Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i en dårlig periode med mannen og bruker ofte å høre på sanger for å få kjent på hva jeg føler på. Noen flere? Og evt. hvilken sanger?:) 

Anonymkode: 9f86c...fc2

Videoannonse
Annonse
Gjest Elder Millennial
Skrevet (endret)

Endret av Elder Millennial
Skrevet

Need you now-Lady Antebellum❤️

Anonymkode: 09298...36f

• Liker 2
Skrevet

Kan du komme med eksempler selv på slike sanger du har lyttet til før? Hvilke følelser er det du er ute etter? Tenker du sanger for å finne de gode følelsene for mannen din? Eller for å "illustrere" andre følelser du har?

Et par jeg tenker på:

That's All - Genesis

Stuck with you - Huey Lewis

Something Happened on the Way to Heaven - Phil Collins

Abba har også noen fine/vonde sanger om parforhold, f.eks Knowing Me, Knowing You og The Winner Takes it All.

Anonymkode: 29259...be1

• Liker 3
Skrevet

I know it’s over med The Smiths 

Skrevet

Albumet til Yebba 🤗

Anonymkode: dab27...880

Skrevet

Enter your mind av D-block og Stefan.

Vet ikke om det er helt din stil, men en fantastisk sang! 

Anonymkode: 5670a...a12

Skrevet

<offtopic>

I tillegg til å gå dypere i den dårlige følelsen, så vil jeg anbefale å prøve å komme deg ovenpå også.

Prøv å se på feelgood-serier!

</offtopic>

Anonymkode: cb255...693

• Liker 3
Skrevet

How to disappear completely - Radiohead

Skrevet

Motörhead- in the name of tragedy. 

Anonymkode: b6c2a...820

Skrevet

Da jeg var yngre og følte meg trist hørte jeg mye på triste sanger og tenkte på det som en slags katarsis. Men man kommer til et punkt hvor man innser at sangene bare forverrer situasjonen. Derfor prøver jeg ofte å gjøre det litt koselig for meg selv i en krise. Etter at jeg har tatt inn over meg ting.

Derfor er mitt råd til deg: finn fram din favorittbok, en kopp te eller din favoritt sjokolade.

• Liker 2
Skrevet
Michaelhe skrev (Akkurat nå):

Da jeg var yngre og følte meg trist hørte jeg mye på triste sanger og tenkte på det som en slags katarsis. Men man kommer til et punkt hvor man innser at sangene bare forverrer situasjonen. Derfor prøver jeg ofte å gjøre det litt koselig for meg selv i en krise. Etter at jeg har tatt inn over meg ting.

Derfor er mitt råd til deg: finn fram din favorittbok, en kopp te eller din favoritt sjokolade.

Jeg er helt enig med deg og jeg er skremt over hvordan unge dyrker depresjon og sorg gjennom sanger for tiden. Jeg orker bare ikke, det er forskjell på å være lei seg og det å opprettholde det. Det tok meg dog mange år å lære, men kjenner jeg får spader av å høre nok en sang om hvordan man ikke kan gå videre eller har blitt ødelagt. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Kan du komme med eksempler selv på slike sanger du har lyttet til før? Hvilke følelser er det du er ute etter? Tenker du sanger for å finne de gode følelsene for mannen din? Eller for å "illustrere" andre følelser du har?

Et par jeg tenker på:

That's All - Genesis

Stuck with you - Huey Lewis

Something Happened on the Way to Heaven - Phil Collins

Abba har også noen fine/vonde sanger om parforhold, f.eks Knowing Me, Knowing You og The Winner Takes it All.

Anonymkode: 29259...be1

Takk for gode tips! Hører selv på better man - little big town, against all odds - Phil collins. Liker å høre på sanger som illustrerer hva jeg føler men også hvordan jeg kan komme meg opp igjen:) 

ts

Skrevet
Michaelhe skrev (3 timer siden):

Takk! Det er helt sant! I forhold når jeg er frustrert så syns jeg det er godt å få det ut gjennom musikk, særlig når ting er fastlåst men blir det for mye forverrer det bare situasjonen så alt med måte. Skal tenne noen lys i dag og ta en hårmaske☺️ Takk for gode tips❤️
ts

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg er helt enig med deg og jeg er skremt over hvordan unge dyrker depresjon og sorg gjennom sanger for tiden. Jeg orker bare ikke, det er forskjell på å være lei seg og det å opprettholde det. Det tok meg dog mange år å lære, men kjenner jeg får spader av å høre nok en sang om hvordan man ikke kan gå videre eller har blitt ødelagt. 

Ja, ser poenget ditt men tenker det er godt å kjenne seg igjen i ting.. er kanskje derfor sånt eksisterer? Men er enig i at man ikke må være der for lenge, litt på samme måte som det er digg med sjokolade, Men spiser du for mye blir du kvalm og i dårlig humør. 
ts

• Liker 1
Skrevet
Mæn40 skrev (3 timer siden):

How to disappear completely - Radiohead

Takk for tips😊😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Enter your mind av D-block og Stefan.

Vet ikke om det er helt din stil, men en fantastisk sang! 

Anonymkode: 5670a...a12

Takk😊😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

<offtopic>

I tillegg til å gå dypere i den dårlige følelsen, så vil jeg anbefale å prøve å komme deg ovenpå også.

Prøv å se på feelgood-serier!

</offtopic>

Anonymkode: cb255...693

Jeg er enig!:) 

ts

Skrevet

Hoobastank-the reason og scooter - break it up når du trenger å kjenne på litt vondt. Og Suede- This time når du er litt ovenpå igjen (jepp... Var tenåring på 90 tallet) 

Skrevet

Nobody’s Wife - Anouk

You oughta know - Alanis Morissette

Bring me some water - Melissa Etheridge

Jump in the river - Sinead O’Connor

Anonymkode: bd24f...251

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...