Gå til innhold

Ungen vår på 3,5 år. Frekk hele tiden...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sier "æsj det lukter promp av deg mamma"

"Har du prompa pappa" 

Prøver å lukte på oss hele tiden for å si noe ekkelt om oss. En gang luktet hun meg mellom beina forran besøk å sa æsj det lukter forferdelig. Jeg vet at jeg er rein og ikke går rundt å prumper men det er faktisk flaut at hun holder på sånn, spesielt blant andre. Skjønner ikke hvor hun har lært sånt. 

Anonymkode: 85f30...29d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, du må ikke ta det så seriøst. 

Neste gang lager du prompelyd og tøyser det vekk. 

La meg foreslå en sang for dere 

https://youtu.be/0aWjuqBrkDw

Anonymkode: deb28...1eb

• Liker 6
Skrevet

huff da 😂 

Anonymkode: fb0dd...3f6

• Liker 1
Skrevet

Lykke til med tenåra sier jeg bare😂

Anonymkode: 992a9...4e7

• Liker 9
Skrevet

Ikke ta deg nært. 

Hva med å ta en prat? Si at du blir lei deg når hun sier slik. Tenk om noen skulle si sånn til henne. 

Eller alternativt: vet du hva som lukter enda verre? (sett inn noe som lukter verre). 

• Liker 3
Skrevet

Uff, men det er så frustrerende, spesielt når det alltid er meg hun skal tulle med forran andre 😂 

Anonymkode: 85f30...29d

Skrevet

Prøv å fortelle henne at du blir lei deg når hun sier sånt. Det kan hende hun tar det til seg😊

Anonymkode: 93c08...510

• Liker 2
Skrevet

Hun er kommet "bæsj&tiss-alderen" da er dette kjempegøy

Anonymkode: b1f73...6b3

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Prøv å fortelle henne at du blir lei deg når hun sier sånt. Det kan hende hun tar det til seg😊

Man bør aldri si sånt til barn. Å antyde at et barn påfører voksne følelser bygger ikke empati hos barnet, men påfører avhengighet. Ikke bra. 

Anonymkode: f63c0...2e6

• Liker 13
Skrevet

Herregud dette er jo typisk for ALLE 3-åringer. Promp og bæsj er morsomt, du må ikke ta deg nær av det. Bare vær med på tøyset, barn elsker det. 

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Man bør aldri si sånt til barn. Å antyde at et barn påfører voksne følelser bygger ikke empati hos barnet, men påfører avhengighet. Ikke bra. 

Dummeste jeg har hørt.

Anonymkode: a5b92...d98

• Liker 41
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Dummeste jeg har hørt.

Muligens, men vedkommende er likevel inne på noe. Å forsøke å gi en treåring dårlig samvittighet ved å si "nå ble mamma såra" fordi treåringen tøyser på denne måten er jo på kanten tullete.

Da er det jaggu bedre å sette ned foten, for det går faktisk det også. I disse tider er det mange som ikke tror eller vet det, men det går an å lage regler for barn.

Anonymkode: 34707...35d

• Liker 9
Skrevet

Hva med å si at nå er det nok? Mamma synes ikke det er morsomt!

Anonymkode: 6289d...223

• Liker 9
Skrevet

Det er sikkert slik de leker i barnehagen. Spør om andre i bhg tuller sånn, kanskje tantene der kan stoppe tullet når de driver sluk, da blir det lettere å stoppe tullet hjemme. 

Anonymkode: 1add6...b88

Skrevet

Voksne gjør jo det samme hele tiden på bleiebarn. Er vel ikke så enkelt å forstå for en på 3,5 at det er forbeholdt voksne å være "frekke"?

Anonymkode: 3175f...b6d

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dummeste jeg har hørt.

Det dummeste jeg har hørt er at du skal gi barnet skylden for at forelderen får negative følelser pga barnslig oppførsel. 

Anonymkode: c31df...1d4

• Liker 3
Gjest Alterego666
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Det dummeste jeg har hørt er at du skal gi barnet skylden for at forelderen får negative følelser pga barnslig oppførsel. 

Barn har barnslig oppførsel. Det ligger på en måte i navnet. Så vokser de det av seg.

Neste problem!

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Men herregud, å lære barn å ta hensyn til andres følelser er jo helt innafor når ungen sier noe mindre hyggelig. I hver sammenheng, er det kanskje ikke heldig, men sunn fornuft. 

Alternativt kan du jo si at "det var jo ikke noe hyggelig sagt". 

Anonymkode: 966b2...c71

• Liker 9
Skrevet
Alterego666 skrev (31 minutter siden):

Barn har barnslig oppførsel. Det ligger på en måte i navnet. Så vokser de det av seg.

Neste problem!

My point exactly. Problemer ligger hos forelderen som legges ansvaret over på barnet ved å si "mamma blir lei seg når du......."

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er du barnepsykolog? Selvfølgelig kan man si sånne ting til barn. Det er jo sant. Barnet lyver jo. Når skal et barn lære seg å ta hensyn til voksne og ikke minst andre barns følelser da mener du?

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...