AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #1 Skrevet 3. oktober 2021 Hei, Jeg fikk babyen min i sommer, og jobbet 100% frem til termin startet. Møtte alltid blid og fornøyd på jobben. Har god kontakt med mine 2 kollegaer som jeg jobber fast med, og selvfølgelig andre voksne på andre avd. Begynne i denne jobben på høsten 2020 og var gravid da jeg begynte. La ikke skjul på det heller ettersom jeg har lenge ønsket dette barnet og gleden var ubeskrivelig stort. Så tilbake til problemet, her om dagen sendte jeg bildet av babyen min med en liten hilsen til styreren vår. Hun åpnet meldingen men svarte ikke.. Hun har en dårlig vane som å lese meldinger og stort sett ikke svare tilbake uansett hva det måtte være.. Jeg fikk heller ingen gratulasjonskort/ melding av henne. Min mann fikk ikke bare gaver, kort og blomster men hele 2 uker betalt omsorgspermisjon. Alle gratulerte og vi fikk 3 store buketter. Nå tenker jeg her og er skikkelig lei meg for min styreren oppførsel...er jeg rar? Anonymkode: 85be3...2b5
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #2 Skrevet 3. oktober 2021 Du forventer litt for mye,men at styren kunne gratulert er jeg enig i Anonymkode: 8e7e5...787 2
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #3 Skrevet 3. oktober 2021 Nei, du er ikke rar. Sjefen din derimot er rar. Og uhøflig. Anonymkode: 46cfb...ee1 8
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #4 Skrevet 3. oktober 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hei, Jeg fikk babyen min i sommer, og jobbet 100% frem til termin startet. Møtte alltid blid og fornøyd på jobben. Har god kontakt med mine 2 kollegaer som jeg jobber fast med, og selvfølgelig andre voksne på andre avd. Begynne i denne jobben på høsten 2020 og var gravid da jeg begynte. La ikke skjul på det heller ettersom jeg har lenge ønsket dette barnet og gleden var ubeskrivelig stort. Så tilbake til problemet, her om dagen sendte jeg bildet av babyen min med en liten hilsen til styreren vår. Hun åpnet meldingen men svarte ikke.. Hun har en dårlig vane som å lese meldinger og stort sett ikke svare tilbake uansett hva det måtte være.. Jeg fikk heller ingen gratulasjonskort/ melding av henne. Min mann fikk ikke bare gaver, kort og blomster men hele 2 uker betalt omsorgspermisjon. Alle gratulerte og vi fikk 3 store buketter. Nå tenker jeg her og er skikkelig lei meg for min styreren oppførsel...er jeg rar? Anonymkode: 85be3...2b5 Får ikke alle 2 ukers betalt omsorgspermisjon? Anonymkode: 012b0...8b2 6
Daria Skrevet 3. oktober 2021 #5 Skrevet 3. oktober 2021 Alle ledere er ikke like gode eller like flinke til å følge opp. Det handler om hennes lederegenskaper, ikke om deg, så ikke ta det personlig. På jobben min er det vanlig å sende blomster etter to ukers sykemelding - min leder sendte etter seks måneder (og jeg har mange sånne eksempler). Jeg blir ikke lei meg, jeg tenker at hun er en dårlig leder. 1
A-hunter Skrevet 3. oktober 2021 #6 Skrevet 3. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Får ikke alle 2 ukers betalt omsorgspermisjon? Anonymkode: 012b0...8b2 Gode sjefer får det til å virke som en bonus vet du. 4
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #7 Skrevet 3. oktober 2021 A-hunter skrev (1 minutt siden): Gode sjefer får det til å virke som en bonus vet du. Du har ikke rett på 2 ukers betalt omsorgspermisjon i forbindelse med fødsel som far, kun ulønnet. Likevel er det standard på de fleste arbeidsplasser. De aller fleste praktiserer lønnet. Anonymkode: 89534...c89 1
minister-mio Skrevet 3. oktober 2021 #8 Skrevet 3. oktober 2021 Det er uvanlig å måtte jobbe til termin og å ikke få en gratulasjon fra arbeidsplassen. 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #9 Skrevet 3. oktober 2021 Jeg vet ikke helt. Du er ikke rar som forventer oppmerksomhet av styrer, men du vet jo hvordan hun er. Dårlig gjort å ikke svare eller sende noe. Er det lenge siden? Kanskje hun driver å samler inn noe til en gave, eller oppmerksomhet nå som hun husker det. Anonymkode: dd97a...e82 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #10 Skrevet 3. oktober 2021 Det er spesielt av en styrer/sjef å ikke gratulere sine ansatte når de får barn. Samtidig vet du at dette er slik hun oppfører seg mot alle og i alle anledninger så det er ikke som om hun behandler deg annerledes så da synes jeg det er rart å bli lei seg. Anonymkode: 654b3...66a 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #11 Skrevet 3. oktober 2021 Du er ikke drama Queen. Utrolig dårlig av sjefen å ikke gratulere med barn. Selv i store bedrifter skjer ikke det så ofte. Anonymkode: d217b...b1e 1
Katten.2.0 Skrevet 3. oktober 2021 #12 Skrevet 3. oktober 2021 Du kan godt stusse på det, men jeg ville ikke tatt det med videre i arbeidsrelasjonen. 2
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #13 Skrevet 4. oktober 2021 Helt sikkert en logisk forklaring, at hun har glemt å svare, var stresset etc. men normal folkeskikk å svare når en ansatt har blitt mamma. Gratulerer tar ikke lang tid å skrive akkurat. skjønner godt du ble skuffet. Anonymkode: 1eb2b...fe8
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #14 Skrevet 4. oktober 2021 Jeg blir ganske furt når folk ikke svarer på bilder jeg sender på snap, uavhengig av hva det er, egentlig. Så nei jeg synes ikke du overreagerer. Anonymkode: efc49...ff3
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #15 Skrevet 4. oktober 2021 Men det virker som folk kanskje bruker snap annerledes enn meg så ikke veit jeg. Flere menn jeg snakker med kommenterer ikke bilder 🤷♀️ jeg gjør det alltid. Anonymkode: efc49...ff3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå