Gå til innhold

Gruppeterapi, noen erfaringer?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen her som har prøvd gruppeterapi mot angst? Hvordan fungerer det? Sitter man i en ring og byttet på å snakke slik man ser på tv osv? Jeg har fått tilbud om det, men usikker på om jeg klarer være i settingen.. 

Anonymkode: 3f29a...ff4

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Noen her som har prøvd gruppeterapi mot angst? Hvordan fungerer det? Sitter man i en ring og byttet på å snakke slik man ser på tv osv? Jeg har fått tilbud om det, men usikker på om jeg klarer være i settingen.. 

Anonymkode: 3f29a...ff4

Venninna mi gikk på slik gruppeterapi i ett år. Det var for mennesker med angst eller relasjonelle utfordringer knytta til dårlig selvbilde. Hun var selvsagt også usikker på om dette var noe hun ville bli dus med i begynnelsen, det ligger jo litt i angstens natur. Men hun tok sjansen og fikk en del positivt ut av det. F.eks ble hun øyeblikkelig korrigert av andre på at hun ikke virket dum og rar og alt mulig annet hun så for seg når hun snakket, på en troverdig måte. Noe som fikk henne til å se litt annerledes på seg selv iaf. 

Tror de satt i ring ja, og bytta på å snakke. Men dte kommer veldig an på hvem de andre er og hvor mange osv om det funker bra. En av de på gruppa hennes bidro null og niks gjennom et helt år. Hun bare satt der og sa ingenting av seg selv, og når hun ble spurt om noe var det bare "nei.. vet ikke jeg." det gjør liksom noe med dynamikken, så klart. 😕 synes du skal teste og se!

Anonymkode: 0cbd5...c4b

Skrevet

Jeg har vært på gruppeterapi, men ikke for angst. Men selve formen gruppeterapi kan jeg anbefale.

Skrevet

Har ei venninne som gikk i gruppe terapi en gang, hun var mer opptatt av å fortelle om historiene til de andre. Nevnte ikke navn, men på fb var det jo ikke vanskelig å se hvem det var. 
mange som får i slike grupper er syke og de har ikke filter. Taushetsplikt klarer de ikke forholde seg til 

Anonymkode: d2834...20c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...