AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #1 Skrevet 3. oktober 2021 Har overvektige barn dårligere balanse enn normalvektige? Har observert at barn som er kraftige/ overvektige dulter borti andre oftere, dulter borti møbler, og er mer hardføre når de skal lukke dører, skuffer osv Jeg sier ikke at alle er sånn, men kjenner et par barn i 8-12-årsalderen som er overvektige, og jeg synes de er mer hardføre i alt de gjør. Det kjennes når de dumper ned i sofaen eller de dunker borti deg når de skal stille seg ved siden av deg... Anonymkode: 9603c...0b4
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #2 Skrevet 3. oktober 2021 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Har overvektige barn dårligere balanse enn normalvektige? Har observert at barn som er kraftige/ overvektige dulter borti andre oftere, dulter borti møbler, og er mer hardføre når de skal lukke dører, skuffer osv Jeg sier ikke at alle er sånn, men kjenner et par barn i 8-12-årsalderen som er overvektige, og jeg synes de er mer hardføre i alt de gjør. Det kjennes når de dumper ned i sofaen eller de dunker borti deg når de skal stille seg ved siden av deg... Anonymkode: 9603c...0b4 Har sett at flere overvektige barn ikke får øvd grovmotorikken i like stor grad dom barn med færre kilo å løpe rundt på. Har to barn, ett barn som alltid har vært litt tung og ett barn som har vært veldig lett. Ved å være lett og smidig har barnet fått prøvd seg og fått til fysiske ting mye enklere. Bedre til å løpe, klatre, hoppe og er ekstremt smidig med fantastisk kroppsbeherskelse. Den litt tyngre har vært mye mer stasjonær, dårlig løpeteknikk, ikke orket like mye, har ikke så bra grov og finmotorikk og er generelt litt uvøren og forstår ikke ting som er skjørt fordi de selv er sterke, men ikke ting rundt. Har generelt sett veldig få barn med litt for mye vekt med veldig god motorikk. Anonymkode: 79a95...89f 5
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #3 Skrevet 3. oktober 2021 De er jo ikke like lett på foten, så er vel naturlig det. Anonymkode: 638c6...7a9 1
Maestro Skrevet 3. oktober 2021 #4 Skrevet 3. oktober 2021 Jeg var veldig tynn helt til jeg ble 25 pga medisiner. Alltid vært klønete, dulta borti ting og alt skal skje så fort. Skal sies at jeg har adhd da 😹
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #5 Skrevet 4. oktober 2021 Jeg kan tenke meg at de kanskje har svakere kjernemuskulatur som følge av overvekt og mindre aktivitet? Da blir man jo klumsete og dårligere koordinert fordi man ikke har tilstrekkelig med styrke til å holde igjen bl.a. Anonymkode: 6124c...d7e 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #6 Skrevet 4. oktober 2021 Nei, min erfaring er at de tvert imot står stødig som en klippe! Det er ikke like lett å dytte en overvektig over ende som en spjæling. Anonymkode: c7e78...862
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #7 Skrevet 4. oktober 2021 Vel, min eldste er tynn som en strek, men fortsatt litt dårligere balanse og grovmotorikk enn mange jevnaldrende. Yngste har noe av samme problematikken. Utvikling og genetikk har nok også mye å si, her er det genetisk. Anonymkode: 7866e...5eb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå