Gå til innhold

Hvis man allerede leier bolig hos utleiemegleren og vil flytte til en annen bolig - tar de kredittsjekk på nytt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har leid hos de i to år - alltid betalt leien min 7 dager før forfall, ingen problemet og ikke plaget de med noe særlig - Vil bare flytte til annet område

men har nå en betalingsanmerkning fordi jeg har en tvistesak i forliksrådet på en regning jeg er uenig i hos et selskap som ikke har noe med utleiemegleren gjøre - Trodde ikke det var lov opprette anmerkninger på saker som ikke er avgjort enda i forliksrådet?   - men,men - Vil helst ikke ryke på en kredittsjekk ifm med my bolig på det. 

Anonymkode: 5fd36...008

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Inkassovarsel betyr ikke at du får betalingsanmerkning. Hvis du har fått varsel om at det blir startet rettslige skritt og ikke betalt, så får du en betalingsanmerkning. Det samme får du dersom det er gitt dom av forliksrådet.

For å stoppe at noe blir drevet inn gjennom ordinær inkasso må du kontakte kreditoren så fort som mulig og si at du ikke skylder penger eller at kravet er for høyt, og at dette ikke er grunnløst. Dersom dette stemmer, blir kravet omtvistet og sendt videre til forliksrådet for rettslig avgjørelse (dom). Det blir ikke gitt betalingsanmerkning før du har fått svar på behandlignen i forliksrådet.

Jeg vil tro Utleiemegleren behandler deg som en ny kunde/leietaker og foretar en ny kredittvurdering av meg. Selv banken min har gjort det flere ganger ifm. låneopptak. 

Endret av Pachka Sigaret
Skrevet

Jo, de har rapportert en betalingsanmerkning på meg - jeg ga tilsvar til forliksrådet i August at jeg bestrider kravet og nå er den under behandling - Men selvom saken er i tvist har jeg betalingsanmerkningen. 

Anonymkode: 5fd36...008

Skrevet

Ja de tar ny kredittsjekk.

Anonymkode: 2ff8a...027

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...