Gå til innhold

Har Yoga blitt en middelklassekvinneklisje?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker du?

Anonymkode: 119a0...60c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja.

Anonymkode: bdf46...484

• Liker 4
Skrevet

Hvordan kan det være klisjé at noen driver med yoga?

Anonymkode: 92727...0a4

• Liker 8
Skrevet (endret)

Nei vil ikke si det. Jeg er ikke gammel nok til å ha en midtlivskrise, men gjør yoga av og til for å takle stive ledd man får av dagen hverdag. Sitter på skolen i flere timer i strekk hver dag så på slutten av dagen er det deilig med litt yoga som løsner opp kroppen. Uansett så beveger vi oss alt for lite i våre dager så all aktivitet er bra så er ikke noe negativt om folk i midtlivskrise holder på med yoga. Det er bare postitivt det!

Endret av Humle Brumle
Skrevet

Nå så jeg at jeg leste feil, og at det sto middelklasse og midtlivskrise men jeg mener fortsatt det jeg skrev. All aktivitet er bra så vi skal ikke drive å stemple yoga som en klisje. 

• Liker 2
Skrevet

Det er en trend som alt annet.

Anonymkode: efdac...2cc

Skrevet

Ja, det er absolutt en middelklasseklisje. Det er synd, for det er vel folk med mer krevende liv som virkelig hadde trengt det.

Anonymkode: 69bba...58b

• Liker 1
Skrevet

Ts her

Jeg er ikke negativ til Yoga😁. Bare tenkte at veldig mange middelklassekvinner i Oslo driver med Yoga nå.

• Liker 1
Skrevet

Aldri tenkt på det på den måten..

Er vant til å trene yoga hver eneste dag, og det gjør i alle fall veldig godt for meg og kroppen min.

Så så lenge det funker for meg, så tenker jeg ikke så mye over hva andre mener om det.

Tenker egentlig at flere burde prøve det.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ts her

Jeg er ikke negativ til Yoga😁. Bare tenkte at veldig mange middelklassekvinner i Oslo driver med Yoga nå.

Hva så? Gjør det det til en klisjé?

Anonymkode: 92727...0a4

• Liker 3
Skrevet

Det er det nok.

Så er det jo ingen ting negativt med at dette er utbredt i nevnte gruppe, og mange utenfor gruppen hadde sikkert hatt godt av det samme. 

Skrevet

Er vel heller det at mange sitter mye stille og får stive ledd og muskler. Da er det godt å yoge litt. 

Anonymkode: a1371...c52

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hva tenker du?

Yoga er ikke en klisje, men det kan være en klisje at alle middelklassekvinner i en viss alder driver med yoga. 

Uansett hva det er, er yoga er genialt. Driver både med med poweryoga og yin-yoga, og har aldri vært så god form, selv om jeg er over 40. Har holdt på i 5 år. 

Anonymkode: 2e500...12d

Skrevet
16 hours ago, AnonymBruker said:

Ts her

Det er vel fort like mye fordi det er mye Middelklassemnnesker i oslo

Anonymkode: 29ce9...ab7

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Yoga er ikke en klisje, men det kan være en klisje at alle middelklassekvinner i en viss alder driver med yoga. 

Uansett hva det er, er yoga er genialt. Driver både med med poweryoga og yin-yoga, og har aldri vært så god form, selv om jeg er over 40. Har holdt på i 5 år. 

Anonymkode: 2e500...12d

Alder? Ts spør om klassr

Anonymkode: 29ce9...ab7

Skrevet

Jeg aner ikke om de som har vært på yogatimene samtidige med meg er middelklasse eller ikke. Aldri tenkt over om jeg er det heller.

Men det er ihvertfall både kvinner og menn på timene.

Anonymkode: 9b712...a40

Skrevet

Ja, det er en overfladisk motetrend for middelklassekvinner. For så vidt på linje med mye annet «alternativt» («mindfullness», sonetrapi osv.), som kapitaliserer på å skape en illusjon av mening i et ellers tomt og materialistisk middelklasseliv. 

Anonymkode: 808c9...e96

• Liker 2
Skrevet

Det har kansje blitt en typisk trend ja. Men muligens mer sunnere og utfordrene enn Afrikansk trommedans som var en tidstypisk trend for middelaldrene for 20 år siden.

Anonymkode: 53354...dbf

Skrevet

Det er da folk fra alle samfunnslag i yogaklassen.

Anonymkode: aaa11...007

• Liker 3
Skrevet

På en måte ja. Men yoga er for alle. Min datter på 3 år gjør barneyoga i barnehagen og en kompis av meg gjør det i tillegg til annen trening.  Og til og med A-laget til Manchester United trener yoga.

Anonymkode: 6e72a...e50

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...