AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #1 Skrevet 3. oktober 2021 Hva liker du med jobben og hva liker du ikke med jobben som sykepleier? Er det for dårlig betalt for den jobben du gjør? Jeg driver å tenker på hva jeg skal utdanne meg som. Ser litt på hvilken yrker som er veldig etterspurt nå og i framtiden. Sykepleiere kommer alltid til å trenges! Anonymkode: e1154...65c 1
Mariell1995 Skrevet 3. oktober 2021 #2 Skrevet 3. oktober 2021 Jeg vet at Norge er i mangel av vernepleiere, så de trengs det flere av, i hvert fall 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #3 Skrevet 3. oktober 2021 Jeg liker godt jobben som sykepleier, selve jobben er bra, det er lett å få jobb, det er lett å bytte jobb, stort sett greie pasienter, godt arbeidsmiljø alle steder jeg har vært, mye videreutdanningsmuligheter og grei lønn. Det jeg ikke liker er turnus, alt for dårlig bemanning, for lite penger til skikkelig utstyr, må dårlige ledere, politikere uten innsikt som liksom skal bry seg men totalt mangler forståelse, kravstore pårørende uten innsikt og for dårlig kompensasjon for helsefarlig nattarbeid. Anonymkode: deded...59d 2
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #4 Skrevet 3. oktober 2021 1 hour ago, Mariell1995 said: Jeg vet at Norge er i mangel av vernepleiere, så de trengs det flere av, i hvert fall Kanskje jeg må utdanne meg som det Har lyst på en sikker jobb i 20+ år i tid. Anonymkode: e1154...65c
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #5 Skrevet 3. oktober 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg liker godt jobben som sykepleier, selve jobben er bra, det er lett å få jobb, det er lett å bytte jobb, stort sett greie pasienter, godt arbeidsmiljø alle steder jeg har vært, mye videreutdanningsmuligheter og grei lønn. Det jeg ikke liker er turnus, alt for dårlig bemanning, for lite penger til skikkelig utstyr, må dårlige ledere, politikere uten innsikt som liksom skal bry seg men totalt mangler forståelse, kravstore pårørende uten innsikt og for dårlig kompensasjon for helsefarlig nattarbeid. Anonymkode: deded...59d Takk for godt og utfyllende svar! Er det mye ekkelt på jobb? Eneste jeg ikke tåler er oppkast. Uff. Da spyr jeg også! Alt annet tåler jeg. Anonymkode: e1154...65c
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #6 Skrevet 3. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk for godt og utfyllende svar! Er det mye ekkelt på jobb? Eneste jeg ikke tåler er oppkast. Uff. Da spyr jeg også! Alt annet tåler jeg. Anonymkode: e1154...65c Du kan bli vandt til det meste. Jeg jobber på sykehjem, og når det er oppkast eller mye slim som skal fjernes, bytter jeg rett og slett med noen som tåler det. Så tar jeg noe for henne hun ikke liker. Anonymkode: e27b8...760 1
Gjest rampenissen72 Skrevet 3. oktober 2021 #7 Skrevet 3. oktober 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Takk for godt og utfyllende svar! Er det mye ekkelt på jobb? Eneste jeg ikke tåler er oppkast. Uff. Da spyr jeg også! Alt annet tåler jeg. Anonymkode: e1154...65c Definer ekkelt da 😂 Kommer ann på hvor du ender opp, men du må innom sykehjem i praksiss perioden din. Og der er det bleieskift/utlakt tarm/åpne liggesår osv.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #8 Skrevet 3. oktober 2021 Etter 17 år som sykepleier sier jeg et rungende NEI til det. Anonymkode: 196ef...f47 5
Mariell1995 Skrevet 4. oktober 2021 #9 Skrevet 4. oktober 2021 (endret) AnonymBruker skrev (16 timer siden): Kanskje jeg må utdanne meg som det Har lyst på en sikker jobb i 20+ år i tid. Anonymkode: e1154...65c Det er i hvert fall veldig allsidig! Da får du både muligheten til å utføre noen oppgaver som en sykepleier kan (får en medisinkompetanse), men du kan også jobbe på skole, og andre steder Vernepleiere er spesialister på mennesker med psykisk utviklingshemming, og jobber også med mennesker med fysiske funksjonsnedsettelser, innenfor eldreomsorgen, sykehus, med de som har demens, psykiske lidelser, innenfor rusomsorgen og barnevernsinstitusjoner, i hvert fall Endret 4. oktober 2021 av Mariell1995
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå