AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #1 Skrevet 3. oktober 2021 Hei! Fødte andre barnet i januar og har siden hatt sex ca. en gang i måneden siden fødsel. I følge gynekologen min er det liten sjans for å bli gravid før jeg får mensen tilbake, om jeg forstod riktig. Jeg var kanskje litt i ammetåke da jeg var der og nå er jeg litt usikker på hva hun egentlig sa. Uansett, synes jeg har lagt på meg litt og jeg er trøtt og det er mye romstering i magen. Tre spørsmål ifb med dette: 1) Er det liten sjans for å bli gravid når man ikke har fått mensen tilbake og fortsatt ammer? 2) Hvor stor er sannsynlighet for at man er gravid selv om en billig strips gravidtest er negativ rundt 6 uker på vei? 3) Er veldig mye bobling og annet i magen og følte det var slik spesielt med første ungen (var derfor jeg tok graviditetstest). Er dette bare innbilning eller er det flere som opplevde det da de var typ 6-8uker på vei? Håper noen har tid til å svare meg🤞😊 Anonymkode: 1076f...61f
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #2 Skrevet 3. oktober 2021 Sannsynligheten vet jeg ikke, men eggløsning kommer ca 14 dager før du får mens. Så sjansen er absolutt til stedet. Anonymkode: be4b5...957 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #3 Skrevet 3. oktober 2021 Sjansen er vel 20 % som er det ca som er sjansen hver eggløsning. Men om du har sex en gang i mnd er det nok enda mindre. Men du får eggløsning før mensen, så personlig ville jeg aldri tatt den sjansen. Anonymkode: 143ea...57c
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #4 Skrevet 3. oktober 2021 Sagt på en annen måte: 1) absolutt 2) strips burde vært positiv ved 6 uker, men tok du kun en, og er usikker på både kvalitet og mulig uke er den ikke helt sikker. 3) umulig å vite. Kjøp en ordentlig test. Anonymkode: 143ea...57c
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #5 Skrevet 3. oktober 2021 Kjøp en digital test for å være sikker. Ønsker du å bli gravid igjen? Hvis ikke, så bør dere absolutt bruke prevensjon, for du vet jo ikke når din første eggløsning etter fødselen kommer. Som kjent kommer den jo før din første mens etter fødselen. Anonymkode: 6526c...7f3 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #6 Skrevet 4. oktober 2021 Takk for svar.😊 Jeg ønsker ikke bli så raskt gravid nei, om vi i det hele tatt ønsker det. Fikk negativ test, så tror nok den er korrekt da tideligere har stemt når jeg har sjekket meg (både positive og negative). Bare synes kroppen oppfører seg litt annerledes enn normalen, så begynner å lure av den grunn..😅 Anonymkode: 1076f...61f 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #7 Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Takk for svar.😊 Jeg ønsker ikke bli så raskt gravid nei, om vi i det hele tatt ønsker det. Fikk negativ test, så tror nok den er korrekt da tideligere har stemt når jeg har sjekket meg (både positive og negative). Bare synes kroppen oppfører seg litt annerledes enn normalen, så begynner å lure av den grunn..😅 Anonymkode: 1076f...61f Kanskje du har hatt eggløsning og er på tur til å få mensen igjen snart siden kroppen oppfører seg annerledes? Har ingen erfaring med dette altså, er ren spekulasjon fra min side 😄 Har hvertfall lest at det ikke er så stor sjans for å bli gravid mens man ammer, men det kan jo skje ettersom man aldri vet akkurat når eggløsningen kommer tilbake. Forøvrig ikke meningen å kuppe tråden din, men jeg kjente at jeg ble ganske nervøs av HI. Hang meg litt opp i at dere har hatt sex ca. 1 gang i måneden i så lang tid, og lurer på om du har merket stor forskjell på sexlyst etter graviditeten? Jeg er gravid med første nå, og har stor sexlyst. Såpass at vi alltid har sex når mannen vil, fordi jeg alltid er klar. Kan variere alt fra 1-7 ganger i uka, men tror vi ligger på 2-3 ganger i uka i snitt over tid. Begge er fornøyd med dette. Er livredd for at dette skal endre seg mye i lang tid etter graviditeten, og at jeg rett og slett ikke skal ha så lyst på sex lengre. For meg er sex en utrolig viktig del av forholdet for å føle nærhet og samhold til mannen, så dette er noe jeg bekymrer meg veldig mye for nå under graviditeten. Anonymkode: 5f281...188
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #8 Skrevet 4. oktober 2021 Det er utrolig stor variasjon i når man får tilbake eggløsning. Det skal vel en stor porsjon flaks (eller uflaks, etter hvordan man ser det) å tilfeldigvis treffe den første eggløsningen slik du beskriver det, men det kan jo skje. Jeg ville ikke begynne på hormonprevensjon igjen etter fødsel, så vi brukte kondom i mellomtiden. Om du var seks uker på vei ville en graviditetstest bli tydelig positiv, så akkurat det ville jeg ikke bekymret meg for. Anonymkode: c9d69...b68
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #9 Skrevet 4. oktober 2021 Du nevner romstering i magen, hva legger du i det? Jeg fødte for 7mnd siden og føler stadig at jeg kjenner liv😄 Det er nok bare fordøyelsen og luftbobler som lurer meg. Anonymkode: 66af3...337
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #10 Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Kanskje du har hatt eggløsning og er på tur til å få mensen igjen snart siden kroppen oppfører seg annerledes? Har ingen erfaring med dette altså, er ren spekulasjon fra min side 😄 Har hvertfall lest at det ikke er så stor sjans for å bli gravid mens man ammer, men det kan jo skje ettersom man aldri vet akkurat når eggløsningen kommer tilbake. Forøvrig ikke meningen å kuppe tråden din, men jeg kjente at jeg ble ganske nervøs av HI. Hang meg litt opp i at dere har hatt sex ca. 1 gang i måneden i så lang tid, og lurer på om du har merket stor forskjell på sexlyst etter graviditeten? Jeg er gravid med første nå, og har stor sexlyst. Såpass at vi alltid har sex når mannen vil, fordi jeg alltid er klar. Kan variere alt fra 1-7 ganger i uka, men tror vi ligger på 2-3 ganger i uka i snitt over tid. Begge er fornøyd med dette. Er livredd for at dette skal endre seg mye i lang tid etter graviditeten, og at jeg rett og slett ikke skal ha så lyst på sex lengre. For meg er sex en utrolig viktig del av forholdet for å føle nærhet og samhold til mannen, så dette er noe jeg bekymrer meg veldig mye for nå under graviditeten. Anonymkode: 5f281...188 Start en ny tråd om temaet du, så får du nok mange svar av ulik art😊 Det er veldig individuelt og har ikke bare med lysta å gjøre, men også hvordan det står til fysisk der nede. Kan bare svare for meg selv men jeg opplever mer lyst etter svangerskapet enn før. Fikk noen skader under fødsel men det har grodd tilstrekkelig til at samleie går fint. Anonymkode: 66af3...337
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #11 Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Takk for svar.😊 Jeg ønsker ikke bli så raskt gravid nei, om vi i det hele tatt ønsker det. Fikk negativ test, så tror nok den er korrekt da tideligere har stemt når jeg har sjekket meg (både positive og negative). Bare synes kroppen oppfører seg litt annerledes enn normalen, så begynner å lure av den grunn..😅 Anonymkode: 1076f...61f Jeg opplevde «fantomspark» i magen i flere år etter første fødsel. Er nok bare noe med tarmene😄 Anonymkode: f10ef...7c4
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #12 Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Forøvrig ikke meningen å kuppe tråden din, men jeg kjente at jeg ble ganske nervøs av HI. Hang meg litt opp i at dere har hatt sex ca. 1 gang i måneden i så lang tid, og lurer på om du har merket stor forskjell på sexlyst etter graviditeten? Jeg er gravid med første nå, og har stor sexlyst. Såpass at vi alltid har sex når mannen vil, fordi jeg alltid er klar. Kan variere alt fra 1-7 ganger i uka, men tror vi ligger på 2-3 ganger i uka i snitt over tid. Begge er fornøyd med dette. Er livredd for at dette skal endre seg mye i lang tid etter graviditeten, og at jeg rett og slett ikke skal ha så lyst på sex lengre. For meg er sex en utrolig viktig del av forholdet for å føle nærhet og samhold til mannen, så dette er noe jeg bekymrer meg veldig mye for nå under graviditeten. For min del tok det 8-9 måneder etter begge svangerskap før kroppen var normal igjen fysisk og psykisk, og jeg ønsket sex like mye som før. Anonymkode: f10ef...7c4
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #13 Skrevet 4. oktober 2021 Jeg ble gravid når baby var 8 mnd- jeg ammet og hadde ikke fått mens tilbake. Skjønte ikke jeg var gravid før jeg var 4 mnd på vei…. Anonymkode: 8982c...b8f
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #14 Skrevet 4. oktober 2021 Jeg ble gravid før mensen kom tilbake. Leste at ved tidspunktet jeg unfanget nr 2 var det 6% sjans Anonymkode: 6f79a...8f2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå