Pippi Lotta Skrevet 3. oktober 2021 #1 Skrevet 3. oktober 2021 (endret) Kilder til Dagbladet: - - Angripes med drittpakke Anonyme kilder i Ap hevder det og si at Anniken Hutfelt er aktuell som kunnskaps minister er en dritpakke. De mener også det og si at man ikke ønsker henne som utenriksminister er en dritpakke. Når man snaker om dritpakker så tenker jeg private feil som utroskap, økonomiske problemer eller helseproblemer som egentlig ikke er relevante for politikken. Det at noen andre i partiet ikke har tillit til deg er da ikke noe dritpakke. Jeg synes det er veldig lite spillerom for uenigheter i det partiet, det virker som om selv politiske uenigheter blir fremstilt som personangrep og skittent spil. Det er jo minst like skittent og hevde at det er en dritpakke. Som det står i artikkelen, om hun nå ikke får akkurat den jobben hun vill ha kommer støttespilleren hennes til og hevde at Støre lot seg presse av såkalte "dritpakker". Jeg synes særlig denne setningen sier mye "Ifølge kilder i partiet handler kampanjen mot Huitfeldt ikke om å sikre Eide eller Johansen jobben som utenriksminister, men heller å sørge for at Huitfeldt aldri får jobben hun lenge har jobbet for." Jobben hun lenge har jobbet for, de får det nesten til og høres ut som om hun fortjener UD posten for de hun har vært medlem av Ap lenge. Den stilingen bør jo besettes av den beste kandidaten, ikke den Ap-er som synes det er sin tur. Om hun ikke har tillit av egne partifeller en gang så bør hun kanskje akseptere at det beste for partiet, regjeringen og landet ikke er at hun krever sin rett på den posten hun mener hun har jobbet for. Jeg skal innrømme jeg ikke vett om hun er noe god på utenrikspolitikk, men jeg synes det er arrogant og snakke om posten som om det er en selvfølge at hun skal få den og at eneste grunnen til og ikke ønske henne er "personlige og smålige". Hva mener KG? Er dette drit pakker? Er jeg for litte forståelsesfull for at Anikken har jobbet for dette lenge og derfor fortjener og få den? Endret 3. oktober 2021 av Pippi Lotta
Madame Butterfly Skrevet 4. oktober 2021 #2 Skrevet 4. oktober 2021 Det er godt mulig at det er en kampanje i Ap for å holde Huitfeldt nede, det blåser på toppene, sies det. Jeg er enig med deg i at det ikke kan kalles en drittpakke. Ikke for å diskutere Giske, men det var en «drittpakke». Det var sikkert kritikkverdige forhold det, men mye av det var jo helt klart drittpakker. Unge kvinner som gikk ut å sa, «han trakasserte ikke meg, jeg vil ikke være del av dette». Det som tok kaka var den 43-år gamle kvinnen som inviterte han inn på hotellrommet godt ned i vinflaska, klikka to om natten, og sa hun skulle i dusjen, som måtte rapportere til parti apparatet at dumme Giske trodde det var en invitasjon til å dusje med henne. 43-år! Dette vil jeg kalle en drittpakke! 2
herzeleid Skrevet 4. oktober 2021 #3 Skrevet 4. oktober 2021 Nå vet jeg ikke hvordan en definerer en "drittpakke" men ut fra wikipedia definisjonen avhenger det nok av hvilken del av lekkasjene en vektlegger. Det kommer ufordelaktige påstander om hennes personlighet og egnethet som utenriksminster som kan sies å høre under wikipedia sin definisjon av "drittpakke", men det spørs om begrepet brukes like mye fordi en manglet bedre ord. Ellers synes jeg Huitfeldt fremstår solid og kompetent, og som en god utenriksminister-kandidat. Denne saken virker å være et forsøk på å gjøre oppmerksom på at en del av "kildene" som "lekker informasjon" ikke nødvendigvis gjør det for å opplyse men for å manipulere. Giske-saken belyste en tilsynelatende hard maktkamp med steile fronter i AP der vi også så "lekkasjer", og med enkelte journalisters velvillighet (eller naivitet) ovenfor meningsfeller virker behovet for skadekontroll forståelig.
Illuminatum Skrevet 4. oktober 2021 #4 Skrevet 4. oktober 2021 Eller så kan det være hersketeknikk hvor Anniken sine medspillere ønsker å få frem sympati for henne. 4
Entern Skrevet 4. oktober 2021 #5 Skrevet 4. oktober 2021 "Arbeiderpartiet er ingen søndagsskole." - Haakon Lie 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå