Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen forklare meg om/hva jeg evt taper utover den konkrete inntekten når jeg går ned til 80 prosent med bakgrunn i å ha små barn? Har det noe å si for pensjon osv? 

Anonymkode: d0f78...113

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobbet i staten da jeg gjorde det, og er rimelig sikker på at jeg fikk pensjonsopptjening for 100% stilling. Men det er viktig at riktig paragraf i aml brukes når du søker ulønnet permisjon. Vet ikke om det er slik i det private (tror ikke det). Jeg står oppført med 100% stilling i alle de årene på spk.no.

Anonymkode: a74ed...dd5

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg jobbet i staten da jeg gjorde det, og er rimelig sikker på at jeg fikk pensjonsopptjening for 100% stilling. Men det er viktig at riktig paragraf i aml brukes når du søker ulønnet permisjon. Vet ikke om det er slik i det private (tror ikke det). Jeg står oppført med 100% stilling i alle de årene på spk.no.

Anonymkode: a74ed...dd5

Hvis lønna til TS er mer enn 450 000/år , så vil hun uansett tape pensjonsopptjening på å gå i redusert stilling. Spk kompenserer ikke for tapt opptjening i folketrygden, (hvertfall ikke etter 1.1.2020, mulig det i praksis var sånn før dette tidspunktet). Derimot kan man få full opptjening til beholdningen sin fra spk.

Anonymkode: 0b864...bc8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...