AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #1 Skrevet 3. oktober 2021 Jeg lurer litt på om jeg skal kontakte legen med barnet mitt. Hun hadde feber for en uke siden, med to slappe dager, men feberfri på dagen og feber på natten i ca 4 netter. Dagene var vanlige med luftveissymptomer. Nå, tre dager senere har hun igjen blitt syk og ligger med feber.. Er dette egentlig normalt med så mye syk av og på? Grunnen til at jeg er usikker er fordi hun har god allmenntilstand på dagen og lillebror har vært til legen selv og det er bare et virus hos ham, men jeg blir nå usikker fordi det har vært to omganger og det virker slitsomt for henne.. Tips til hvordan jeg kan få datteren min til å ta medisin uten å gjøre det hele om til en traumatisk opplevelse? Hun nekter plent. Anonymkode: 86c0b...2c6
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #2 Skrevet 3. oktober 2021 hvordan type medisin er det? er det flytende? Minste på 2.5 år har medfødt lavt stoffskifte, løser opp tablett i vann, og trekker opp i sånn sprøyte. Hvis jeg gir han det, nekter han, men dersom han får holde sprøyta selv, så går det veldig fint=) God bedring, ❤️ du kan jo høre med legen og de eventuelt kan ta crp, for å se hvor høy den er Anonymkode: 23d53...266
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #3 Skrevet 3. oktober 2021 En lege kommer ikke til å utrede et barn for alt mulig bare fordi barnet har fått to episoder med virus på kort tid. Det er ikke uvanlig. Hvordan du kan få barnet til å ta medisin kommer an på barnets alder og hvilken medisin det er snakk om. Er det paracet eller ibux kjøper du stikkpille og setter den i rumpa uten noe om og men (selvsagt så lenge det ikke er snakk om en 14-åring eller noe. Da er det gjerne mer naturlig at man snakker om viktigheten av å ta medisiner o.l enn hos en 2-åring). Anonymkode: 91eda...869
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #4 Skrevet 3. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): hvordan type medisin er det? er det flytende? Minste på 2.5 år har medfødt lavt stoffskifte, løser opp tablett i vann, og trekker opp i sånn sprøyte. Hvis jeg gir han det, nekter han, men dersom han får holde sprøyta selv, så går det veldig fint=) God bedring, ❤️ du kan jo høre med legen og de eventuelt kan ta crp, for å se hvor høy den er Anonymkode: 23d53...266 Tusen takk ❤️ Ja det er flytende 😊 har prøvd med skje, sprøyte, gjøre selv, blande ut i syltetøy, friste med sjokolade, godteri.. Eneste gangen den funka var da jeg lot henne velge kjole fra hm appen... Hun er snart 5 år og ikke lett å lure. Hun vet det smaker ekkelt, og hun brekker seg og kaster gjerne opp og jeg føler meg rådvill. Jeg har prøvd smeltetablett også, men det er bare verre 😭 Ja, får ringe dem i morgen og høre med dem, tusen takk for tips ❤️ Anonymkode: 86c0b...2c6 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #5 Skrevet 3. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): En lege kommer ikke til å utrede et barn for alt mulig bare fordi barnet har fått to episoder med virus på kort tid. Det er ikke uvanlig. Hvordan du kan få barnet til å ta medisin kommer an på barnets alder og hvilken medisin det er snakk om. Er det paracet eller ibux kjøper du stikkpille og setter den i rumpa uten noe om og men (selvsagt så lenge det ikke er snakk om en 14-åring eller noe. Da er det gjerne mer naturlig at man snakker om viktigheten av å ta medisiner o.l enn hos en 2-åring). Anonymkode: 91eda...869 Hun er snart 5. Når hun opplever det så forferdelig å ta det i munnen, går det nok ikke bedre å få noe opp i baken. Utrede for alt mulig..? Hva mener du, hvorfor sier du det? Anonymkode: 86c0b...2c6
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #6 Skrevet 3. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Tusen takk ❤️ Ja det er flytende 😊 har prøvd med skje, sprøyte, gjøre selv, blande ut i syltetøy, friste med sjokolade, godteri.. Eneste gangen den funka var da jeg lot henne velge kjole fra hm appen... Hun er snart 5 år og ikke lett å lure. Hun vet det smaker ekkelt, og hun brekker seg og kaster gjerne opp og jeg føler meg rådvill. Jeg har prøvd smeltetablett også, men det er bare verre 😭 Ja, får ringe dem i morgen og høre med dem, tusen takk for tips ❤️ Anonymkode: 86c0b...2c6 kjenner til den, 5åringen var mer syk enn frisk frem til operasjon av mandler da han var 3 år og 2 måneder. så han har mått gå på masse antibiotika før, og ja, det er en utfordring🙈😅 hør med de på legekontoret om tips? kanskje dere kan ha litt rollespill. lat som du er lege, og hun får premie som hos legen, etter du har gitt medisin 😄 Anonymkode: 23d53...266
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #7 Skrevet 3. oktober 2021 Det er ikke noe galt å ringe legen og høre i hvert fall Men ellers har vi samme greia med begge barnehagebarna nå, luftveissymptomer og feber som forsvant og nå er tilbake igjen. For den yngste er det tredje gang feberen er tilbake med et par feberfrie dager mellom nå. Men det er også uvanlig høyt sykefravær blant barna i barnehagen, og jeg har både hørt fra venner andre steder i landet og lest i media at det er mye sykdom nå i høst. Sannsynligvis har både din og mine fått flere virusinfeksjoner på rad. God bedring! Anonymkode: ca4c7...ae0 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #8 Skrevet 3. oktober 2021 Jeg var mye syk som barn og pleide få flytende medisin i sjokomelk🤷♀️ Anonymkode: 4eb4b...911
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #9 Skrevet 3. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er ikke noe galt å ringe legen og høre i hvert fall Men ellers har vi samme greia med begge barnehagebarna nå, luftveissymptomer og feber som forsvant og nå er tilbake igjen. For den yngste er det tredje gang feberen er tilbake med et par feberfrie dager mellom nå. Men det er også uvanlig høyt sykefravær blant barna i barnehagen, og jeg har både hørt fra venner andre steder i landet og lest i media at det er mye sykdom nå i høst. Sannsynligvis har både din og mine fått flere virusinfeksjoner på rad. God bedring! Anonymkode: ca4c7...ae0 Kanskje det er noe av det samme som er her, jeg er selv dårlig 😅 det er ihvertfall virus som går i barnehagen. Håper det går over snart 😊 Tusen takk ❤️ Anonymkode: 86c0b...2c6
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #10 Skrevet 3. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg var mye syk som barn og pleide få flytende medisin i sjokomelk🤷♀️ Anonymkode: 4eb4b...911 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): kjenner til den, 5åringen var mer syk enn frisk frem til operasjon av mandler da han var 3 år og 2 måneder. så han har mått gå på masse antibiotika før, og ja, det er en utfordring🙈😅 hør med de på legekontoret om tips? kanskje dere kan ha litt rollespill. lat som du er lege, og hun får premie som hos legen, etter du har gitt medisin 😄 Anonymkode: 23d53...266 Åå det var en god idé 😊 ja jeg må få i henne den medisinen, hun sover ekstremt dårlig når hun er syk, takk for godt råd Anonymkode: 86c0b...2c6
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #11 Skrevet 3. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg var mye syk som barn og pleide få flytende medisin i sjokomelk🤷♀️ Anonymkode: 4eb4b...911 Kan ikke se for meg er det er særlig godt, men virkelig verdt et forsøk 😊 Anonymkode: 86c0b...2c6
Ny Bruker Skrevet 3. oktober 2021 #12 Skrevet 3. oktober 2021 Jeg hadde sagt at barnet er syk hele uka. Altså det er en pågående sykdom (influensa?). Selv har jeg nylig vært syk i 2 uker. Så det er helt vanlig, men bør selvfølgrlig følges opp.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #13 Skrevet 3. oktober 2021 https://www.apotek1.no/produkter/pinex-250mg-granulat-jordbaersmak-10stk-168279p Anbefales. Blitt en lek å gi smertestillende etter vi ble tipset om denne. Anonymkode: ef451...51e
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #14 Skrevet 3. oktober 2021 Vi var på legevakten idag etter å ha sett an formen i litt over en uke. Det var opp og ned, og vi skulle gå til fastlegen imorgen hvis hun ikke var god igjen. Han ble verre og har kraftig ørebetennelse ☹️ ikke dumt å sjekke opp i. Barnet er endel yngre enn ditt da. Anonymkode: 2dfce...90d
Antimobbing Skrevet 3. oktober 2021 #15 Skrevet 3. oktober 2021 (endret) Legen kommer mest sannsynelig til og: be dere og teste barnet mtp covid-19, ihvertfall om du sier at hun har feber og luftveissymptomer. De kommer nok ikke til og be dere komme til legekontoret mtp smittevern osv. Du bør nok ringe og ordne en tlf time mulig du blir bedt om og reise og ta test og om det ikke er positivt kan det sikkert hende at lege kan skrive resept ellernoe.. Endret 3. oktober 2021 av Antimobbing
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #16 Skrevet 3. oktober 2021 Antimobbing skrev (10 minutter siden): Legen kommer mest sannsynelig til og: be dere og teste barnet mtp covid-19, ihvertfall om du sier at hun har feber og luftveissymptomer. De kommer nok ikke til og be dere komme til legekontoret mtp smittevern osv. Du bør nok ringe og ordne en tlf time mulig du blir bedt om og reise og ta test og om det ikke er positivt kan det sikkert hende at lege kan skrive resept ellernoe.. Hun har hatt korona for kort tid siden. AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Vi var på legevakten idag etter å ha sett an formen i litt over en uke. Det var opp og ned, og vi skulle gå til fastlegen imorgen hvis hun ikke var god igjen. Han ble verre og har kraftig ørebetennelse ☹️ ikke dumt å sjekke opp i. Barnet er endel yngre enn ditt da. Anonymkode: 2dfce...90d Uffda, stakkar liten 😢 god bedring ❤️ AnonymBruker skrev (12 minutter siden): https://www.apotek1.no/produkter/pinex-250mg-granulat-jordbaersmak-10stk-168279p Anbefales. Blitt en lek å gi smertestillende etter vi ble tipset om denne. Anonymkode: ef451...51e Takk! skal prøve. Ny Bruker skrev (14 minutter siden): Jeg hadde sagt at barnet er syk hele uka. Altså det er en pågående sykdom (influensa?). Selv har jeg nylig vært syk i 2 uker. Så det er helt vanlig, men bør selvfølgrlig følges opp. Nettopp det, særlig for jeg selv ikke er lege og det kunne jo vært noe legen la merke til og ikke jeg.. Anonymkode: 86c0b...2c6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå