Gå til innhold

Utenlandske gutter

Anbefalte innlegg

Skrevet

gaja ja på det punkt er jeg helt ening med dig, her i huset er det Dan som laver maden, rydder og vasker, jeg laver vist ikke så mye andet end at passe min butik og holde kurser. Det er jeg som faktisk er den tekniske uddannet person her i familien så det er mig som sætter bilbaner sammen og ser på tegninger, men jeg mener at mange kvinder hyler op om at de kan unvære en mand som jeg bare synes er tyll.

Dan er ikke gift, men han har friet til mig vi får se om jeg vil. Foresten nu siger dan at vi er og det stemmer jo vi blev gift på hindu vis i nepal for mange år siden.

Kan sige at Dan er svært ironisk og kynisk, det er lidt av en udfordring at bo med ham og ikke en dag går uden at han får mig til at le.

Er overrasket over gæsten her over, første gang jeg har hørt at Dan skulle være fløterisk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hvis Dan er gift synes ikke jeg det er noe kult at han er her.

Hva er poenget med å flørte med gifte menn?  :roll:

Vi er ikke her for å skape spenning i daffe forhold andre har, derfor burde du være single Dan.

For det første er det da vitterligen ingen som sier du skal flørte med meg. Jeg er ikke her for å flørte med deg ... :roll:

Og, mitt forhold er overhodet ikke "daft". Min kone er mye mere her inne enn meg (Ann Forup) og hun vet veldig godt hva jeg skriver og hva jeg mener. Så jeg ser ingen grunn til å være singel. Tror du forresten alle damene her inne er single?

Til sist, jeg har da i hvertfall baller nok til ikke å gjemme meg bak det anonyme brukernavnet "gjest" nå jeg sier hva jeg mener. Er du pysete?

Vel, nå må jeg slutte å flørte med dere alle, for jeg og Ann skal en kosetur til Oslo for å prøve å redde det "daffe" forholdet vårt ... :ler:

Gjest Dum Perignon
Skrevet

Bare dere ikke danser stivt og keitete skulle vel dét gå bra.

Skrevet

utenlanske jenter foretrekker norske menn også, alle vil jo ha litt forandring innimellom

Skrevet

Jeg synes det er kjipt med folk som bretter ut hvem de er på internett. Da blir det ikke like gøy når man vet hvem de er.

Spesielt ikke når de er gift i tillegg, og sier hva de skal i detalj.

Skrevet

til dig kære gjest så lyder det som om du ikke er særlig gammel, og at være gemt bort på nettet tror ikke det, altid muligt at finde ut av hvem man er hvis man gidder brydderiet med det, så ikke vær så sikker på at du er safe på en åben chatt kanal hvis du skulle finde vejen dit. Jeg har skremt livet af mange mænd på de chatt kanaler jeg har været på når de har troet at fordi de kalder sig store knut så er de sikker, har ringet til et par stykker og sagt hei du du snakker nå med ann og da jeg jeg love dig for at pipen fik en anden lyd. Så vil man være en i mængden så er det ikke internettet man skal være på det er sikkert og vist.

Skrevet
altid muligt at finde ut av hvem man er hvis man gidder brydderiet med det, så ikke vær så sikker på at du er safe på en åben chatt kanal hvis du skulle finde vejen dit. Jeg har skremt livet af mange mænd på de chatt kanaler jeg har været på når de har troet at fordi de kalder sig store knut så er de sikker, har ringet til et par stykker og sagt hei du du snakker nå med ann

Det er jo sympatisk...

Skrevet

Jeg liker ikke gutter fra utlandet spesielt godt, dog er det greit hvis de er fra et annet land i vest-Europa.

Skrevet

Vel, ja, jeg foretrekker danske, svenske, italienske, franske, sør-afrikanske, greske, sveitsiske og skotske menn :) Mange av dem er svært sjarmerende, flinke til å behandle damer som nettopp ja, damer, og svært gode til å flørte og nyte livet hver dag. Det er mye mer lettvint og behagelig å omgås menn herfra, de er ikke så tunge og innadvendte som de norske mennene.

[Det finnes noen svært få norske menn også, som er flotte (stil/personlighet/helhet) men det går flere år mellom hver gang jeg treffer på dem, for det er så få av dem..) ]

Gjest TomKrus
Skrevet
Vel, ja, jeg foretrekker danske, svenske, italienske, franske, sør-afrikanske, greske, sveitsiske og skotske menn  :) Mange av dem er svært sjarmerende, flinke til å behandle damer som nettopp ja, damer, og svært gode til å flørte og nyte livet hver dag. Det er mye mer lettvint og behagelig å omgås menn herfra, de er ikke så tunge og innadvendte som de norske mennene.

[Det finnes noen svært få norske menn også, som er flotte (stil/personlighet/helhet) men det går flere år mellom hver gang jeg treffer på dem, for det er så få av dem..) ]

Denne generaliseringen vitner om liten forståelse av hvordan nordmenn, det være kvinner eller menn er, for mennene i Norge har ikke lært seg å tilnærme seg jentene slik de gjør uten jentenes tilstedeværelse og oppførsel.

Selv er jeg i utlandet for tiden, i et annet vestlig ikke latinsk-land, og dermed skiller jeg meg ikke stort ut fra resten av gutta, men likevel opplever jeg en helt annen respons fra jentene enn hjemme. De er mer aggressive og sjekker meg opp, forteller hva de liker med meg og hva de er ute etter - dette uten å være særlig beruset, og de er mye lettere å tilnærme seg. De kan dette med å avvise på en fin måte, noe jeg faktisk sjeldent har opplevd i Norge, men igjen så er sjekking i Norge utelukkende en fyllehandling, så både din tilnærming og hennes reaksjon vil være påvirket av promillen. Her er det en kultur for å slå av en prat med hvem som helst, og den fineste dama har ingen problemer med å prate med den største nerden, for ingen av dem tenker på giftemål akkurat nå. Begge sonderer terrenget. I Norge ville han i høyden fått hånden, men mest sannsynlig en kald skulder.

Det er nok nordmenns kulturelle bagasje som en enfoldig enstøing som er det største problemet. Vi liker vår alenetid, og vi er ikke like sosiale som mennesker i andre kulturer. Vi kosemoser oss i stuene våre alene, framfor å sitte på den lokale puben og prate med ukjente. Vi er dermed ikke like åpne for å bli kjent med andre noe som fører til dårligere sjekkekultur, både som sjekker og mottaker.

Hvilket kjønn har skylden? Å skylde på det andre kjønnet vil i høyden bare avsløre en manglende innsikt i din egen kultur.

Gjest Litjmæ
Skrevet

Japp, utenlandske menn er best, min er jo svensk, så ergo... :sjarmor:

Skrevet

Jeg er helt enig med tomkrus dette skyldes kulturen, de latinske mænd er opdraget på en helt anden måte, nu er jeg dansk, har boet i Island, og nu Norge og der er ingen forskel på mændensen opførsel i forhold til flørting de bare kan ikke, alle er de lige vrølpet, men selv er med en Dansk mand og han er da lige så håbløs når det gælder at være romantisk, ligge på til sengen hygge, og i de 8 år jeg har været sammen med ham har jeg aldrig danset med ham, men jeg liker ham for det, han har mange ander verdier. Men som tom siger da er vi kvinder nok ikke bedre selv, alle de år jeg har jobbet som bartender har man set lidt af hvert, og kvinderne er meget utilnærmlige også, avviser med engang, vil ikke så meget som tage en svingom på dansegulvet de lugter ugler i mosen med engang, måske fyre bare havede lyst til en dans.

Gjest Jalileh
Skrevet

For et spørsmål. :roll:

Er ikke dette veldig individuelt?

Skrevet

Jag har också hittat en utländsk man - en norrman ;)

- som är bra just på att uppvakta, köpa blommor när jag behöver det eller små presenter utan anledning. Men inte för ofta.

Visst är det individuellt - men skandinaviska män är väl knappast kända för sin romantiska sida.

• 2 uker senere...
Gjest Isabellas
Skrevet

Norske men ner mer falske enn noen andre!

Skrevet
Norske men ner mer falske enn noen andre!

Men heldigvis er ikke norske menn mer falske enn norske kvinner. Norske kvinner eier alle andre i falskhet.

• 1 måned senere...
Skrevet

Jeg kan ikke se for meg selv med en norsk gutt, av mange grunner.. Norske gutter er ikke spennende i det hele tatt.. Utenlandske gutter har ofte mer erfaring (nå snakker jeg ikke nødvendigvis om sex) og de er mer engasjerte. De har spennende historier å fortelle fra der de er oppvokst, og det er mye mer interessant å høre på enn Lars sin livshistorie fra Kløfta. Og de fleste jenter synes faktisk det er sexy med gutter som kan danse, det trenger ikke være feminint å kunne bevege på seg! Men jeg skjønner ikke hvorfor noen skal bli sjalue, alle har hver sin smak! ;)

Norske Gutter:

- er for interessert i fotball

- er brautende og ekle på fylla

- har som oftest ikke så mye spennende å fortelle

Utenlandske Gutter:

- tør ikke å gråte ( i de fleste tilfeller. Og når skal gutter innse at det IKKE er sexy med overmacho menn som ikke tør å vise følelser?)

- tyr oftere til vold (dette er IKKE rasistisk, det er fakta.)

Selv om dette er mine meninger, så er poenget mitt at det finnes negative og positive sider ved begge "typene". Så er det opp til hver enkelt å finne ut hva man liker best:)

Gjest TomKrus
Skrevet
Norske Gutter:

- er for interessert i fotball

hehe. Ja, for Norge er verdens største fotballnasjon. Noen gang vært i utlandet og på puben med de lokale gutta? Sør-Amerikanere er gale etter fotball. Franskmenn, engelskmenn, italienere, spanjoler, tsjekkere, australere og portugisere like så. Faktisk er det få land i verden hvor fotball ikke er sporten gutta liker best.

Så dette har nok mer med med individene du har truffet i de ulike landene, og ikke snakk om gjennomsnittsfyren. Du synes sikkert australere er ganske så spesielle i forhold til nordmenn. Med erfaring fra begge land er jeg ikke tvil om hvem som er verst når det kommer til sport, og det er ikke nordmenn. I Oz har de soccer, tre former for rugby og cricket som det beste gutta foretrekker. Tipper australske jenter sier det samme om nordmenn, etter at de har truffet meg, og siden jeg ikke er spesielt interessert i sport. "Oh, the norwegian guys are SO special..."

Ellers er det ikke rart du finner folk fra andre deler av verden mer interessante. På samme måter som folk fra andre deler av verden finner folk fra vår side litt ekstra interessante. Rett og slett fordi de nye er eksotiske.

Skrevet
Ellers er det ikke rart du finner folk fra andre deler av verden mer interessante. På samme måter som folk fra andre deler av verden finner folk fra vår side litt ekstra interessante. Rett og slett fordi de nye er eksotiske.

Nytt er eksotisk, men å skulle leve med noe eksotisk tror jeg ville kollidert med mine hodninger og prinsipper over tid. Takke meg til det trygge og gode. Liker nordmenn jeg! :)

Skrevet

utenlandsk å utelandsk, halvt? teller d? han var dårligst av de få jeg har hatt for å si d sånn!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...