ikke med Anonymkode: 4d540...64c 8
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #10 Skrevet 3. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg m rolig innrømme at jeg ikke henger helt med når det gjelder alle disse uttrykkene til ungdommen. snich betyr å sladre, det lærte jeg i går. GP betyr gjør på? Jeg er 40.. allikevel - jeg henger absolutt ikke med Anonymkode: 4d540...64c En snitch er en tyster. Å snitche er å tyste, eller sladre om du vil. Dette er jo helt vanlig engelsk. For øvrig, for å svare på hi, dette hadde ikke jeg giddet å høre på. Helt ok at folk elsker hvem de vil altså, jenter kan være kjærester med jenter og gutter kan være kjærester med gutter, for all del, jeg bryr meg ikke. Det som virkelig er rart er at plutselig så er det helt vanlig å ikke identifisere seg med kjønnet sitt. Og når jeg sier helt vanlig så mener jeg helt vanlig. I omgangskretsen til ungene så er det fire stykker som enten ikke har noe kjønn eller som lever som det motsatte kjønn. I tillegg forventes det at de skal tituleres med deres foretrukne pronomen, selv om det da ikke er åpenbart. Eksempelvis er det ikke åpenbart at jenta som utgir seg for/lever som en gutt og har guttenavn skal omtales som "they/them". Og jada, det er på engelsk også. Anonymkode: f3922...5b1 27
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #11 Skrevet 3. oktober 2021 16 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg m rolig innrømme at jeg ikke henger helt med når det gjelder alle disse uttrykkene til ungdommen. snich betyr å sladre, det lærte jeg i går. GP betyr gjør på? Jeg er 40.. allikevel - jeg henger absolutt ikke med Anonymkode: 4d540...64c Å snitche er jo et utrykk man brukt siden til 90 tallet? Jeg er like gammel for deg? Har kanskje noe med hvor i landet man er oppvokst? Anonymkode: 6bf76...8ba 17
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #12 Skrevet 3. oktober 2021 Mine snakker ikke om det annet enn at de har nevnt at en jente fra klassen på barneskolen var på vei til å bli gutt. De bare rista på hodet. Det er en jente som aldri møtte i bursdager eller på aktiviteter utenom skolen. Nå for ett par uker siden sto ha frem i avisen og var jente igjen, hun skulle ha en kunstutstilling og fortalte i avisen at hun hadde en personlighetsforstyrrelse...og det kan nok heller stemme uten at jeg ønsker å si hva jeg vet her på KG om akkurat henne. Anonymkode: bbbeb...b11 14
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #13 Skrevet 3. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Å snitche er jo et utrykk man brukt siden til 90 tallet? Jeg er like gammel for deg? Har kanskje noe med hvor i landet man er oppvokst? Anonymkode: 6bf76...8ba Det ble brukt på 90 tallet men i spesielle gjenger som drev med litt snusk i tobakken sin. Anonymkode: bbbeb...b11 6
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #14 Skrevet 3. oktober 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det ble brukt på 90 tallet men i spesielle gjenger som drev med litt snusk i tobakken sin. Anonymkode: bbbeb...b11 Nei det ble brukt av alle der jeg vokste opp, begynte vel å bruke det sånn i slutten av barneskolen / begynnelsen av ungdomsskolen sånn 93-94 Anonymkode: 6bf76...8ba 4
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #15 Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er så forbasket lei av det evinnelige maset om hele fuckings alfabetet 🤯 Er så forbasket lei av at unger skal mase i vei om seksualitet, knapt inne i pubertet. Hører på de der hersens tiktok’ene om LGBTQ+ pratet. Virker som de tror annethvert menneske har et eller annet kink, og at det er naturlig for dem å bry seg med det. Folk får da gjøre som de vil mellom laknene, uten å snakke om det på jævla tiktok. Hadde huset fullt av jentunger her i dag, virker som de tror det er normalen, helt uten formening om hvs ordet «minoritet» faktisk betyr. Og heldigvis for unge til å ikke ha gjort seg egne seksuelle erfaringer enda. Er det bare på skolen her, dette er en greie akkurat nå, eller er det over hele landet? -«Hvis pappa kommer å forteller deg at han er trans, hadde du gått i fra han da?» -«Pappa, trans? Ha, ha, ha» -«Ja, hadde du gått i fra han om han fortalte at han identifiserte seg som kvinne?» -«Ja, det kan skje!» -«Nei, det kan ikke skje!» -«Du er en trsnsfob!» -«Nei, jeg er ikke transfob!» -«Hva om han kom ut av skapet som homofil?» -«Din far er ikke en homo!» -«Hadde du støttet han da?» -«Man støtter ikke folk som har løyet til deg i 20 år! Han hadde fint måttet funnet seg et annet sted å bo» -«Din homofob!» Og sånn går maset! Anonymkode: 3ecee...be4 Jeg hadde lukket både ørene og døra for sånt snakk. Jeg er så drittlei dette snakket og jeg får det kun via media. Jeg har barn som bare fniser av dette tullet. Anonymkode: 889fa...c8e 14
Lava Anne Skrevet 4. oktober 2021 #16 Skrevet 4. oktober 2021 Elsker hvordan dette skaper trøbbel for dere. Ikke at jeg noensinne snakker om det selv, men det er så deilig å kikke på voksne mennesker forgjeves prøve å fortelle hvor skapet skal stå. 18
Silva Pluvialis Skrevet 4. oktober 2021 #17 Skrevet 4. oktober 2021 Jeg synes det er trist at så mange avfeier dette som tull. Det er nettopp på grunn av sånne som dere at dette er så viktig å snakke om. For de det gjelder er det 100 % reelt, og det må være veldig sårende at andre bare blåser av det. De er mennesker, de også, som fortjener å bli anerkjent og respektert for den de er. 48
Gjest Alterego666 Skrevet 4. oktober 2021 #18 Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg m rolig innrømme at jeg ikke henger helt med når det gjelder alle disse uttrykkene til ungdommen. snich betyr å sladre, det lærte jeg i går. GP betyr gjør på? Jeg er 40.. allikevel - jeg henger absolutt ikke med Anonymkode: 4d540...64c Såååå……problemet er ikke at ungdommene er orienterte, problemet er at du ikke er det? Det heter snitch, og det er å tyste.
Gjest Alterego666 Skrevet 4. oktober 2021 #19 Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Mine snakker ikke om det annet enn at de har nevnt at en jente fra klassen på barneskolen var på vei til å bli gutt. De bare rista på hodet. Det er en jente som aldri møtte i bursdager eller på aktiviteter utenom skolen. Nå for ett par uker siden sto ha frem i avisen og var jente igjen, hun skulle ha en kunstutstilling og fortalte i avisen at hun hadde en personlighetsforstyrrelse...og det kan nok heller stemme uten at jeg ønsker å si hva jeg vet her på KG om akkurat henne. Anonymkode: bbbeb...b11 Ok, så barna dine har vokst opp med en person som på tross av en diagnose og vanskelig kjønnsorientering faktisk har gjort noe og blitt til noen. Viktig å holde nettopp disse personene nede. Gratulerer!
Gjest brødskalle Skrevet 4. oktober 2021 #20 Skrevet 4. oktober 2021 (endret) Det var jo ypperlige anledninger til å snakke om verdier, moral, forhold osv. At selv om man ønsker være en bra person, så er man fortsatt mye styrt av biologien, og når man er hetero eller homo, så kan man ikke like noen bare fordi de skifter kjønn. For eksempel. Gi dem et nytt perspektiv på ting som de kanskje ikke har tenkt på selv. Å være "fuckings lei" av at barn og ungdom utforsker og tenker på nye ting høres ikke ut som en god egenskap for en forelder. Alle har rare eller dårlige meninger i løpet av livet. Når man er 10 tenker man kanskje, for eks, at alle burde få 1 million hver og at det ville løst alle pengeproblemer. En del av livet er å lære mer, og lære hvorfor noe fungerer eller ikke fungerer. Å bli sur på ungene når de er i prosessen med å forstå verden de lever i bedre, kan føre til at dårlige meninger og verdier setter seg, fordi de ikke har en moden og reflektert voksen som kan veilede og utforske meninger de selv ikke liker, med dem Endret 4. oktober 2021 av brødskalle
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå