AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #1 Skrevet 3. oktober 2021 Jobber på cirkle k og har jobbet her i rundt 3 måneder. Arbeidsoppgavene er forsåvidt ok, men det er altfor mye og gjøre! Vi er stort sett 2 stk på jobb på dagtid og kveldsvakten er alene fra 16-17 tiden. Syns det er så ensomt og være alene på kvelden, og ikke minst skummelt for man vet aldri hvem som kommer. Er det vanlig at man er alene på kveldene? Stasjonen er ikke på et veldig travelt sted, men det kan til tider bli veldig travelt, spesielt i helgene. Og da får vi ikke gjort alt vi burde gjøre som og vaske gulvet ofte nok, vaske doen, bytte søppelkasser ute etc. Egentlig hadde vi hatt behov for og være fler på jobb, men har inntrykk av at sjefen skal spare mest mulig. Skal snart begynne med morgenvakter og da er vi alene i et par-3 timer før neste person kommer på jobb. Dermed blir det altfor mye og gjøre for den som kommer først. Som oftest pleier sjefen og kjæresten (hen jobber der også selvfølgelig) og ta morgenvaktene, de er altså to på jobb. Mens alle andre må være en på morgenvaktene. Prøvde og si at jeg syns det virker som ganske mye og gjøre for en person, og da sa de at «det går fint, alle andre har fått det til før». Fikk også beskjed at om jeg er redd for og ikke rekke og gjøre alt kan jeg alltids komme ekstra tidlig på jobb? Hvordan er dette andre steder? Er dere alene på morgenvaktene i helgene? Hvorfor kan de ikke da la oss få være to på jobb da istedenfor at man må jobbe gratis for og rekke og gjøre alt? Man skal jo få ekstra betalt for det men er flere ganger jeg har jobbet overtid og de vet det men har fortsatt ikke fått nok betalt. sjefen har også baksnakket flere ansatte (og kunder forsåvidt). Og klager over hva de gjør feil, men problemet er at nesten alle de ansatte er nye. Da er det naturlig at vi ikke kan alt. Og spesielt ikke når vi ikke har fått så bra opplæring.. Hen har også klagd over at vi ikke har gjort enkelte arbeidsoppgaver som vi nye ikke har visst om. Vet ikke helt hva jeg skal frem til men har noen erfaringer med noe liknende? Hvor mange er dere på jobb? Er det like stressende overalt? Er helt forventet at det kan bli mye kunder men problemet er jo at vi ikke får gjort alt det andre når det er mye kunder. Anonymkode: dc50e...c92
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #2 Skrevet 3. oktober 2021 Jobber selv i bensinstasjon og det er helt normalt det du sier. Lite bemanning, mye å gjøre og dårlige sjefer. Typisk drittjobb. Ville anbefalt deg å søke nye jobber. Kan matbutikk eller lager være noe for deg? Anonymkode: fe158...694
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #3 Skrevet 3. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jobber selv i bensinstasjon og det er helt normalt det du sier. Lite bemanning, mye å gjøre og dårlige sjefer. Typisk drittjobb. Ville anbefalt deg å søke nye jobber. Kan matbutikk eller lager være noe for deg? Anonymkode: fe158...694 Regnet egentlig med det. At det er slik de fleste steder. Jobber du på en bensinstasjon et travelt sted? For jeg vil jo tro at det gjerne er litt flere ansatte der det er mer travelt og det vil kanskje gjøre at man rekker og gjøre mer av det man skal.. Men samtidig kan det jo hende det er mye verre igjen.. Syns butikkjobb eller lagerjobb høres grei ut forsåvidt. Burde nok søke på andre jobber ja, for dette blir nok ikke så mye bedre dessverre.. har vurdert og søke på jobb på andre bensinstasjoner men tror jo at det er slik som dette de fleste andre steder også.. Anonymkode: dc50e...c92
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #4 Skrevet 3. oktober 2021 Jeg har jobbet på cirkle k midt i sentrum av en by, og litt på utsiden av en by, rett før e18. Og det du forteller, er desverre helt normalt. Jeg sto alene på natta, og de som jeg avløste på kvelden sto alene, og de som kom på morgenen å avløste meg, sto alene. Skjedde også en haug av dritt der. Sjefen ble anmeldt til slutt, bare rot. Bla betalte hn ikke inn skatt på oss ansatte (jeg håper du får lønnsslipp?!), så vi ble skyldige i skatt alle mann. Jeg ble syk av jobben etterhvert, alt for høyt press og alt for mye rot (nå var sjefen vår noe helt for seg selv da, saken havnet i avisa til slitt, og alle instanser ble koblet på). Men ja, jeg har jobbet i konkurrerende selskap og, mesteparten av tiden sto vi alene. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å komme deg ut av bransjen. Dårlig lønn, mye strev, og mye alenetid. Og alt for høye krav. Jeg skal aldri noen sinne tilbake i den bransjen. Anonymkode: b5e6c...bb4 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #5 Skrevet 3. oktober 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Regnet egentlig med det. At det er slik de fleste steder. Jobber du på en bensinstasjon et travelt sted? For jeg vil jo tro at det gjerne er litt flere ansatte der det er mer travelt og det vil kanskje gjøre at man rekker og gjøre mer av det man skal.. Men samtidig kan det jo hende det er mye verre igjen.. Syns butikkjobb eller lagerjobb høres grei ut forsåvidt. Burde nok søke på andre jobber ja, for dette blir nok ikke så mye bedre dessverre.. har vurdert og søke på jobb på andre bensinstasjoner men tror jo at det er slik som dette de fleste andre steder også.. Jobber i en av Norges største bensinstasjoner. Kommer masse folk og det er drit mye å gjøre. Heldigvis har vi 3-4 stk om moringen mens om kvelden derimot er det en person. helgene er det 1 eller 2 det spørs egentlig. Synes dagligvare var så mye bedre. Bedre betalt og mer folk på jobb. Men ja å jobbe i en bensinstasjon er kjipt. Anonymkode: fe158...694
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #6 Skrevet 3. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har jobbet på cirkle k midt i sentrum av en by, og litt på utsiden av en by, rett før e18. Og det du forteller, er desverre helt normalt. Jeg sto alene på natta, og de som jeg avløste på kvelden sto alene, og de som kom på morgenen å avløste meg, sto alene. Skjedde også en haug av dritt der. Sjefen ble anmeldt til slutt, bare rot. Bla betalte hn ikke inn skatt på oss ansatte (jeg håper du får lønnsslipp?!), så vi ble skyldige i skatt alle mann. Jeg ble syk av jobben etterhvert, alt for høyt press og alt for mye rot (nå var sjefen vår noe helt for seg selv da, saken havnet i avisa til slitt, og alle instanser ble koblet på). Men ja, jeg har jobbet i konkurrerende selskap og, mesteparten av tiden sto vi alene. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å komme deg ut av bransjen. Dårlig lønn, mye strev, og mye alenetid. Og alt for høye krav. Jeg skal aldri noen sinne tilbake i den bransjen. Anonymkode: b5e6c...bb4 Vi har heldigvis ikke åpent hele natta, men kun til 11. Så det er jo en positiv ting🤣 Syns hele opplegget er litt spesielt. Vi stempler oss blant annet ikke inn og ut når vi kommer på jobb. Noe jeg har hørt at man egentlig må. Så det sjefen gjør er ulovlig i forhold til det. I tillegg står det helt feil prosent i kontrakten. Står 40 timer/25% i måneden selv om jeg har jobbet langt 100-120 timer hver måned jeg har jobbet der. De har helt siden jeg startet planlagt at jeg skulle jobbe såpass mye men til tross for det skriver de feil i kontrakten. Spurte om det var riktig men da fikk jeg i svar at vi kunne ta det senere. Men har ikke hørt noe mer om det. Alle andre er også ansatt 25% selv om alle jobber nærmere 70-80% ++. I tillegg la jeg merke til at når jeg skrev under på kontrakten tok sjefen kopi av bare halve kontrakten ca og ga til meg. (Selv om det var endel mer jeg skrev under på) Sa det til en kollega, og hun hadde merket det samme. Syns det også var veldig sketcy. vet ikke om de betaler inn skatt enda, har ikke tjent opp nok til at jeg er over frikort-grensa. Men er helt på grensa nå så neste måned må de jo nesten trekke skatt.. Har også blitt fortalt at jeg skal si at vi gjør ting på «riktig» måte hvis Mattilsynet etc kommer og ser på hvordan ting er. Det sier sitt.. Men ja jeg får lønnsslipp heldigvis. Dette er ikke en jobb jeg hadde tenkt til og ha mer enn et år ca uansett (friår) men tviler på at jeg kommer til og jobbe der så lenge når det er slik som nå. Anonymkode: dc50e...c92
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #7 Skrevet 3. oktober 2021 Bytt til matbutikk. Bedre betalt også. Anonymkode: 81f7b...ab6
Mariell1995 Skrevet 3. oktober 2021 #8 Skrevet 3. oktober 2021 Dette hørtes ikke så bra ut... Men hva tenker du å gjøre etter friåret, da? Mulig å få en relevant jobb som har noe med det du eventuelt skal gjøre etter friåret? Eller om du velger å fortsette på bensinstasjonen, eller rett og slett ser deg om etter en annen jobb pga. hvordan forholdene er på bensinstasjonen. 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #9 Skrevet 4. oktober 2021 Mariell1995 skrev (22 timer siden): Dette hørtes ikke så bra ut... Men hva tenker du å gjøre etter friåret, da? Mulig å få en relevant jobb som har noe med det du eventuelt skal gjøre etter friåret? Eller om du velger å fortsette på bensinstasjonen, eller rett og slett ser deg om etter en annen jobb pga. hvordan forholdene er på bensinstasjonen. Tenker og studere men litt usikker på hva. Men nå vet jeg jo hvertfall at bensinstasjon ikke er en jobb for meg. Ikke at jeg hadde tenkt det i utgangspunktet men ja. Vil ikke fortsette her altfor lenge når det er så mye negativt i forhold til positivt, så må nesten begynne og søke på andre jobber. Anonymkode: dc50e...c92
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #10 Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Bytt til matbutikk. Bedre betalt også. Anonymkode: 81f7b...ab6 Trodde det var omtrent samme lønn. Men fant ut nå at man får jo sykt mye mer i tillegg for og jobbe lørdager/søndager og røde dager. Så høres ut som en mye bedre jobb både i forhold til det og arbeidsoppgavene. Anonymkode: dc50e...c92
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #11 Skrevet 5. oktober 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Trodde det var omtrent samme lønn. Men fant ut nå at man får jo sykt mye mer i tillegg for og jobbe lørdager/søndager og røde dager. Så høres ut som en mye bedre jobb både i forhold til det og arbeidsoppgavene. Myeeeeee bedre betalt. Bensinstasjoner er gjerrige når det gjelder lønn til sine ansatte. Anonymkode: fe158...694 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #12 Skrevet 5. oktober 2021 husker dette fra studietiden, og det var veldig vanskelig. jobbet 15min gratis hver vakt og stresset livet for at det skulle være kortest mulig. det viser bare til kjip ledelse, og mye gratisarbeid.kommer ikke til å hjelpe å si ifra fordi da hadde det vært ordnet forlengst. har du friår anbefaler jeg deg sterkt å melde deg til barnehager og skoler som tilkallingsvikar! gå inn på kommunens nettside så kan man ofte registrere seg der, eller ta direkte kontakt. det er ofte behov for vikar, ikke bare for lærer men som assistent. kanskje du kan ringe noen skoler og høre om de har behov for midlertidig assistent, eller sette deg på liste. de kan ansette 6mnd om gangen uten utlysning. det jeg også skulle ønske jeg visste mer når jeg hadde slike type jobber var stillinger på bolig. siste studieår fikk ei medstudent en stilling der, og var alltid ekstravakter. hun fikk litt mer ansvar siden hun var nesten ferdig med bachelor. men ser nå her jeg bor at det er masse stillinger som miljøarbeider på avlastningsbolig og bolig for psykisk utviklingshemmede (barn og voksne). det er også Bra med tilkalling. det er også relevant dersom du tar utdanning innen helse, skole eller omsorg. Anonymkode: 0ff4d...ae9 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #13 Skrevet 5. oktober 2021 dette med kontrakt og timer. dette er veldig vanlig i butikk og service, og noe som er lovlig. jobber man slik i 4år har man derimot krav til å få tilsvarende % som snittet man har jobbet. det er timer som er bindt opp til deg. dvs at du har en 40%stilling,det er vakter og timer du har krav på. resten er kun tilkalling og ekstra. det kan din leder be deg om å ta og du må velge om du tar de eller ikke. sånn sett er det positivt hvis du får en annen jobb fordi du er kun forpliktet 40%i kontrakt. hvis du blir syk derimot så får du kun lønn for disse 40%. det som er viktig er at du har disse i et fastlagt skjema på dine vakter, mens resten blir "ekstravakter". Anonymkode: 0ff4d...ae9
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #14 Skrevet 5. oktober 2021 Jeg har jobbet 85% på en bensinstasjon i flere år. Vi er liksom vår egen «stamme» med oss faste og pålitelige. Alle andre er en gjeng med random ungdommer som jobber der som alltid kommer for sent, gjør ikke oppgavene sine og bla bla. Vi har pleid å være rundt 14 ansatte, da var det i grunnen veldig greit mtp vakter osv. Men etter pandemien og sånn så er de så opptatt av å spare penger, så nå er vi vel 8 stk og det er langt ifra nok. Jeg trives, har jobbet der såpass lenge at lønna er blitt ok og jeg har selv fått velge vakter som passer meg, og blir prioritert om jeg ønsker fri. Men det er veldig travelt og til tider kaotisk. Sommeren er litt krise. Vinter og høst er koselig, da er det rolig mens man sipper kakao og kaffe. Ang sjef osv er det også bare rot, feil utbetalte lønninger så må passe på å alltid sjekke, ansatte på 16-17 år som blir satt på jobb alene for å selge røyk og snus når det er ulovlig ++++ Anonymkode: c34a4...60f
flowerpower1 Skrevet 5. oktober 2021 #15 Skrevet 5. oktober 2021 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): husker dette fra studietiden, og det var veldig vanskelig. jobbet 15min gratis hver vakt og stresset livet for at det skulle være kortest mulig. det viser bare til kjip ledelse, og mye gratisarbeid.kommer ikke til å hjelpe å si ifra fordi da hadde det vært ordnet forlengst. har du friår anbefaler jeg deg sterkt å melde deg til barnehager og skoler som tilkallingsvikar! gå inn på kommunens nettside så kan man ofte registrere seg der, eller ta direkte kontakt. det er ofte behov for vikar, ikke bare for lærer men som assistent. kanskje du kan ringe noen skoler og høre om de har behov for midlertidig assistent, eller sette deg på liste. de kan ansette 6mnd om gangen uten utlysning. det jeg også skulle ønske jeg visste mer når jeg hadde slike type jobber var stillinger på bolig. siste studieår fikk ei medstudent en stilling der, og var alltid ekstravakter. hun fikk litt mer ansvar siden hun var nesten ferdig med bachelor. men ser nå her jeg bor at det er masse stillinger som miljøarbeider på avlastningsbolig og bolig for psykisk utviklingshemmede (barn og voksne). det er også Bra med tilkalling. det er også relevant dersom du tar utdanning innen helse, skole eller omsorg. Anonymkode: Endret 5. oktober 2021 av flowerpower1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #16 Skrevet 5. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): dette med kontrakt og timer. dette er veldig vanlig i butikk og service, og noe som er lovlig. jobber man slik i 4år har man derimot krav til å få tilsvarende % som snittet man har jobbet. det er timer som er bindt opp til deg. dvs at du har en 40%stilling,det er vakter og timer du har krav på. resten er kun tilkalling og ekstra. det kan din leder be deg om å ta og du må velge om du tar de eller ikke. sånn sett er det positivt hvis du får en annen jobb fordi du er kun forpliktet 40%i kontrakt. hvis du blir syk derimot så får du kun lønn for disse 40%. det som er viktig er at du har disse i et fastlagt skjema på dine vakter, mens resten blir "ekstravakter". Anonymkode: 0ff4d...ae9 Er klar over at det er ganske vanlig. Men det som er litt merkelig er at det hele veien har blitt sagt at jeg skal jobbe tilsvarende 80% ca. Fikk beskjed om og jobbe så mye på jobbintervjuet. Så dette er noe som har vært planlagt fra starten av og ikke egentlig fordi det plutselig er behov for det. Alle ansatte jeg har snakket med har også en så lav kontrakt (de er også relativt nye og fikk beskjed om og jobbe så mye som de gjør nå. Da sier det seg selv at det egentlig ikke er noe «ekstra». Og ting hadde ikke gått rundt hvis alle faktisk hadde jobbet 25%. Anonymkode: dc50e...c92
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå